Sukupuolineutraalius, tasa-arvo ja naistenpäivä
Jännä, miten nykyisessä tasa-arvoisessa ja sukupuolineutraalissa maailmassa vielä voidaan viettää naistenpäivää ilman, että joku kukkahattutäti tai viherpiipertäjä vetää herneet nenään..
Kommentit (17)
Jännä, miten aina on joku jonka pitää yrittää pilata kaikki positiivinen. Kuten aloittaja tekee. Muiden onni on teiltä pois?
Kansainvälinen naistenpäivä. Vähän eri juttu, kuin että odotetaan suklaata ja ruusuja miehiltä.
Ajattelin tässä ihan samaa, että koskakohan joku alkaa nillittää, että naistenpäivän viettäminen on pois miehiltä, transuilta, homoilta, ja niiltä, jotka eivät osaa omaa sukupuoltaan päättää.
Olen nainen ja naisten päivä on niin kiva, että mielellään myös aseksuaalit ja muunsukupuoliset ja ketä näitä on voisivat ruveta juhlimaan omaa päiväänsä. Muiden ilo ei ole minulta pois.
Aww, luuletko että kansainvälinen naistenpäivä poistetaan vain koska Suomessa on herätty tasa-arvoon?
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja naisten päivä on niin kiva, että mielellään myös aseksuaalit ja muunsukupuoliset ja ketä näitä on voisivat ruveta juhlimaan omaa päiväänsä. Muiden ilo ei ole minulta pois.
Eiköhän ne aika 'aseksuaaleja' ole ne monen päivät jo muutenkin,eikä siinä välttämättä mitään juhlittavaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Marraskuussa on miestenviikko.
Naistenpäivä on virallinen juhlapäivä, miesten viikko on miesjärjestöjen järjestämä teemaviikko.
Vierailija kirjoitti:
Aww, luuletko että kansainvälinen naistenpäivä poistetaan vain koska Suomessa on herätty tasa-arvoon?
Tai sitten kansainvälisestä miestenpäivästä voitaisiin tehdä Suomessakin virallinen juhlapäivä. Näin on Ruotsissakin tehty.
Transseksuaalipäivä Suomen itsenäisyyspäivälle tai Jeesuksen syntymäpäivälle.
Esim. köyhä eläkeläismies juhlimassa sitä, että esim. Anne Berner on nainen ? Ei oikein mene jakeluuni...
Miehille vähintään puolipakollinen hameenkäyttöpäivä saatava myös kalenteriin !
Pitäisi olla oma women of colour päivä ja transnaisten päivä koska he jäävät sorrettuina valkoisten etuoikeutettujen naisten varjoon.
Miesoletettu toivotti minulle naisoletetulle hyvää naistenpäivää, vaikka olen non binary ja genderfluid.
Naistenpäivä on kommunistien keksintö ja juhla, joten...? Mikä ihmetyttää?