Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa 6 hoitajaa hukkaisi 2 ja 3 vuotiaan pulkkamäessä

Vierailija
03.03.2017 |

Tapaus selvisi hoitajille vasta sitten kun toinen taapero ilmestyi kotiinsa kesken päivän. Siis mitä päiväkodin hoitajat tekee, juoruavat keskenään ja lapset pärjää omillaan?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201703022200079571_uu.shtml

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yliopisto tason koulutus ei auta tässä vaan järjen käyttö ! Nimenomaan niitä lapsia pitää vahtia sieltä "vartiotornista" ! Eihän niitä muuten näe. Ainakin yhden heistä.

Vierailija
22/25 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat chattailee niin Axlista että jää lapset hoitamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hyvä esimerkki mitä siitä seuraa, kun lapsia on päiväkodit täynnä ja henkilökuntaa ei ole tarpeeksi. Nyt vielä kun puolipäiväisesti olevat lasketaan puolikkaiksi ni ups tosiaan! Toivonmukaan tähän nyt vakavissaan tartutaan ja tilannetta pohditaan. Ja kyllähän ne hoitajat usein ovat yhdessä läjässä ja se on varmaan harvoja hetkiä kuin ehditään työasioita käydä läpi. Silloin sattuu ka tapahtuu..

Vähän aika sitten menin lapsiani hakemaan. Ulkoportti oli jätetty auki ja pienet olivat pihalla. Hoitajat olivat yhdessä sumpussa paikassa, josta kukaan ei olisi edes huomannut jos joku lapsista olisi lähtenyt portista ulos. Portin vieressä oli iso vesilammikko jossa yksi n. 2-3v lapsi UI. Päällä oli kyllä kurahousut, toppahaalari ja toppahanskat. Lapsi siis makasi lätäkössä pitkin pituuttaan ja leikki uivansa. Mahto tulla kylmä, koska kurahousut hörppäs kaikki vedet sisäänsä. Ja tätäkään hoitajat eivät nähneet.

Vierailija
24/25 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yllätä. Lapseni päiväkodissa unohtivat osan lapsista pihalle. Ruokapöydässä huomasivat, että osa puuttuu.

Kerran kun menin hakemaan lastani hoitajat seisoivat ringissä juoruilemassa tuttuun tapaan. Näin jo pitkältä, että poikani heitteli kiviä ilmaan parin muun pojan kanssa. Juoksin kieltämään poikia ja kerroin hoitajille mitä näin.

Sanoin vielä hoitajille että kannattaa pitää silmällä poikia etteivät heittele kiviä. No heti seuraavana päivänä hoitaja soittaa mulle töihin, kun ovat pojan kanssa terveysasemalla. Kivi lentänyt naamaan ja hemmetin lähelle silmää!!

Vierailija
25/25 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä päiväkodissa harjoittelussa (lähihoitaja, toinen päiväkotiharjoittelu) ja kyllä mua välillä hirvittää tuo lapsimäärä. Ensimmäisen harjoittelun olin kerhossa, jossa oli 3-5-vuotiaita lapsia 12 kappaletta ja kaksi varhaiskasvattajaa (plus minä). Kerho järjestettiin siis ulkona, aitaamattomalla alueella, ei koskaan mitään hämminkiä.

Tuossa ryhmässä on 23 lasta ja kolme varhaiskasvattajaa. Tokikin lapset jaetaan pienryhmiin jos poistutaan pihalta, mutta ihan käsittämätön määrä vahdittavia. Jo sisätiloissa tuntuu ihan uskomattomalta kun Miisa ja Maija riitelee nukeista, Alvari kiipeää pöydälle, Juhani heittää pallolla Mikkoa, Mikko itkee äidin perään, Liisiltä tuli pissaa housuihin ja Marjukalla on jano. Voinette jatkaa listaa mielessänne...

Todella nostan hattua päiväkodin työntekijöille (niille, jotka siis ammattimaisesti hoitavat kuviot, ketään mainitsematta) ja olen hyvin, hyvin kiitollinen että omani sai aikanaan paikan ryhmäperhepäiväkodista. Aivan mieletön hulina noissa isoissa ryhmissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi