Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meni yöunet kun TE toimisto vaatii hommiin etuuksien edestä

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin tästä kirjoittelusta todella. Miten ne voi kiusata työttömiä tuolla tavalla?

Vierailija
2/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimiston virkailijat kirjanneet omatieto-sivulle viiden vuoden aikana pari lausetta jotka hakija sanellut puhelimessa.

Molemmissa lauseissa kirjoitusvirhe.

Samat tyypit laatii virallisia lausuntoja kelalle.

Taitavaa porukkaa, olkaa huoleti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tuon hölmöilyn tarkoitus on että on saatu työllistettyä lisää ihmisiä työkkäriin näitä turhia kurssituksia ja haastatteluja varten. Pitäähän työttömille sossuntädeillekin jotain hommaa keksiä.

Vierailija
4/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella. Ei vaan voi maata kotona ja itse päättää koska ja mitä tekis, kun sille rahalle on ehto. Hakea töitä, koulua tai kuntouttavaa toimintaa. Kamalaa kiusaamista! T:Työtön työnhakija

Vierailija
5/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-toimiston virkailijat kirjanneet omatieto-sivulle viiden vuoden aikana pari lausetta jotka hakija sanellut puhelimessa.

Heinäkuussa kirjoitat ne asiat sinne itse. Sitten valitset listalta 10 tehtävää, jotka teet seuraavan 4 kk aikana. Jos yrität liian pian kuitata ne tehdyiksi, saat selvityspyynnön: todellako ole jo hakenut 10 työpaikkaan, osallistunut rekrytointitilaisuuteen, tehnyt ja julkaissut CV:n sekä selvittänyt yrittäjävalmiuksiasi...

Vierailija
6/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kuukauden totaalisen turha kurssi, harva tuollaisesta innostuu. Anteeksi vaan työkkärille mutta turha on turha, kyllä normaaliälyinen työtön sen tietää ettei noilla kursseilla tavallinen terve ihminen saavuta yhtään mitään paitsi sattumalta. 

Vierailija
7/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt on tätä hyvän omantunnon ostamista. Työttömiä syyllistetään vaikeuksista, joiden ratkaisu ei ole työttömissä itsessään. Jos todella haluttaisiin työttömät tuottaviin ansiotöihin, joilla elättää itsensä, pitäisi yhteiskunnassa tehdä muutoksia, jotka saisivat palkansaajat rähjäämään kuin perseeseen ammuttu karhu. Vai miten olisi palkkojen leikkaamien vaikka 20 prosentilla kilpailukyvyn parantamiseksi ja sillä ehdolla, että työnantajaosapuoli sitoutuu palkkaamaan lisää väkeä? 

Uusi alaluokka on syntynyt maahamme ja valtaa käyttävillä on pirunmoinen homma pitää heidät säyseinä. Minusta nyt kannattaisi tehdä tehdä riittävän radikaaleja muutoksia, ennen kuin tämän uuden alaluokan edustajat alkavat katsoa, ettei heillä ole mitään menetettävää. Se nimittäin vasta kalliiksi tulee.

Vierailija
8/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuussa kirjoitat ne asiat sinne itse. Sitten valitset listalta 10 tehtävää, jotka teet seuraavan 4 kk aikana. Jos yrität liian pian kuitata ne tehdyiksi, saat selvityspyynnön: todellako ole jo hakenut 10 työpaikkaan, osallistunut rekrytointitilaisuuteen, tehnyt ja julkaissut CV:n sekä selvittänyt yrittäjävalmiuksiasi...

10 työpaikkahakua, no problem kun noita tekee reippaasti yli 100  vuodessa muutenkin. Yrittäjävalmiudet? 0% johtuen persaukisuudesta, asiakkaiden puutteesta ja maksuhäiriöstä. CV on jo tehty ajat sitten. Rekrytilaisuus? evvk. Opiskeluhaku, done.

Mitä tämän kirjoittamiseen mahtoi mennä, pari minuuttia, eli siinä oli selvityskin kaupan päälle.

Vierailija
9/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella. Ei vaan voi maata kotona ja itse päättää koska ja mitä tekis, kun sille rahalle on ehto. Hakea töitä, koulua tai kuntouttavaa toimintaa. Kamalaa kiusaamista! T:Työtön työnhakija

Lisään vielä, että kunpa se munkin ohjaajani sais jotain aikaseks. Mut ei.. ei sillä oo kiire. Jäin työnhakijaksi 7kk sitten enkä ole edes aloituskeskusteluun päässyt. Soitin sille 3 kertaa, että haluun nopeasti päästä että keksittäisiin jotain puuhasteltavaa mulle ni sano palaulevansa 2-3kk päästä asiaan. En jaksanu odottaa ni marssin kauppaan ja kysyin pääsisinkö tänne työkokeiluun, soitin ja kerroin minne meen ja lähetti se mulle sentään sopimuksen. Sit taas soittelin että mitäs nyt kun ois loppumassa ni taas käski odotella, päätin odottelun käyttää jatkamalla työkokeilua. Sain taas vaan sopparin. Sitten kolmannen kerran sama homma, tällä kertaa etin jo valmiiks seuraavan paikan ennen kun vanha loppu. Nyt taas jatkoin kun en jaksa ootella kotona 2-3kk... kesätöitä oon hakenu kaikkiin mahdollisiin ja käyny haastatteluissa. Soitellu välillä ja kertonu mitä oon tässä työkokeilun ohella oikeen tehnyt. Kirjailee niitä ylös mutta eipä hällä oo vieläkään tuntunu olevan tarvetta edes tavata mua. Niin, Oishan se kiva että tää ohjaaja tekis näitä mun puolesta kun sille siitä maksetaan, mun kärsivällisyys ei vaan riitä odotella kuukausia!

Vierailija
10/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, te joilla on kielitaitoa, menkää ihmeessä ulkomaille hakemaan työtä. Ainakin kolme kuukautta saa Kelan työttömyysturvalla hakea työtä Euroopasta ja siihen aikaan saa lisäjaksonkin tarvittaessa.

Esim. Norjassa arvostetaan kovasti suomalaisia ja Ruotsissakin pärjää. Saksaankin pääsee, jos osaa edes auttavasti saksan kieltä. Englannilla pärjää kuitenkin kohtuullisen hyvin maassa kuin maassa.

Vierailija
11/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kumma asenne, että asiakkaalle pakotetaan jotain muuta kuin mitä hän suunnittelee. Eikös se työllistymissuunnitelma pidä tehdä yhdessä asiakaslähtöisesti eikä niin että TE-toimiston täti tai setä sanelee.

Mutta olen huomannut useiden vuosien kokemuksella että TE-toimistossa ei toimi asiakkaalla "emmä tiiä" -asenne vaan se, että sulla on oma järkevä suunnitelmasi ja tarjoat sitä ja pyydät siihen apuja.

Aikaisemmin sain hyvääkin palvelua siellä, tosin nyt nämä ammattitaitoiset virkailijat ovat siirtyneet muualle töihin tai eläkkeelle...

Vierailija
12/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain turhaa ilmaistyötä, kun on niin vähän työpaikkoja auki. Ne saisi jättää pois, sitten joutuisivat maksaa ihmisille työnteosta, kun ei kukaan tekisi ilman.

Vierailija
13/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimiston asiakkaalle jokainen arkipäivä on jännä päivä; Ei ikinä tiedä, mitä postin mukana tulee.:)

Vierailija
14/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä niitäkin asiakkaita joiden unelmaduuni on 10 000 palkalla tunti töitä viikossa eikä mitään koulutusta. Suurin osa on tietty normaaleja ja suunnitelmat on edes jotenkin realistisia.

Vierailija
15/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöyristyttävää. On aika saada Suomeen kansalaispalkka, jotta työttömiä ei enää ahdistella työtarjouksilla.

Vierailija
16/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex on ollut viisi vuotta työtön. Täysin työkykyinen kolmekymppinen mies, joka ei vaan halua mennä töihin, koska on mukavampaa kun yhteiskunta elättää. Hänellä oli kaikki nämä vuodet työkkärin kontaktina joku lepsu täti, jolle meni läpi kaikki sadut iltalukioista ja tekaistuista sairauksista jne.

Noh, ilmeisesti siellä oli nyt herätty ja hänen työntekijänsä vaihtui. Ex pakotettiin hakemaan kouluun tai hankkiutumaan töihin sillä uhalla, että työnhaku katkeaa ja rahahanat menevät kiinni. 😁😁 voi sitä itkemisen määrää. Hänellä on siis sen verran hyvä työhistoria kuitenkin ajalta ennen lusmuilua, että ei olisi mikään ongelma löytää hommia.

Mut joo, 5 vuotta tässäkin meni että niih..

Vierailija
17/17 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on laittaa tavallisia ihmisiä jollekin elämänhallintakurssille? Jos on henkisesti siinä pisteessä, että hyötyisi siitä, niin ei ole taatusti työkykyinen ja tarvitsisi muuta kuin työkkärin palveluita.

Muille tuollainen kurssi on nöyryyttävä ja turha. Miksi käyttää päivät kurssilla, kun ne voisi käyttää työnhakuun? Ei joku it-alan töitä hakeva, koulutettu ihminen voi hakemukseenkaan kirjoittaa, että "tällä hetkellä opettelen elämänhallintataitoja työvoimapoliittisessa koulutuksessa."

Samalla rahalla voisi ostaa ammattitaitoa parantavia koulutuksia ja laittaa ihmiset sellaiseen. Vaikka ei jokainen työllistyisikään heti, niin uusien taitojen opettelu ja aivojen haastaminen tekee ihmisestä pitkällä tähtäimellä aktiivisemman yksilön. Nykysysteemillä tehdään vain ihmisistä avuttomia lapsia ja työnantajien silmissä työttömien maine pahenee entisestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän