Pidätkö enemmän rauhallisista vai hätäisistä ihmisistä?
Valittavana ei nyt ole kultaista keskitietä joten valitse sen mukaan kumpi miellyttää enemmän kuin toinen ja oletko itse enemmän tai useammin rauhallinen kuin hätäinen, vaikka se vaihtelisi tai olisi vain siltä väliltä.
Kommentit (6)
Hätäiset ihmiset ovat ärsyttäviä. Usein ovat vielä päällepäsmäreitä. Rauhallinen ihminen antaa itsestään älykkäämmän ja miellyttävämmän vaikutelman.
Vähän hassua käyttää sanaa "hätäinen", koska siihen automaattisesti liittyy negatiivisia konnotaatioita. Itse sanoisin pikemminkin nopea tai tulinen tms.
Mutta joo, olen hyvin nopea ja tykkään nopeista ihmisistä. Varsinkin työkuvioissa jos joutuu äärimmäisen rauhallisen kanssa toimimaan, niin kyllähän se vie hermot ihan äärirajalle. Ja epäilemättä siltä rauhalliselta myös kun joutuu mun kanssa toimimaan.
Vaikka minulla on adhd, niin olen silti perusluonteeltani rauhallinen. Sellaiset ylipirteät häslät käyvät hermoilleni, mieluummin hieman hidas kuin liian nopea, varsinkin työelämässä.
Häseltäjät eivät tee asioita kunnolla loppuun asti, eivätkä keskity perustyöhön vaan jatkuvasti keksivät jotakin "ylimääräistä" ja jättävät perustyön tekemisen toisten harteille. Ovat esimiehen suosikkeja, mutta työkavereille taakkoja. Häseltäjät antavat usein jotenkin teennäisen vaikutelman itsestään, en jotenkin usko että kukaan voi oikeasti olla sellainen hyrrä perusluonteeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vähän hassua käyttää sanaa "hätäinen", koska siihen automaattisesti liittyy negatiivisia konnotaatioita. Itse sanoisin pikemminkin nopea tai tulinen tms.
Mutta joo, olen hyvin nopea ja tykkään nopeista ihmisistä. Varsinkin työkuvioissa jos joutuu äärimmäisen rauhallisen kanssa toimimaan, niin kyllähän se vie hermot ihan äärirajalle. Ja epäilemättä siltä rauhalliselta myös kun joutuu mun kanssa toimimaan.
Mä olen luonteeltani rauhallinen, mutta nopea toimissani :) Ennemmin käyttäisin sanaa hidas jos joku tekee hommansa verkkaisella tahdilla.
Ehdottomasti pidän enemmän rauhallisista, koska itse hätäilen. Olisi ihanaa olla rauhallinen luonne :)