Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomenkielinen Ahvenanmaalla

Vierailija
04.03.2017 |

Kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minulla ainakaan.

Vierailija
2/6 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hienosti menee. Kielen oppimisessa meni aikansa, jonka jälkeen esim työllistyminen ollut helppoa. Onhan meitä täällä useampi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui Kotipizzassa 2012:

Myyjällä oli rinnassaan nimikyltti, jossa oli myös Suomen lippu -> tämä johtaa oletukseen, että myyjä puhuu myös suomea. Aloitin tervehdyksellä ja tilasin suomeksi, myyjä alkaa sopertamaan ruotsiksi, ettei puhu suomea. Tilasin ruotsiksi. 

Sama toistui niissä vähissä liikkeissä joita Ahvenanmaalta löytyy ja kylpylässä. Suomen kielen varaan ei siellä kannata luottaa :D En tainnut kuulla yhtään suomea oleskeluni aikana. Olen myös kuullut, ettei siellä hirveästi pidetä suomenkielisistä ja he haluaisivat mielummin kuulua Ruotsille. 

Ei sinäänsä haitannut (kaksikielinen kun olen), mutta typerää laittaa lippu nimikylttiin kielitaidon merkiksi jos sitä ei ole. 

Vierailija
4/6 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä pyöräilyreissulla Ahvenanmaan ympäri pärjäsi ihan hyvin, jopa loistavasti suomen kielellä. Talviaikana voi ehkä(?) olla hieman eri.

Vierailija
5/6 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahvenanmaalla mutta saaristossa on kokemusta olemassa ololla ja olen hyvinkin ollut olemassa siellä ja ihan mukava paikka on ollut. Kivempi kuin ei omistaisi pyörää.

Vierailija
6/6 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sillä asenteella, että siellä ei suomea osata. Todellisuudessa Maarianhaminassa monet asiakaspalvelijat mielummin puhuivat suomea kuin englantia, jota ensin tarjosin. Ruotsini aika huonoa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan