Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain sossusta harkinnanvaraista

Vierailija
03.03.2017 |

ensiasuntoni sisustamiseen 400€. Miten ihmeessä ne luulee tuon riittävän! Mistä saa 400€.lla sängyn, ruokapöydän+pari tuolia, verhot ja lamput ja maton? Ilman sohvaa nyt vielä pärjään, mutta olisi kiva nukkua ja syödä muualla kuin lattialla.
Ei ainakaan Ikeasta tai kirppareilta, tori.fi myös kallis!☹

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä saa rahaa

Vierailija
2/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa koko rahalla. Nukut futonilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sisutin aikanaan opintolainalla. En voisi kuvitellakaan maksattavani elämääni muilla ihmisillä.

Vierailija
4/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mulla ole autoa tai kavereita jotka vois jeesaa, kuljetuskin lähtee Ikeassa 50€.sta ylöspäin kilometrien mukaan.

Enkä mä juo kaljaa.

Vierailija
5/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sisutin aikanaan opintolainalla. En voisi kuvitellakaan maksattavani elämääni muilla ihmisillä.

En saa opintolainaa kun juuri lopetin koulun. Eikä mulla ole luottotiedot puhtaat.

Vierailija
6/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on facebookin roskalava-ryhmässä ihan ilmaisiakin kodin tavaroita.

En tiedä minkäkuntoisia, mutta olisi ainakin täydennystä.

Kysele tuttavilta ja ystäviltä, monta kertaa on kodeissa sellaista, ihan hyvääkin  tavaraa mitä  ei tarvita, mutta on varmaan helpompaa heidän antaa kun itse kysyy ja sanoo tavitsevansa.

Onko teilläpäin jotain työpajaa tms. Siellä myös aika edullsia tavaroita.

.

Vierailija
7/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain joskus markka-aikana suunnilleen saman verran rahaa asunnon sisustamiseen sossusta. Ostin vanhojen tavaroiden liikkeestä sängyn ja vanhan sohvakaluston, yksi kuppi, yksi lautanen, yksi haarukka, yksi lusikka yms kyllä pärjäsi kun tarkkaan laski. Sun ap pitää vaan jostakin käytettynä ostaa. Onko paikkakunnallasi mitään liikettä mikä myy käytettyjä huonekaluja, kirppistä tms?

Vierailija
8/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa opintolainaa kun juuri lopetin koulun. Eikä mulla ole luottotiedot puhtaat.

Niin? Sait kuitenkin 400€, se on 400€ enemmän kuin mitä itse elämisensä maksavat nuoret saavat. Olet sössinyt asiasi, paljonko ja kuinka pitkään meidän muiden mielestäsi pitää tukea sinua?

Vierailija
9/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aahahaa ihan oikein köyhä. Joko sä  meet töihin ja maksat velkas ja ostat ylijäävillä rahoilla jotain tai piät pääs kiinni. 400 euroa sait liikaa, leipäjonoon sinä kuuluisit. Ei tää oo mikää höösäysyhteiskunta.

Vierailija
10/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

400€ on oikeasti paljon rahaa. Moni pienipalkkainen työssä käyvä saa raataa tuon summan eteen monta tuntia. Tuolla summalla saa kyllä tärkeimmät, patjan lattialle, peiton ja tyynyn. Ikeasta pöytälevyn, siihen jalat ja muutaman jakkaran. Kirppikseltä voi löytää sohvan ja nojatuolin. Tekstiilejä löytyy edullisesti esim. H&M :n alesta netistä. Roskalavoilta ja roskakatoksista tekee myös löytöjä. Kaikkea ei tarvitse hankkia kerralla.

Vierailija
11/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselisin kaupungin osto- ja myyntiliikkeistä,

lainaa joltain auto ja peräkärry kuljetukseen.

Itse ostaisin Ikeasta uutena tuolit ja yhden apupöydän,

sängyn, ruokapöydän, kirjahyllyn ja matot ostaisin käytettynä jostain osto- ja myyntiliikkeestä/ kirpputorilta/ ekotorilta.

Astioita täysin varaton saa ilmaiseksi diakoniatyön varastosta, soita kirkon diakoniaan. (sieltä saa myös vaatteita, hyvin kuluneita ja vanhoja, mutta puhtaita).

Eihän tuo raha riitä kaikkeen,

joudut ostelemaan ruokarahoilla ja syömään sitten huonosti 3-4 viikkoa.

Tällaista tämä on aina köyhillä.

Nälkään ei tapeta, mutta ruoka on sellaista, että ei avustusten varassa elävä ole täysin kunnossa eikä virkeä, eikä saa kaikkia vitamiineja ja kivennäisiä,

leipäjonoruoka on myös hyvin usein melko pilaantunutta. Ei vaarallisen vanhaa, mutta pieni märäntymisen maku on kaikissa liha- ja maitotuotteissa.

Ellet ole työkunnossa tai et löydä töitä, tätä on vain siedettävä.

Lisäksi saat sietää hyväosaisten avosuista huutelua, miten olet köyhä ihan omaa ilkeyttäsi,

ja nautit muka siitä, että saat istua kotona vanhoissa rääsyissä nukkavieruna,

nukkua löytöpatjalla kylmällä lattialla ja syödä mitä satut saamaan.

Vierailija
12/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vetoa, että asuntosikin maksetaan verorahoista. Paku kympillä-palvelu ja Fida päkaupunkiseudulla. Näillä pääset alkuun, jos tämä ei ole provo.

Vierailija
13/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhoja ja lamppuja saa kirpparilta halvalla. Voit myös facebookissa kysellä, onko kellään lahjoittaa kodin irtaimistoa. Minusta se 400€ kannattaa sijoittaa sänkyyn. Hyvä sänky on tärkeä, jotta selkä pysyy kunnossa.

Vierailija
14/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat koko setin uutena Ikeasta ja/tai Jyskistä tuolla rahalla. Kirppikseltä/tori.fi:stä jne. jos ostat, niin jää rahaa ylikin. Toki kuljetus kannattaa hommata itse (vuokrata pakettiauto). Kannattaa käyttää hieman järkeä.

Vierailija
15/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot meni pikavipeistä, oli pakko ottaa että sain lukion käytyä loppuun. En tajunnut aiemmin että sossu voisi siinä auttaa. Enkä olisi aiemmin kehdannut varmaan mennäkään hakemaan apua ennenkuin nyt kun oli pakko. Mulla ei ole vanhempia ollut jotka olis voineet auttaa. Toinen kuoli ja toinen alkoholisoitui pahasti. Ja olen ollut hiljaa asioistani kun on hävettänyt tämä koko perheen tilanne niin paljon. Sen alkoholistin kanssa asuin ennen kuin sain oman kämpän. Joo jaa veronmaksajat maksaa kämpänkin, olen kyllä hakenut töitä ja kesätöitä ja kouluunkin, mutta vielä ei ole mistään mitään kuulunut.

Vierailija
16/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain eron jälkeen koko asuntoni huonekalut yms. n. 300 eurolla. Fb:n kirppisryhmistä ja annetaan ilmaiseksi-ryhmistä, huutiksesta ja ikeasta. Mulla oli valmiina ruokapöydän tuolit ja lapsen huoneen huonekalut. Toi summa sisältää siis kaiken muun, paitsi telkkarin, se taisi maksaa toiset 300 euroa. Kun viitsii vähän nähdä vaivaa, niin kyllä niitä ihan uudenveroisia huonekaluja löytyy jopa ihan ilmaiseksi.

Ja jahka pääsen kunnolla jaloilleni, aion kyllä laittaa hyvän kiertämään ja auttaa muita tarvitsevia parhaani mukaan!

Vierailija
17/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta halvin ruokailuryhmä 34,90

Sänky ja sälepohja 29€

Patja 49€

Sohva 79€

Sohvapöytä 4,99€

Tv-taso 7,99€

Kirjahylly 14,99

Kasarisetti 9,99

Astiat halvimmillaan 50snt/kpl

4 lautasta 2€+pari kulhoa 1€, lasit 2€/6kpl

Joten sulle jää vielä 165€ lamppuihin ja mattoihin ym.

Kuljetukseen kannattaa ottaa vuokrapaku vaikka ois enemmänkin matkaa, tulee halvemmaksi kuin kirpputorit.

Toivottavasti saat asiat kuntoon.

Itse asuin kaksi kuukautta patjan ja läppärin kanssa, söin kertiksiltä makaronia kun ei ollut rahaa astioihin tai ruokaan, kunnes sain kasaan 500€ palkoista että pääsin ikeassa käymään. Valitettavasti suomalaiset ei ymmärrä mitä on kirppishinta.