Hirveä vauvakuume 36-vuotiaalla
Kaksi lasta on jo, 15v ja 9v mutta ei nykyisen mieheni kanssa, nyt kun ollaan asuttu pari vuotta yhdessä, on puheisiin tullut että jos nyt yhteinen lapsi.
Voisihan sitä tietysti jättää vain ehkäisyn pois ja antaa tulla jos on tullakseen. Miehellä ei ole lapsia ja minun esikoiseni sai alkunsa ehkäisystä huolimatta, kuopus oli suunniteltu ja yrittämällä yritetty.
Elämäntilanne sikäli kunnossa että molemmat on vakituisessa työsuhteessa ja työajat on ok, ollaan terveitä ja juuri ostetussa talossa olisi tilaa kyllä lapselle tai parillekin. Parisuhdekin on kunnossa, mennään kesällä naimisiin, molemmille ensimmäinen liitto.
Tietysto nyt ikää jo enemmän, riskejä enemmän eikä se raskautuminenkaan ole itsestäänselvää. Tietysti jos heti raskautuisi niin häissä olisi tukalaa jos raskaus menisi samalla tavalla kuin kuopuksen kanssa, ensimmäisen puolikkaan oksetti ja närästi kokoajan.
Mutta toisaalta jos haluaisi vielä yhden lapsen niin kyllähän se aika olisi nyt eikä hamassa tulevaisuudessa.
Kommentit (5)
Antakaa mennä vaan! 36 on vielä hyvä ikä saada lapsi. Muutaman vuoden päästä alkaa olla jo liian myöhäistä.
Ihan ok ikä. Ei kannata enää odottaa jos vauvan haluatte. Tsemppiä yritykseen!
Mä raskauden 34- ja 35-vuotiaana helposti ekalla yrittämällä kun taas ensimmäisiä lapsia 10 vuotta aikaisemmin tehtiin monta vuotta saman miehen kanssa.
Ei muuta kuin antakaa palaa vaan! Sain omani 40-vuotislahjaksi ja olen sitä mieltä, että se oli hyvä ikä tulla äidiksi. Huomaat varmasti itsekin, että vanheneminen on tehnyt vain hyvää omille vanhemmuustaidoille.
Ja isoista lapsistahan on vain lastenhoitoapua!
Jättäkää ihmeessä ehkäisy pois! Jos kerran lapsi olisi molemmille ok, kadutte myöhemmin jos ette nyt edes anna sille mahdollisuutta. Koittakaa kuitenkin jotenkin varautua siihenkin, ettei välttämättä onnistu.