Voinko jättää 10v kaverinsa kanssa kotiin yön yli
kun me vanhemmat olemme poissa kotoa? Vai laitanko lapsen kaverin luokse, jossa vanhemmat paikalla.
Kommentit (18)
Riippuu 10- vuotiaasta. Sinä varmasti tunnet hänet parhaiten.
En missään tapauksessa jättäisi 10-vuotiaita kaksistaan.
Kyllä mulla menisi herne nenään, jos mun 10 v poika olis yökylässä jätetty yöksi kaverin kanssa kahdestaan. Otahan kaverin vanhempiin yhteyttä ennen tyhmiä päätöksiä.
Tuo kaveri on jo 11v ja omakin tyttö täyttää kesällä. Osaavat kyllä olla aika fiksusti ja eivät lähde mihinkään tai tee muuta tyhmää. Ja ruuat löytyy kaapista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo kaveri on jo 11v ja omakin tyttö täyttää kesällä. Osaavat kyllä olla aika fiksusti ja eivät lähde mihinkään tai tee muuta tyhmää. Ja ruuat löytyy kaapista. Ap
Jo 11v huoh. Eikö lapset voi olla kaverin luona yötä jos siellä vanhemmat paikalla? Mä raivostuisin jos tietäisin et mun 10-11v lapsi kaverilla yötä ja vanhemmat ei kotona.
Ap miksi hankit lapsen? Järkevä vanhempi ei edes kysele tällaisia.
Ap ootko joku yh jonka pakko päästä jonkun ukon luo panee tai baariin? Lapsi nyt vaan sattuu olemaan tiellä.
Mä pidän lastani jo isona. En osa ajatella, että tuossa olisi oikeasti jotain noin outoa. Lapsi on esikoinen ja pienemmät ovat mummolla yö yli. Lapsi itse tätä ehdotti ja siksi mietin. Nuohan ovat jo teinejä, tai ainakin melkein. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap ootko joku yh jonka pakko päästä jonkun ukon luo panee tai baariin? Lapsi nyt vaan sattuu olemaan tiellä.
Etkö osaa lukea vai etkö vain ymmärrä lukemaasi?
Vierailija kirjoitti:
Olet itse jäänyt lapsen tasolle. Kasva aikuiseksi ja ota vastuu, lasten heitteillejättö ei ole mikään pikkujuttu.
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän lastani jo isona. En osa ajatella, että tuossa olisi oikeasti jotain noin outoa. Lapsi on esikoinen ja pienemmät ovat mummolla yö yli. Lapsi itse tätä ehdotti ja siksi mietin. Nuohan ovat jo teinejä, tai ainakin melkein. Ap
Ei kaikkia teinejäkään voi jättää kaverinsa kanssa kaksin yöksi.
11v on vielä pikku lapsi. En jättäis kahdestaan yöksi. Entä jos sattuu jotain kauheaa.
Lapsi ite ehdotti, onkohan taka-ajatuksia...
Vierailija kirjoitti:
11v on vielä pikku lapsi. En jättäis kahdestaan yöksi. Entä jos sattuu jotain kauheaa.
On kyllä kaukana pikku lapsesta, eivät edes juuri leiki enää. Ap
En jättäisi. 14 v jätin kaverukset kun itse halusivat, ja vanhemmat antoi luvan. 10 v voi joutua vielä paniikkiin jos jotain yllättävää tapahtuu.
Et tietenkään jätä.
Jos luotat lapseesi ei sinun tarvitse täällä kysyä. Turha välittää noista lasu-huutelijoista. Eniten olisin huolissani jos lapset tuntee turvattomuutta mutta jos itse ehdottivat on se epätodennäköistä. Olet kuitenkin puhelimen lähellä saavutettavissa.
No et tietenkään voi jättää.