Pidätkö enemmän rauhallisista vai nopeista ihmisistä?
Valittavana ei nyt ole kultaista keskitietä joten valitse sen mukaan kumpi miellyttää enemmän kuin toinen ja oletko itse enemmän tai useammin rauhallinen kuin hätäinen, vaikka se vaihtelisi tai olisi vain siltä väliltä.
Tämä on nyt uusi versio aiemmasta jossa käytin nopean tilalla negatiivisen kaikuista sanavalintaa.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Rauhalliset ihmiset ovat usein älykkäämpiä joten rauhalliset miellyttävät enemmän.
No eivät ole. Vastapainoksi voisin heittää että rauhalliset ihmiset ovat usein vain laiskoja. Ei ole älykkyyttä myöhästyä kaikesta siksi ettei saa omaa ruhoansa ripeästi liikkeelle.
Kommentoija nr 2 miten rauhallisuus liittyy myöhässä olemiseen?
Onko susta nopea ja rauhallinen olevinaan jotenkin vastakohtia?
Vihaan kaikkia niitä "rauhallisia" ihmisiä jotka seisovat liukuportaissa tukkimassa kulkutien.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoija nr 2 miten rauhallisuus liittyy myöhässä olemiseen?
Sepä se. Yhtä paljon kuin rauhallisuus liittyy älykkyyteen.
Itse olen hyvin nopea ihminen ja viehätyn muiden nopeiden ihmisten seurasta. Tykkään tehdä tehokkaasti työt, niin kotona kuin töissäkin. En pysty rentoutumaan kotona ennenkuin kotityöt on tehty, valitettavasti vaimo on täysin päinvastainen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhalliset ihmiset ovat usein älykkäämpiä joten rauhalliset miellyttävät enemmän.
No eivät ole. Vastapainoksi voisin heittää että rauhalliset ihmiset ovat usein vain laiskoja. Ei ole älykkyyttä myöhästyä kaikesta siksi ettei saa omaa ruhoansa ripeästi liikkeelle.
What? Rauhallisuus ei todellakaan tarkoita että olisi myöhässä. Enemmänkin ne hätäilijät myöhästelevät kun ovat kehittäneet itselleen kummallisen kiireen joka paikkaan ja häsäävät.
Nopeat säheltävät usein enemmän, joten pidän enemmän rauhallisista.
Joillakin kestää ja kestää tajuta ihan yksinkertaisiakin asioita. Hitautta se on eikä rauhallisuutta. Älyllisesti nopeakin voi olla otteissaan rauhallinen jos pinnistelee ja keskittyy, esim. hoitoalalla on tosi tärkeää käyttäytyä rauhallisesti vaikka itse olisi ajatuksissaan jo miten kaukana tilanteen edellä. Useimmat potilaat ovat kuitenkin hitaita ikänsä tai sairautensa takia.
Täh? Mä oon sekä rauhallinen että nopea....
NOPEA? Ei rauhallinen ole nopean vastakohta, nopean vastakohta on hidas.
Kysymyksenasettelusi on omituinen. Se edellinen oli parempi.
Ei nuo ole mitenkään vastakohtia.
Miten rauhallinen ja nopea ovat toisensa poissulkevia asioita? Ennemmin rauhallinen vs hätäinen ja nopea vs hidas. Itse teen töitä ensiavussa rauhallisesti ja nopeasti...
Olen hoitoalalla ja rauhallinen ja ahdistun kun nopeat pyörittelee mummoja pedissään hirveellä tohinalla niin että ne on ihan kauhuissaan ja pahimmassa tapauksessa hoito sattuu, kun ei ehditä miettiä seuraavaa siirtoa ja kääntöä. Tulee kamala kiireen tuntu vaikka saman asian sais hoidettua lähes samassa ajassa ihan rauhassa kaikkia miellyttävällä tavalla. Mutta kun ei, pitää olla NIIIN tehokas.
Rauhallisista. Häslääjät alkavat ärsyttää, kun kiirehtiä pitäisi, vaikka mihinkään ei ole kiire. Myös häslääjät ovat usein kovaäänisiä kälättäjiä nasaaleineen, mikä saa minut ärtyneeksi. Lapseni meluavat ja möykkäävät ihan tarpeeksi. En jaksa enää samaa möykkäämistä kuulla aikuisten taholta.
Samoin, hoitoalalla ehdottomasti rauhallinen on parempi. Päiväkodissa "nopeat" työntekijät tekevät liikaa lasten puolesta, heillä ei ole kärsivällisyyttä opettaa lasta tekemään itse ja kykyä antaa lapselle aikaa toimia. Kaikki on kuin jotain nopeuskilpailua "kuka pukee 4 pientä lasta nopeimmin ulos". Sellainen lisää rauhattomuutta ja stressiä, niin lapsille kuin kollegoillekkin.
Rauhattomat työntekijät eivät myöskään kykene istumaan paikoillaan ja tarkkailemaan hiljaa isompien lasten leikkejä, vaan pitää aina puuttua leikkeihin, olla itse mukana tai kuljeskella ympäri huonetta järjestellen tavaroita tms.
Hoitoalalla rauhallinen on hyvä. Vapaa-ajalla voi sitten hieman villiintyäkkin ja säheltää menemään.
Minusta rauhallisuus liittyy luonteeseen, nopeus siihen millä tahdilla toimii.
Vastasin rauhallisista ja itse rauhallinen, vaikka toiminkin usein vikkelästi mutta teen sen hosumatta/hätäilemättä. Ihmiset jotka ovat tekemisissään tosi hitaita ovat rasittavia, mutta niin ovat myös luonteeltaan hätäilevät /häsläävät / äkkipikaiset. Drama queeneja en voi sietää.
Vierailija kirjoitti:
NOPEA? Ei rauhallinen ole nopean vastakohta, nopean vastakohta on hidas.
Kysymyksenasettelusi on omituinen. Se edellinen oli parempi.
No tein uuden kun pari jo tykkäsi kommemtista josa ehdotetettiin mieluummin nopeaa kuin hätäistä tän siitä saa kun yrittää miellyttää teitä. Hehe ;) puhelin vittuilee vaihteeksi pahoittelen kirj.virheitä. ap