Tokmanni on uusi Stockmanni
En uskonut, että tää olis koskaan todellisuutta Suomessa. Nyt kuitenkin Tarjoustalo, eli nykyinen Tokmanni alkaa olla se Suomen todellinen menestystarina. Onko Stockmann vielä historiaa, vai luuletteko, että nousee vielä?
Nokia on noussut mutta Stockmann ei nouse, tää on vaan mun veikkaus. No onneksi on Tokmanni.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
No, aika on ajanut suomenruotsalaisten hienostorouvien ja heitä matkivien suomenkielisten wannabemammojen ohi.
Kateellisuus. Se on niin rumaa.
Minua henkilökohtaisesti ärsytti Stockmannissa se kielipoliittinen agenda (omistajathan ovat RKP:läisiä säätiöitä).
Helsingin Stockmannilla on ihan ymmärrettävää, että kuulutetaan ruotsiksi mainoksia, mutta tuntuu lähinnä kiusanteolta, että suomenkielisissä kaupungeissa mm. Oulussa ja Tampereella kaikki mahdolliset kuulutukset, tekstit jne. tulee ruotsiksi. Englantikin olisi perustellumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Minua henkilökohtaisesti ärsytti Stockmannissa se kielipoliittinen agenda (omistajathan ovat RKP:läisiä säätiöitä).
Helsingin Stockmannilla on ihan ymmärrettävää, että kuulutetaan ruotsiksi mainoksia, mutta tuntuu lähinnä kiusanteolta, että suomenkielisissä kaupungeissa mm. Oulussa ja Tampereella kaikki mahdolliset kuulutukset, tekstit jne. tulee ruotsiksi. Englantikin olisi perustellumpaa.
Tuo on myös liiketoiminnan kannalta järjetöntä. Jos on tietty aika käytettävissä mainoskuulutuksiin, mikä järki on tuhlata puolet ajasta toistamalla sama ruotsiksi suomenkielisessä kaupungissä? Eikö kannattaisi käyttää se aika kuuluttamalla enemmän mainoksia suomeksi?
Vierailija kirjoitti:
Politiikka ja bisnes olisi kyllä hyvä pitää erossa toisistaan.
Stocmannin aika on ohi koska aina vaan harvempi suostuu maksamaan ylihintaa tuotteista. Ei ole edes hienoa asioida ummehtuneessa kaupassa joka on viime vuosituhannelta.
Tuskin olen väärässä.
Ainakin hintojensa puolesta Tokmanni on Stockan luokkaa. Etin paria astiaa ja piirakkavuokaa, mutta hinnat oli liian korkeat.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella Stockmann-paikkakunnalla (myös siellä Tampereella ja Oulussa) asuu suomenruotsalaisia.
Mina kayda Stockmann. Olen maahan muuttaja ja raha paljon.
Tokmanni on ihan erilainen kauppa kuin Stockmann, eivätkä ole mitenkään vertailukelpoisia. Tokmanni on Hongkongin ja Halpa-Hallin tyylinen rihkamakauppa, josta saa kaikkea pientä tavaraa, jota ei ruokakaupasta (paitsi isoimmista) saa. Hinta on myös yleensä aika kilpailukykyinen. Stockmann taas on ihan selvästi merkkituotteita myyvä kauppa. En koe, että stockmann olisi mitenkään erityisen kallis. Sieltä saa tarjouksista toisinaan parempaa vaatetta samaan hintaa kuin halvemmista vaatekaupoista. Siellä on myös varmaankin Suomen kattavin valikoima vaatteita. Jos ei ole muutaman kympin päälle, niin onhan Stockmannissa aika miellyttävä asioida laajan tarjonnan ja kohtalaisen hyvän laadun takia. Stockmannissa ei juurikaan myydä ihan täyttä rihkamaa, kuten esimerkiksi H&M:ssä on välillä vaatteita, jotka menevät pilalle jo kuukauden käytön jälkeen.
Miksi tästä keskustelusta tuli kielipoliittinen. Ei aloittajakaan varmaan sitä tarkottanut, että Stockmann olisi vain ruotsin kielisille.
Itse en kyllä astu nykyään juuri kumpaankaan kauppaan. Tokmannilla on edelleen leima halpahallina. Stockmann taas on itselle liian kallis. Suosin kauppoja, jotka ovat edellisten välimuotoja.
Tokmannin valikoima on kovin erilainen kuin Stockmannin 😂
Esim. kodin pesuaineet haen mieluusti Tokmannista, mutta kosmetiikka ja vaatehankinnat teen Stockmannin puolella.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannin valikoima on kovin erilainen kuin Stockmannin 😂
Esim. kodin pesuaineet haen mieluusti Tokmannista, mutta kosmetiikka ja vaatehankinnat teen Stockmannin puolella.
Samoin. Paitsi Prisma on nykyään halvempi kuin Tokmanni.
Ei kukaan käy nykyään vain yhdessä kaupassa. Se lienee tavaratalojen ongelma.
Olen löytänyt enemmän 100% puuvillavaatteita tokmannilta kuin stockmannilta, jossa myydään ylihintaista keinokuitupaskaa.
Oulun stocka on lopetettu juuri eli eipä ole sitäkään enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella Stockmann-paikkakunnalla (myös siellä Tampereella ja Oulussa) asuu suomenruotsalaisia.
Oulussa ainakin suomenruotsalaisia on vain kourallinen. Mutta eihän meillä enää oo Stockaakaan.
No, aika on ajanut suomenruotsalaisten hienostorouvien ja heitä matkivien suomenkielisten wannabemammojen ohi.