Miksi Emma on niin yleinen nimi :( harmittaa...
Jos saisin joskus tytön niin Emma olisi ihana nimi, on vain AIVAN LIIAN YLEINEN! Emma olisi selkeä ja helppo nimi, erittäin kansainvälinen, yli 100-vuotiaaksi ja aina täysin terveenä eläneen isomummuni nimi eli merkitsee minulle myös pitkää ikää ja terveyttä tuo nimi. Ja onnellisuutta ja sitkeyttä, isomummuni oli noita kaikkia. Miksi se on niin yleinen :((( olen harkinnut nimeä Emma toiseksi etunimeksi, eli ensimmäinen etunimi jotain muuta sitten Emma ja vielä joku kolmas pidempi nimi.
Kommentit (24)
Minä en taas ole koskaan ymmärtänyt tämän suosiota ei ole makuuni, entäs Emmi? Melkein sama nimi. En itse pidä kummastakaan noista mutta ehdotuksena sulle.
Haittaako se että on yleinen jos kerran nimi on noin tärkeä sinulle? Kaunis nimi, myös minun mummoni nimi.
Olisko vaikka siksi, että muutkin pitävät sitä kauniina nimenä? Sitä paitsi Emma ei nykyään ole niin yleinen, Aadat ja Amandat on menneet ohi.
Hyvä vanha englantilainen nimi,erittäin sopiva kauniille naiselle
Emma on tosi kiva vaikka onkin yleinen, sitäpaitsi Ainot, Adat, Ellat jne. taitaa olla nykyään yleisempiä.
Emma on samanlainen ''kestonimi'' eli ns aina in- nimi, kuten vaikkapa myös Maria, Sofia, Ellen, Amanda, Johanna (toisena nimenä). Nuo nimet ovat aina in, ajattomia.
Mä en oo ikinä ymmärtänyt sitä miksi lapsella pitää olla joku superharvinainen nimi? Jos kerran pidät jostain nimestä todella paljon, miksi et voi vain sitä lapsellesi antaa? Emma on kaunis nimi ja luultavasti juuri siksi ollut melko yleinen. Ja jos totta puhutaan niin aika harvoin vastaan tulee Emmoja. Itse en tunne kuin 2 Emmaa. Että ei se nyt niin yleinen kuitenkaan ole.
Mä olen aina rakastanut Venla-nimeä, jo pikkutyttönä harmittelin kun se ei ollut oma nimeni. Kun sain tyttäreni, oli itsestäänselvää antaa hänelle nimeksi Venla, vaikka vähän harmittikin nimen suosio.
Kaunis nimi on Emma. Ja laita vaan Emma lapsesi nimeksi, koska itselläni on tosi harvinainen nimi, ja siitä on paljon harmia ollut elämässäni. Ei ole ollenkaan kivaa, kun on harvinainen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Emma on samanlainen ''kestonimi'' eli ns aina in- nimi, kuten vaikkapa myös Maria, Sofia, Ellen, Amanda, Johanna (toisena nimenä). Nuo nimet ovat aina in, ajattomia.
Ei pidä paikkaansa. Emma oli todella suosittu nimi ennen vuotta 1920 syntyneillä ja sen suosio alkoi nousta pikkuhiljaa taas 1980-luvulla.
Se on hieno nimi, voi olla aika hankala saada se 3 nimen pötköön niin, että kuulostais jotenkin fiksulta tai että se ''sulautuis'' sinne joukkoon.
Eerika Emma Johanna
Amanda Emma Aurora
Sofia Emma Kristina...
nuo siis ihan hatusta heitettyjä nimi', kyllähän se sinne sittenkin sulautuu jotenkin:)
Mun mielestä on ihan hyvä katsoa nimen suosiota.. ettei ole liian yleinen nimi. Emma on sinulle tärkeä nimi, joten laitat sen sitten lapsen toiseksi nimeksi jos siis joskus tyttären saat.
Nimet tulevat muotiin noin 80 vuoden välein asiantuntijoiden mukaan. Tällä hetkellä Emma on in, kohta taas joku muu nimi. Jos pidät Emma nimestä niin anna se, ei kannata kiinnittää huomiota nimen yleisyyteen/harvinaisuuden.
Olen syntynyt 80-luvun alkupuolella, ja silloin emma ei ollut 100 suosituimman tytön nimen joukossa. Silloin nimeäni aina ihmeteltiin ja kysyttiin ettei nimeni olisi kuitenkin emilia ja emma vain lempinimi.
T. Emma
Muokkaa sitä vähän, kuten esim Jemma.
Tykkään Emma nimestä on jo kuolleeen äitini mimi. Syntynyt jo vuonna 1907. Entäs Johanna oli toinen nimi, tyttöni on Johanna.
Nimiä on nykyään niin paljon, että vaikka joku olisikin suosituimpien joukossa, ei sitä nimeä joka tapauksessa ole niin paljon kuin joskus kasarilla oli sannoja ja lauroja. Eli suosituimpiakaan nimiä tuskin kovin montaa tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisko vaikka siksi, että muutkin pitävät sitä kauniina nimenä? Sitä paitsi Emma ei nykyään ole niin yleinen, Aadat ja Amandat on menneet ohi.
No onhan se Emma tosi yleinen nimi ihan vauvoista 20- vuotiaisiin asti. Ja samaten myös Emmi.
Emmistä tulee aina mieleen ämmi.
En ymmärrä, mitä yleisyys haittaa ? meillä on Iida ja valintakriteerit olivat melko lailla samat kuin ap:lla
Ei hätää, Emma on ruma nimi.