Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkakohan moni vanhus käyttää ikää tekosyynä kun ei saa töitä?

Vierailija
06.03.2017 |

Juuri oli artikkeli kuinka ikäihmiset eivät saa töitä;
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005115381.html .Itselläni on työkaveri (ei vakituinen), jolla naamasta näkee että ollut ongelmia alkoholin kanssa (lopettanut juomisen omien sanojen mukaan 10v sitten), sh, valmistunut 5v sitten, ylimielinen koska osaa tehdä kaiken (ennen ollut sihteeri paperitehtaalla jollekin pampulle, joten monitaitoinen mielestään), ryssii todella pienetkin hommat, ei osaa kunnolla käyttää työssä vaadittavia tietokone ohjelmia, aikataulutus ei toimi (tyylillä pitäisi INRi ottaa viikon päästä ja tämän unohtaa, kun ei vaan osaa merkata minnekkään ylös.. ) siis oikeasti ei kykene yhtään suunnittelemaan omia töitään. Ei saa vakipaikkaa koska ikää on melkein 50v??? !! Ei vaan siksi, kun on epäpätevä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäihminen? Vanhus?? Melkein 50 v???

Vierailija
2/10 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v vanhus? Valitettavasti se on totuus, että työnantajat mielummin ottavat nuorempia. Ei ikä tee ihmisestä huonompaa työntekijää. Monesti vanhemmat ihmiset pystyvät sitoutumaan ja ovat joustavampia kuin esim. pienten lasten vanhemmat. Kaikenikäisistä löytyy niitä epäpäteviä. Kaikenlaista olen nähnyt pitkän työuran aikana.

Vierailija
4/10 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan. Täytin juuri 74, enkä pääse muille hommiin. Onneksi on oma firma ja töitä riittää yli 50 tuntia viikossa. Eikä kukaan vartioi ylityömäärääni.

Vierailija
5/10 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 81 ja teen joka päivä töitä.

Vierailija
6/10 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän 50v on jo ikäihminen, erityisesti työelämässä. Varmasti myös kognitiivisilta kyvyiltään selkeästi nuorempiaan heikompi.

Vierailija
7/10 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No heh heh

Vierailija
8/10 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokko enää kuitenkaan palkan takia töitä teet, kun tuon ikäiseksi mennessä on kyllä jo kaikki mahdollinen mitä vanhuksena tarvitsee tullut jo tienattua ja kaikki tarpeellinen ostettua.  Syödäkään ei enää noin vanhana paljon halua, kun kaikki ruoka saman makuista.

Vierailija
9/10 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miten ihminen, jolla on työikää vielä 20 vuotta jäljellä, on muka liian vanha johonkin 6 kk kestävän projektiin. Ei varmasti johdu siitä, että jäisi eläkkeelle kesken sopparin. Eikä ole pelkoa, että jäisi äitiyslomallekaan (miehellä on edelleen riski, että jää isyyslomalle, mutta saa silti paikan).

Vierailija
10/10 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54 vuotias ja pääsin yhteen haastatteluun, jossa sanottiin suoraan että olen liian vanha. Miksi he ylipäätään kutsuivat ikäiseni nöyryytettäväksi? Ala terveydenhoitoala.