Naiset, ovatko miehenne sovinisteja?
Tapailemani mies on melkoinen sovinisti. Muuten fiksu ja ihana, kohtelee minua tosi hyvin. Mielipiteet vaan ovat aika viktoriaanisia. En oikein tiedä, kuinka tähän tulisi suhtautua. Mies ei suhtaudu koulutukseeni vakavasti, sillä hän haluaa/olettaa minun jäävän kotiin lasten kanssa, sitten kun niitä joskus tulee. Minä haluan käydä töissä, jo ihan senkin vuoksi, että haluan saavuttaa elämässäni jotain, enkä missään nimessä haluaisi jäädä tyhjän päälle, jos ero tulee.
Olen aiemmissa suhteissani ollut melkoinen Justiina, enkä ole varsinaisesti pitänyt tuon roolin ottamisesta. Pidän tämän miehen itsevarmuudesta, ja siitä, ettei minun tarvitse tehdä aloitteita esim. seksin suhteen ikinä. En pidä siitä, että minua pidetään heikkona, vaikka tällä hetkellä olenkin mieheen nähden täysin alisteisessa asemassa. Uskon tämän kuitenkin muuttuvan siten, että en joudu luopumaan itsemääräämisoikeudestani missään vaiheessa. Naisten vähättelyä en kuitenkaan siedä. Onko olemassa miehiä, jotka ovat itsevarmoja, mutta eivät sovinisteja?
Kommentit (3)
Sitä mäkin tässä mietin, että mistä tuo kumpuaa tuo sen asenne. Ehkä hänellä ei ole elämässään ollut kummoisia naismalleja, ja käsitys naisista on jäänyt jotenkin vajavaiseksi? Tämä on kuitenkin todella ristiriidassa sen kanssa, kuinka hyvin hän minua kohtelee. Lieneeköhän vain esitystä?
Jos olet vakavissasi tämän miehen suhteen etkä vain pidä häntä seksi-ja keskusteluseurana, niin kannattaa painaa jarrua ennen kuin on liian myöhäistä. Yleensä ihmiset muuttuvat vain entistä konservatiivisemmiksi ikääntyessään.
Mieti, millainen isä hän olisi mahdolliselle tyttärellenne, jos perustaisitte perheen. Kannustaisiko hän häntä olemaan rohkeasti oma itsensä? Rohkaisisiko hän tytärtä kokeilemaan erilaisia harrastuksia tai valitsemaan opiskelualansa oman kiinnostuksensa perusteella? Vai kasvattaisiko hän tyttärestänne pikkuvaimon jollekin miehelle, sanoen ettei tyttöjen tarvitse osata muuta kuin olla nätti, laittaa ruokaa, siivota ja pyykätä? Lyttäisikö hän tyttärenne itsetunnon, jos hän osoittaisi kiinnostusta luonnontieteisiin, matematiikkaan tai vaikka jalkapalloiluun?
Mieheni on itsevarma "tosimies", mutta ei tippaakaan sovinistinen. Pidän kuvailemasi miehiä hieman nössöinä, jotka ovat pohjimmiltaan luusereita.