Rakenne ultrasta ja sukupuoliarviosta
Kävin rakenneultrassa viikoilla 18+4 ja tietenkin mielenkiinnosta kysyin onko tulokas tyttö vai poika. No täti hetken ultrattuaan sanoi että vauvan asento on kovin hankala ja napanuorakin on jalkojen välissä elikkä on tosi vaikea nähdä. Meinasin jo sanoa että no jospa sitten myöhemmin näkyy, mutta hän ehtikin sanoa ensin että tämä voisi olla poika jos nuo tuolla napanuoran lähellä olevat pullistumat olisivat kivespussit. Minusta arvio oli kovin epätarkka kun tytönkin häpyhuulet voivat olla näillä viikoin vielä kovin turvoksissa. Nyt en tiedä uskoakko vaiko eikö tämä on neljäs lapsemme ja muiden ultrien ennusteet ovat pitäneet paikkansa. Jotenkin luulin ettei sukupuolta sanottaisi jos ei olisi edes 80% varmuutta tämä sanoi että noin 30% varmuudella tämä on poika.
Eihän tuolla sukupuolella mitään väliä ole, kun kaikki muu oli niin kuin pitikin, mutta kaikkea jää miettimään ja väkistenkin alkaa miettiä enemmän poikien nimiä ja vaatteita. Mites muilla nuo ultraukset onko epävarma poika muuttunut tytöksi vai pysynyt poikana ja onko muille tehty noin húteria arvauksia?
Mikaido 73 rv 21+4
Kommentit (4)
esitteli varustustaan heti kun saatiin kuvaan rakenneultrassa viikolla 18. Ei ehtinyt edes kysyä, joko sukupuolen näkisi. Jotenkin alusta asti ollut " Poikaolo" , vaikka olen aina halunnut tytön ensimmäiseksi.
Koska lääkärikin sanoi lapsen olevan selvä poika, kaikki vaatteet ovat tietty sinisiä. Välillä tuleekin sellainen " mitäs jos" fiilis. :)
Noh, heinäkuussa tuo sitten selviää.
Shayen 22+2
Niin, ei kysytty lääkäriltä sukupuolta, vaikka olin jo asennoitunut siihen, että jos se on siellä selvitäkseen, niin ei haittaa. Mut molemmat vaan tuijotteli mykkänä ruutua :-/ eikä mies ollut edes tajunnut tarkastella kuvaa sillä silmällä, näkyisikö jotain merkkejä. Hmh...
Minä kuitenkin bongasin sellaisessa kuvassa, kun sikiötä katsottiin tavallaan pystysuorassa alhaalta ylös tai toisinpäin, jonkinlaisen pienen töröttimen jalkojen välissä. Eli pojalta näytti tavallaan. Mitään muita pullotuksia siellä ei sitten kuitenkaan näkynyt. Hiukka jäi vaivaamaan, että mitäköhän siellä sitten näinkään :D Ei olisi pitänyt katsoa sillä tavalla ehkä ollenkaan. No samapa tuo, kumpaa sukupuolta sieltä tulee, mutta ehkä täysi yllätys olisi parempi kuin tällainen riivaava epäilys jommasta kummasta :D
Meillä rakenneultra tehtiin rv 20+3.
Olen samaa mieltä kuin Mii, että eihän sillä väliä ole jompi kumpi sieltä on tulossa. Mielluummin olisin kanssa jäänyt täysin vaille mitään arviota, muista meillä kysytty haluaako tietää sukupuolen näkyisi hyvin jos kiinnostaa. Itse en ultrakuvissa nähnyt muuta kuin sen napanuoran, mutta omiin tulkintoihin uskallan vielä vähemmän luottaa. Oikeastaan asia kiinnosti vain siksi, että kun tuo meidän kuopus on tyttö ja syntynyt yli 10 vuoden erolla veljiinsä, meiltä ei löydy mitään sopivaa pojalle kaikki lakanat ja vaatteet laitettaan tuossa tapauksessa uusiksi. Nyt kun olisi aika laittaa äitiyspakkaus hakemusta niin ajattelin, että jos se on tyttö otan rahan, mutta jos poika otan paketin niin on sitten ainakin perustarpeet.
No höppänä kun olen ostin tosin lomareissulta tuliaisiksi pari ihanaa vauvan kesäasua ja disney plyyshiasun. Paha vaan kun siellä ei ollut neutraaleja vaihtoehtoja vaan piti valita vaaleansininen tai v.punainen ostin sitten siniset.
Ekaa veikkasvat tytöksi alusta lähtien.
Tämä toinen oli poika vielä viikolla 12, mutta viikolla 19 hän oli tyttö.
Kumpi tulee, en tiedä, pari poikavaatetta ehdin ostaa, mutta nyt
ostelen unisex-vaatteita...