Maalaisten katkeruus
Minkä takia maalaiset ovat niin katkeria esim. helsinkiläisille? Jokaisella palstalla saa lukea niitä
"ei nuo helesinkiläiset oo vissii ikinä nähän etes leheemää eikä kannaa. eivät varmaan oo käynneet kehä kolomosen ulukopualella"
vaikka todellisuudessa nämä katkerat maalaiset eivät ole ikinä käyneet missään isommassa kaupungissa, ostavat kaikki vaatteensa lidlistä ja tokmannilta. On se varmaan hienoa nähdä niitä lehmiä ja kanoja mutta mitä oikeaa arvoa niiden näkemisellä on? Mitä arvoa on asua jossain hökkelissä joka maksaa vähemmän kuin autotalli Helsingissä? Lähimpään kauppaan matkaa ainakin 10km. Kylästä muuttaa kaikki naiset pois ja yksinäiset miehet syrjäytyy ja alkaa ryyppäämään. Kaikki työpaikat on suuremmissa kaupungeissa.
Kommentit (6)
En usko, että maalaisia kiinnostaa onko pääkaupunkiseutulainen nähnyt jonkun eläimen vai ei, mutta tietääkö Leonardo kuusen ja männyn eron?
Siis ootko ihan sekaisin😅😅😅😅😅😅😅Ei maalaiset tosiaankaan ole katkeria ,itse maalla syntyneenä ja nyt työn perässä kaupunkiin muuttaneena voin rehellisesti sanoa,että maaseudulla elämä on paljon henkisesti rikkaampaa kuin kaupungissa.Ihmiset siellä välittävät toisistaan ihan eri lailla kuin kaupungissa,jossa eletään omaa elämää muista välittämättä.
Aloittaja. Hienosti hoksasit että on kärjistettyä sanoa ettei "helsinkiläiset ole edes lehmää nähneet". Nyt lueppa oma viestisi ja koitas pohtia, mahdoitko sortua tismalleen samaan, mistä maalaisia syytit. Tsemppiä itsereflektioon!
Onhan sinullakin ennakkoluulosi ja kuvitelmasi maalaisista ja ...?
Vierailija kirjoitti:
Siis ootko ihan sekaisin😅😅😅😅😅😅😅Ei maalaiset tosiaankaan ole katkeria ,itse maalla syntyneenä ja nyt työn perässä kaupunkiin muuttaneena voin rehellisesti sanoa,että maaseudulla elämä on paljon henkisesti rikkaampaa kuin kaupungissa.Ihmiset siellä välittävät toisistaan ihan eri lailla kuin kaupungissa,jossa eletään omaa elämää muista välittämättä.
Kenestä mun pitäis nyt sitten välittää? niistä 500 000 helsinkiläisestä joita en tunne?
Mitä arvoa on käydä jossain pienessä kylässä missä ei ole yhtään mitään? Mitä sellainen opettaa kenellekkään? muuta siis kuin että se kylä on p*rseestä