Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vaikeaa laihduttaa normaalipainon sisällä?

Vierailija
07.03.2017 |

Onko kokemuksia?
Kuinka paljon laihdutit, missä ajassa ja millä keinoilla?
Ovatko tulokset olleet pysyviä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään seuraamaan

Vierailija
2/9 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syömishäiriöistä laihduttaa, jos on normaalipainoinen. Se, mitä kannattaa tehdä, on korjata lihasmassan ja rasvan suhdetta liikunnan ja oikean ruokavalion avulla. Lihaksikaampi on myös hoikemman ja ryhdikkäämmän näköinen.

Laihduttaminen on sulaa hulluutta. Se johtaa monilla lihasmassan vähenemiseen, kunnon huononemiseen, painon jojoiluun, stressin ja kärsimyksen lisääntymiseen ja mahdollisesti jopa syömishäiriöön.

Missään nimessä ainakaan keski-ikäinen tai varttuneempi normaalipainoinen nainen ei saa laihduttaa. Hormonitoiminnan muuttuessa lihasmassan palauttaminen voi olla liki mahdotonta. Tutkimusten mukaan lievästi ylipainoiset elävät pisimpään, koska heillä on sairauden tai liikuntakyvyttömyyden sattuessa enemmän varaa menettää painoa ja lihasta. Lisäksi hieman pyöreämpi saa todennäköisemmin kaikki ravintoaineet, jotka suojaavat elimistöä.

Kannattaa harkita tarkkaan, lähteekö turhaan rasittamaan itseään jollain naurettaville ulkonäköihanteilla vai ottaako tavoitteekseen onnen ja terveyden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutin "löysät" pois ja samalla treenasin itseni kiinteämmäksi.

4 kiloa normaalipainon sisällä vajaassa vuodessa. En pidä tuota ollenkaan syömishäiriöisenä! Mulla jo 2-3 "ylikiloa" ihannepainostani (62kg) tekee ahdistavan ja raskaan olon, hengästyn ja on paha olla. Miksi sietäisin sellaista?

Yhdistettynä hyväkarppaus ja 5:2 (ei tiukkapipoisesti) sopi mulle parhaiten. Kevytpäivinäkin sain mahdutettua n 600 kaloriin 2 lämmintä ateriaa joten söin todella hyvin. Normaalistikin olen pieniruokainen ja syön alle 1500 kcal päivässä mutta hyvälaatuista ruokaa herkkuja pelkäämättä. Nylyään pidän kevytpäivän matkojen ja juhlien jälkeisenä maanantaina. Paino on pysynyt paikallaan jo 4v.

Vierailija
4/9 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 kiloa normaalipainon sisällä vajaassa vuodessa. En pidä tuota ollenkaan syömishäiriöisenä! Mulla jo 2-3 "ylikiloa" ihannepainostani (62kg) tekee ahdistavan ja raskaan olon, hengästyn ja on paha olla. Miksi sietäisin sellaista?

Yhdistettynä hyväkarppaus ja 5:2 (ei tiukkapipoisesti) sopi mulle parhaiten. Kevytpäivinäkin sain mahdutettua n 600 kaloriin 2 lämmintä ateriaa joten söin todella hyvin. Normaalistikin olen pieniruokainen ja syön alle 1500 kcal päivässä mutta hyvälaatuista ruokaa herkkuja pelkäämättä. Nylyään pidän kevytpäivän matkojen ja juhlien jälkeisenä maanantaina. Paino on pysynyt paikallaan jo 4v.

Ja ikää 56v

Vierailija
5/9 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä laihduttamisella tarkoittaa. Itse kiristelin ylimääräistä rasvaa pois ja kasvattelin lihasta (ei silti mitään fitness-juttuja). Paino hieman nousi, vaatekoko pieneni.

Vierailija
6/9 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3-4 kk tippunut painoa 8-9 kg nimenomaan normaalipainon sisällä. Aloin punnita ja merkkailla syömisiä ylös, eli yksinkertaisesti vain tarkkailen mitä tulee syötyä. Liikuntaa en ole lisännyt, koska tulee liikuttua tarpeeksi muutenkin. Kehonkoostumusmittauksen mukaan menee aika hyvin, rasvamassa pienentynyt reilu 5kg ja rasvaprosentti lähes 6%. Syön proteiinia tarpeeksi, koska lihasmassa taas ei ole vähentynyt :)

Vierailija
7/9 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

62kg»57kg ja pituutta 173cm. Helppoa oli, söin normaalisti mutta jätin herkuttelun vain yhteen kertaa viikossa. Niin ja karsin ruokavaliosta kaikki vilja ja maitotuotteet pois! Suosittelen, olo on huippuhyvä enkä voisi olla tyytyväisempi kroppaani! =)

Vierailija
8/9 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

missinmitoissa kirjoitti:

62kg»57kg ja pituutta 173cm. Helppoa oli, söin normaalisti mutta jätin herkuttelun vain yhteen kertaa viikossa. Niin ja karsin ruokavaliosta kaikki vilja ja maitotuotteet pois! Suosittelen, olo on huippuhyvä enkä voisi olla tyytyväisempi kroppaani! =)

Ja lisätäkseni vielä, aikaa painon pudotukseen kului noin 2kk, ja olen ollut nykyisessä painossani jo päälle 6kk. Ei vaadi ponnisteluja vaan helppo ylläpitää nykyistä painoa kun katsoo mita suuhun laittaa.

Vierailija
9/9 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän miinustettavaa tässäkin on?

Juuri tulin 2h treeneistä ja söin itsetehdyn sämpylän juustolla marjasmoothien kanssa. Päivän ateriana oli mahtavaa kukkakaali-currya. Lounaaksi hedelmäsmoothie (ei siis kaupan vaan itsetehtyjä 67-200 kcal/3dl).