Sektion vaikutus alapäähän
Miten sektiolla synnyttäminen vaikuttaa alapäähän? Löystyykö vähemmän? Vaurioita ainakin luulisi tulevan vähemmän.
Kommentit (13)
Kokemusta on vain sektiosta ja ei ole eroja entiseen.
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaa laskeumia alatiesynnytksiä enemmän ja sitä myöten sitä löystymistä.
Ja paskat. Eikä aiheuta.
Ei sektio synnytyksenä vaikuta alapäähän, mutta raskaus itsessään kyllä useimmilla vaikuttaa joten edes sektion valitseminen ei ole mikään tae että alapää säilyy ennallaan. Itselleni ainakin tuli jo raskausaikana häpyhuuliin sinertäviä suonikohjuja ja alapää löystyi merkittävästi.
Miksi sektiossa tulisi mitään vauriota alapäähän? Ei tule, ellei vauva ole ehtinyt synnytyskanavaan. Olen lukenut, että hormonaaliset syyt aiheuttavat jonkin verran löystymistä kuitenkin.
Ei mitään eroa raskautta edeltäneeseen tilanteeseen. Toipuminen oli nopeaa muutenkin.
Helpottiko kohjut sektion jälkeen kuinka pian? olen rv27 ja kivuliaat kohjut ilmestyny
Ensinnäkin sektio ei ole synnytys ja toisekseen miksi vaikuttaisi? Raskaus voi vaikuttaa, mutta ei se itse sektio toimenpiteenä pimpsaan vaikuta.
Kohjut häviää kun paine helpottaa. Vuotoahan on samalla lailla kun tavallisilla synnyttäjillä. Paikat ei kuitenkaan repeä. Sektion jälkeiset kivut on hirveitä. Seksielämän olen aloittanut noin viikko synnytyksestä vaikka on kolme sektiota takana.
Sektiosta toipuminen voi olla myös lähes kivutonta, jos kipua hoidetaan kunnolla. Valitettavasti sektion jälkeinen kivunhoito tarkoittaa joissakin sairaaloissa edelleen Buranaa ja Panadolia.
Ei vaikuttanu alapäähän mitenkään. Arven kohdalta on tuntoa pois vatsasta.
Raskaus aikaansai suonikohjuja alapäähän ja ne on edelleen. Sektiosta tuli vain arpi eikä vaikuttanut pimpsaan mitenkään. Kyllä mä sitä suosittelen oman kokemukseni perusteella.
Melkein kuin kysyisi, mikä vaikutus on umpisuolen leikkauksella alapäähän.
Aiheuttaa laskeumia alatiesynnytksiä enemmän ja sitä myöten sitä löystymistä.