Mitä kokoa 28 tuumaiset farkut ovat?
Siis naisten kokoluokitusta 34, 36, 38, 40, 42 jne.
Kommentit (11)
Olisko 36-38. Tosin niiden sopivuus riippuu ihan mallista, matalavyötäröisiä 28-tuumaisia ei välttämättä saa normaalisti 36-kokoiset mahtumaan.
Varmaan 36.
Mulla on jalassa just pyykistä tulleet 30-tuumaiset hyvin sopivat farkut ja oon kokoa 172cm/66kg. Myyjät yrittää myydä mulle 29-tuumaisia, mutten tykkää kun vetoketju ei mene kiinni.
Mä käytän kokoa 28". Tai sitten 34-36. Joissain kaupoissa koot on tosi reiluja.
Riippuu merkistä. Mulla on nyt päälläni Tiger of Swedenin kokoa 27 olevat farkut, mutta joistakin muista housuista käytän kokoa 38.
Riippuu merkistä ja mallista. Mun housukoko on 36-38, farkkukoko on korkeavyötäröisissä 28, matalavyötäröisissä merkistä riippuen 29-30. Tuumakoko kertoo vyötärön ympäryksen, 28-tuumaisissa farkuissa vyötärömitta on noin 71.
Vaihtelee, mut yleisesti ottaen veikkaan 38.
38-40, riippuu merkistä. Jotkut on normaalikokoa (38) ja jotkut vähän isompia (40, jopa 42).
Jos ostan farkut, jotka ovat kokoa 29 ne venähtävät alta aikayksikön sellaisiksi, että roikkuvat. En pidä liian tiukoista vaatteista, mutta päätin siirtyä kokoon 28. Nyt testataan sitten, millaisiksi käytössä venyvät. Vetskari menee kyllä kiinni. Mielestäni olen muuten enemmänkin kokoa 38-40. Kapea lantio ja lattaperse tekevät alaosasta pienemmän kuin yläosasta. Kaikki paitapuserot ovat kokoa 40 ja T-paidat merkitty kirjaimella L. Tosin eroja on merkkien välillä kuten jo todettua. Farkuista en viitsi enää sovittaa kuin niitä tietyn valmistajan tekemiä. Voi ottaa pinkasta sitten sovittamatta seuraavat. Joskus ostan kahdet yhtäaikaa juuri siksi, että inhoan vaatteiden sovittamista sovituskopissa.
About 36