Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen operaatio oli viisaudenhampaidesi poisto?

Vierailija
04.03.2017 |

Montako kertaa piti käydä hammaslääkärillä? Otettiinko kuvat eri kerralla kuin poisto? Poistivatko kaikki viisurit yhtä aikaan?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin kaikki neljä viisuria oikomishoidon takia. Ylhäältä molemmat vedettiin muistaakseni erillisillä kerroilla pois, eikä ollut kipuja tai mitään muutakaan hämminkiä. Hampaat olivat siis jo puhjenneet. Todella helppo juttu!

Alhaalta poistettiin molemmat yhdellä kertaa ja piti leikata. Inhottavinta operaatiossa oli jokin adrenaliinihumahdus, kun sain esilääkityksen tms. Jalat alkoivat täristä hallitsemattomasti... operaatio ei sattunut, toki korvanjuuresta kuuluva rutina ja se jumalaton vääääääntäminen tuntuivat inhottavalta. Jälkeenpäinkään ei oikeastaan ollut mitään sen kummempia tuntemuksia, sillä lääkitsin itseni tunnollisesti särkylääkkeillä. Päivä hampaiden poistamisen jälkeen oli kyllä koominen: molemminpuolinen turvotus sai aikaan sen, että näytin David Coulthardin ja marsun lehtolapselta.

Summattuna: ei kannata pelätä turhaan.

Vierailija
22/23 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin aikoinaan yhs:llä kaikki kerralla... oli todella kipeä ja turvonnut sen jälkeen. Ihan peruspuudutuksessa. Juuret eivät meinanneet lähteä, joten murskasivat hosan hampaista taltalla tms muruiksi ja poimivat muru kerrallaan pois. Tämä oli Helsingissä 90-l lopussa. Olen pyrkinyt aktiiviseti unohtamaan sen. Hammaslääkäripelkoisena tuli n 10 v väli ennen kuin uskalsin mennä seuraavan kerran hammaslääkäriin edes tarkastukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TK hammaslääkäri ei ryhtynyt millekään mun viisureiden kanssa vaan laittoi lähetteen yliopistosairaalaan. Mulla on verenvuototauti joten ekaks hematologian osastolle ja tipan kautta hyytymistekijöitä. Sieltä leikkaussaliin, älli pois, samoin neljä viisuria kerralla. Tikkejä kita täysi. Takaisin hemalle ja lisää lääkettä. Kipulääke myös suoraan suoneen. Oksentelun, verenvuodon ja kovin takia vielä kaksi yötä sairaalassa. Seuraavan viikon tikit kiristi aika julmasti. Onnen päivä kun ne tikit poistettiin. Eikä viisurit olleet enää vaivoina. 😊