Muilla vuodenaikavaateahdistusta?
Onkohan tuo yhdyssana... kuitenkin, huomaan aina vuodenajan vaihtuessa shoppailevani ahdistuneena vaatteita. Nyt kesää jo ajatellen hamstraan mekkoja. Kesä on muutenkin ahdistavin vuodenaika, kun ei voi piilotella takin alla.
Kommentit (8)
Mulla tämä ilmenee vain keväisin. Syksyllä ei yhtään innosta ostella niitä paksuja, kömpelöitä ja synkän värisiä vaatteita. Keväällä sen sijaan, kun aurinko alkaa näyttäytyä ja heleät värit täyttävät vaateliikkeet, tekee mieli tehdä omalle ulkonäölleen jotain :)
Erikoista, että vaikka ahdistut vaatteiden ostamisesta, hamstraat niitä kuitenkin jo useita kuukausia etukäteen. Miksi sinun pitää koko ajan muutenkaan ostaa uutta? Eikö syksyiset vaatteet käy keväällä vai koetko, että jatkuvasti pitää olla uuden muodin mukainen?
Minua ei ahdista. Olin aivan fiiliksissä eilen, kun pitkästä aikaa löysin mieleiseni t-paidan. Nyt vain odottelemaan kesää, että voin käyttää sitä muuallakin kuin kotona.
Mua ahdistaa kun en tiiä mitä kohta kuuluu käyttää. Mulla on keväällä aina joko helvetin kuuma ja hiki valuu selkää pitkin tai palelee. En vaan omista, enkä osaa ostaa sopivia vaatteita.
Minä käytän vaatteitani ympäri vuoden esim kesämekkoja talvella, kerrostan vaan. No toppahousuja en vedä kesällä jalkaan, mutta muuten ne samat leggingsit. Suojaavat samalla jalkoja auringolta.
En todellakaan osta uutta takkia tai kenkiä jos en tarvitse. Minulla on useampia ja osa useita vuosia vanhoja.
Tähän aikaan selaan nettikaupoista joulu/halloween ja talvivaatteita alennuksesta. Ihania hassuja joulupuseroita yms saa naurettavan halvalla. Ostan usein talvivaatteet juuri kevätkuukausina. Suosittelen.
Paitahulluus iski kirjoitti:
Minua ei ahdista. Olin aivan fiiliksissä eilen, kun pitkästä aikaa löysin mieleiseni t-paidan. Nyt vain odottelemaan kesää, että voin käyttää sitä muuallakin kuin kotona.
Miksi et vedä sitä pitkähihaisen bodycon mekon tai poolon päälle jo nyt?
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että vaikka ahdistut vaatteiden ostamisesta, hamstraat niitä kuitenkin jo useita kuukausia etukäteen. Miksi sinun pitää koko ajan muutenkaan ostaa uutta? Eikö syksyiset vaatteet käy keväällä vai koetko, että jatkuvasti pitää olla uuden muodin mukainen?
En välitä muodista, mutta en ole ihan kotonani kehossani tullessani nähdyksi. Syksyllä on helpompi pukeutua, kun on pimeää ja voi käyttää mustaa. Käyttäisin aina mustaa, mutta se ei sovi minulle, niinpä vaatteiden osto aina jonkinlaista tasapainottelua - jotain mustaa ja sitten vähän vaaleampaa lisäksi.
ap.
Ei ole. Pukeudun säätilan, en kalenterin mukaan ja hankin uusia vaatteita vaan tarpeeseen, en siksi että sesonki vaihtuu.Jos viimevuotiset mahtuvat päälle, miksi ostaa uusia vaatteita?