Daim-kakku ok raskaana olevalle?
Onko pakastealtaasta löytyvä daim-kakku ok raskaana olevalle vai onko siinä joku listeria tms. vaara?
Kommentit (24)
Listeriaan riittää pienikin pala. Samoin salmonellaan yms. Joten raskaana sen voi saada jo "ihan vähän maistoin" graavikalastakin. Totta on et muitakin lähteitä on kuten siin toksomikälie (kissoissa) jonka voi saada vaikka omasta puutarhasta tai huonostli pestystä salaatista. Joten onko hulluutta pestä salaatti ja käyttää hanskoja kun putsaa kissanhiekkalaatikon tai tonkii multaa? Jättää kala syömättä?
A-vitamiini, kahvi, salmiakki yms ei ole vaarallista kohtuudella syötynä. Mutta tästäkin on hyvä varoittaa koska tunnetusti raskaana olevilla on mielitekoja jotka saattavat viedä sen maksamakkaran syömisen hallitsemattomaksi.
En tiedä daimkakusta. Jos on suomalainen valmistaja niin todnäk on pastoroitu. Muualla euroopassa ei niin varmaa.
Just perjantaina kuuntelin taas yhden isoäidin kertomusta. Sen lapsenlapsi on nyt 12-vuotias poika. Tyttärensä ei raskausaikana uskaltanu syödä oikeestaan mitään, niin nyt on poika allerginen melkeinen kaikelle ruoalle. Kaveria ei kutsuta synttäreille, kun toiset vanhemmat ei tied, mitä sille uskaltaa antaa syömiseksi, ei ota sitä mökille, Linnanmäelle ym. mukaan just tän takia. Sen isoisä antaa sen syödä "salaa" esim. jäätelöä eikä mitään oireita. Eli kannattaa vaan syödä monipuolisesti.
Ihan hirveitä kommentoijia täällä. Kukaan ei kysynyt teidän mielipidettänne ap:n syömisiin, jokainen raskaana oleva määrittää itse omat syömisensä ja kuinka tarkasti haluaa noudattaa suosituksia. Ei ole todellakaan teidän asianne kertoa, pitääkö jonkun chillata vai ei suositusten kanssa.
Tulin etsimään tietoa Daim-jäätelöihin liittyen, kun ei ole mainittu pastörointia tuoteselosteessa. Sen sijaan ärsyynnyin suunnattomasti suurimmasta osasta näitä kommentteja. Miten voi olla noin vaikeaa vastata kysymykseen tai jos ei osaa vastata, jättää sitten kommentoimatta.
Kiitos päivän ärsytyksestä. Toivottavasti olette viisastuneet sitten vuoden 2017. Ja ap:lle, toivottavasti sait suloisen terveen vauvan
Varsinkin, kun aloituksesta ei pysty varmuudella sanomaan, onko kysyjä itse raskaana vai aikeissa tarjota jotain raskaana olevalle. Minulla lapsettomana ei ole selkeää käsitystä raskaana vältettävistä ruuista, joten voisin hyvin kysyä esimerkiksi täältä neuvoa mitä muille voi tarjota.