Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävättömyys ahdistaa

Vierailija
05.03.2017 |

Olen päälle parikymppinen, mielestäni ihan tavallinen nainen, eikä mulla ole vuosiin ollut oikeita ystäviä. En osaa tutustua kehenkään niin, että tuttavuudesta tulisi syvempää. Olen entinen koulukiusattu, mistä johtuen vieläkin erittäin epävarma itsestäni ja sen verran ujo, etten ehkä osaa antaa itsestäni muille niin paljon kuin ystävyyden syntyminen vaatisi.

Työporukasta on vaikea enää löytää ystävää, he muodostivat omat piirinsä heti ensimmäisinä työpäivinä, siinä missä itselläni meni aikaa opetella uudet nimet ja kasvot, ja kerätä rohkeutta arkiseen vuorovaikutukseen, syvemmästä keskustelusta puhumattakaan.

Harrastuksia, joista voisi löytää uusia ihmisiä minulla ei ole, enkä ole netinkään kautta onnistunut tutustumaan kehenkään. Viestittely vaan loppuu ennemmin tai myöhemmin.

Olen niin kyllästynyt tähän ystävättömyyteen. Kaikilla muilla on aina joku jonka kanssa istuskella kahvilla juttelemassa, jakaa arjen hauskat asiat tai muistella vanhoja vuosien takaisia yhdessä koettuja juttuja. En jaksa tällaista enää, mutten myöskään osaa tehdä asialle mitään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nykyään aika monen aikuisen ongelma, että ystäviä on vaikea saada. Eikä kyse ole mistään ujoudesta, vaan että ihmisillä on niin paljon kaikkea muuta puuhaa, ettei oikein vieraisiin ihmisiin jakseta panostaa.

Vierailija
2/4 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nykyään aika monen aikuisen ongelma, että ystäviä on vaikea saada. Eikä kyse ole mistään ujoudesta, vaan että ihmisillä on niin paljon kaikkea muuta puuhaa, ettei oikein vieraisiin ihmisiin jakseta panostaa.

Allekirjoitan niin tuon viimeisen lauseen. Vieraisiin ihmisiin ei haluta edes yrittää tutustua, kun elämässä on jo ne 10 vuotta mukana kulkeneet ystävät joiden kanssa on helpompaa olla ilman kauheaa tutustumisen vaivaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla. Läheisiä ystäviä ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan. Pintapuolisia tuttuja kyllä, mutta ei ketään johon kokisin voivani luottaa. Tunnen oloni toisinaan erittäin yksinäiseksi.

Vierailija
4/4 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu että nykyään ihmisiin on vaikeampi tutustua vaikkapa työpaikalla, kun kaikki tuijottavat taukohuoneessa puhelimiaan sen sijaan että puhuisivat toisilleen.

Kuitenkin yksinäisyyteen auttaa vain oma aktiivisuus. Pitää rohkeasti hakeutua omanlaisten ihmisten seuraan ja ottaa kontaktia.