Kumpi on siistimpää kehua ihmisiä vai herjata ihmisiä?
Kommentit (4)
Etkö tosiaan tiedä vastausta?
Hieman hämmästelen valitsemaasi kysymystä. Ja tuli mieleeni, että oletko edes tosissasi.
Mutta jos olet. Niin se riippuu ihan siitä, että ajatko Sinä elämässäsi takaa vain niitä kiksien saamista, vai haluatko olla mieluummin mukava ja lämminhenkinen ihminen kaikille ympäristössäsi oleville.
Jonkin aikaa jonkun uhriksi ottaminen voi tuntua siltä, että voi, kun se on niin kivaa. Mutta jossain vaiheessa, etenkin jos joudut itse sen kohteeksi, tuskin enää ajattelet koskaan enää niin.
Ja jos Sinussa tapahtuu minkäänlaista henkistä kasvamista ja kehittymistä, tulet huomaamaan, että positiivisuus ja se, mitä levität ympärillesi, tuo enemmän elämääsi hyvää mieltä ja lisää onnellisuutta.
Toisten onnelliseksi tekeminen voi loppujen lopuksi antaa paitsi Sinulle, myös muille kiksejä.
Vierailija kirjoitti:
Etkö tosiaan tiedä vastausta?
Hieman hämmästelen valitsemaasi kysymystä. Ja tuli mieleeni, että oletko edes tosissasi.
Mutta jos olet. Niin se riippuu ihan siitä, että ajatko Sinä elämässäsi takaa vain niitä kiksien saamista, vai haluatko olla mieluummin mukava ja lämminhenkinen ihminen kaikille ympäristössäsi oleville.
Jonkin aikaa jonkun uhriksi ottaminen voi tuntua siltä, että voi, kun se on niin kivaa. Mutta jossain vaiheessa, etenkin jos joudut itse sen kohteeksi, tuskin enää ajattelet koskaan enää niin.
Ja jos Sinussa tapahtuu minkäänlaista henkistä kasvamista ja kehittymistä, tulet huomaamaan, että positiivisuus ja se, mitä levität ympärillesi, tuo enemmän elämääsi hyvää mieltä ja lisää onnellisuutta.
Toisten onnelliseksi tekeminen voi loppujen lopuksi antaa paitsi Sinulle, myös muille kiksejä.
Mitä vikaa on kiksien saamisessa jos se on hyvää tarkoittava? Oliko tämä sinusta jotenkin loukkaava kysymys? Oletko itse jotenkin parempi ihminen?
Itse tykkään kehumisesta, koska minusta on mukavampaa tehdä toisille hyvä kuin paha mieli. Maailma on usein aika kurja paikka, ei sitä tahallaan tarvitse enää huonommaksi tehdä. Valitettavasti ainakin netissä ja kyllä usein livenäkin herjaaminen on hirveän suosittua. Toista haukkumalla tuntee itsensä paremmaksi kuin se toinen, se siinä vissiin viehättää. Sellainen "Hah! Minä en ainakaan ole noin tyhmä / ruma / tyylitajuton jne"-asenne, joka vaan korostuu silloin kun pääsee anonyymisti laukomaan mitä vaan. Anonyymiys riisuu naamiot, hyvässä ja pahassa.
Tämän palstan viestien perusteella se on herjaaminen.
En tarkoita sitä että kaikkia pitää kehua koko ajan.