Paljonko maksaisit itse kudotuista sukista jne.?
Minä olen hyvä käsitöissä. Olen myös köyhä. Ajattelin siis alkaa myymään tuotteitani, esim. torilla. Tiedän, että näistä pitää maksaa jotain veroja, otan siitä selvää myöhemmin.
Haluaisin nyt kysyä paljonko sinä olisit valmis maksamaan hyvästä langasta tehdyistä kirjoneulesukista, saapassukista, tumpuista, neulepuseroista, hartijanlämmitimistä tai muista tällaisistä? Jotta suunnilleen osaan hinnoitella oikein.
Olen tehnyt näitä paljon lahjaksi ja kutonut yli 30 vuotta. Teen myös ystäville tilauksesta. Pystyn kutomaan ihan mitä vain.
Kommentit (31)
Valmiista perustuotteesta (yksivärinen) 10 euroa. En enempää, koska voin kutoa itsekin tai ostaa halvat ja lämpimät sukat teollisesti tehtynä.. Jotkut erikoiskirjosukat on eri asia.
Viime joulun alla maksoin hyvälaatuista langasta neulotuista naisten villasukista 30-40€ ja miesten 40-50€. Ja minusta se ei ollut paha hinta.
Laatuun kannattaa panostaa eli langassa villaa 75-80% ja loput keinokuitua.
Huonosta langasta neulotuista, en ottaisi edes ilmaiseksi, näitäkin tekeleitä näkyy toreilla, myyjäisissä ja kirpputorilla, jopa 20€ hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen myyjäisistä ostanut tavallisa seiskaveikka-sukkia 10-15€.
Tilauksesta olen toiminimi-yrittäjälle maksanut 35€ polvipituisista kirjoneule+kuvioneule sukista. Otin niitä kahdet samantien.
Isomman lapsen villaleggareille, villatakeille yms olisi tarvetta.
Olen aina ihmettelyn myyjäisten hinnoittelua, useinhan myyjäiset perustuvat hyväntekeväisyyteen ja tekijänä on sukan neuloja ja suurimman hyväntekeväisyyskohde, onkin sukkien ostaja, joka ei maksa edes tarvikkeiden hintoja ja se minne ollaan keräämässä, saa vain pienen summan.
Tuo 10€ kattaa vain lankojen hinnan, ellei neulojalla ole ylimääräistä rahaa sijoittaa lankoihin rahaa varastoon ja ostaa ne tarjouksesta.
Vierailija kirjoitti:
Viime joulun alla maksoin hyvälaatuista langasta neulotuista naisten villasukista 30-40€ ja miesten 40-50€. Ja minusta se ei ollut paha hinta.
Huonosta langasta neulotuista, en ottaisi edes ilmaiseksi, näitäkin tekeleitä näkyy toreilla, myyjäisissä ja kirpputorilla, jopa 20€ hintaan.
Hahhah, sukista 50 e. Taidat olla itse sukkamyyjä.
Mulla on 90-luvulla neulottuja villasukkia halvasta langasta tehtynä ja vielä kestää. On hyvät jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilauksesta olen toiminimi-yrittäjälle maksanut 35€ polvipituisista kirjoneule+kuvioneule sukista. Otin niitä kahdet samantien.
Tarkoittaako isompi lapsi esim. 5-vuotiasta?
ap
Tarkoitan alakouluikäistä... 130-160cm lapselle.
Villaleggarit olisi esim kätevät hameen kaverina pakkasilla... mutta niiden pitää olla nimenomaan leggarit, ei mitkään pussittavat housut.
Villahaalarin löysin vielä 140cm, mutta ei se kouluun käy. Neuletakit on kaupassa sitten jotain akryyliä eli eivät lämmitä, päinvastoin.
Voisin maksaa pitkistä kirjoneulesukista 50 euroa, jos malli, värisommittelu ja kädenjälki miellyttää. 7veljeksestä tehdyistä perussukista en maksaisi mitään.
Olen itsekin taitava neuloja ja muokkaan/suunnittelen malleja. Katson neuletta ostaessani noita samoja asioita: arvostan siis designia (oma malli, ei varastettu) ja käsityötaitoa. Olen valmis maksamaan, koska tiedän, millainen työ tuollaisissa sukissa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhah, sukista 50 e. Taidat olla itse sukkamyyjä.
Mulla on 90-luvulla neulottuja villasukkia halvasta langasta tehtynä ja vielä kestää. On hyvät jalassa.
Olet ilmeisesti hyvä paikkaaja :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmettelyn myyjäisten hinnoittelua, useinhan myyjäiset perustuvat hyväntekeväisyyteen ja tekijänä on sukan neuloja ja suurimman hyväntekeväisyyskohde, onkin sukkien ostaja, joka ei maksa edes tarvikkeiden hintoja ja se minne ollaan keräämässä, saa vain pienen summan.
Tuo 10€ kattaa vain lankojen hinnan, ellei neulojalla ole ylimääräistä rahaa sijoittaa lankoihin rahaa varastoon ja ostaa ne tarjouksesta.
Kerä 7 veljestä maksaan kyllä alle vitosen ja siitä tulee ne perussukat. Eihän siinä kauheasti työlle tule hintaa, mutta kyse onkin perussukista jotka itse ainakin kudon yhdessä illassa televisiota katsoen - ei niistä vaan voi älyttömiä pyytää. Ja jos samankokoisiin sukkiin käyttää kolmea eri lankaa joista kerä maksaa vaikka 5 euroa ei sukkien lankakuluksi voi laskea silloinkaan 15 euroa. Tienesti kannattaa tehdä erikoisimmilla ja vaativimmilla sukilla, joista jo useampi on valmis maksamaan työstä.
Olen maksanut villasukista 15-25 euroa.
Ostaisin mielelläni naisten yksivärisiä villasukkia, mutta useimmissa sukissa näyttää olevan raitaa, ruutua yms. koristelua, jota en halua.
Helsingissä on villasukkatehdas, joka tekee haluamiani yksivärisiä sukkia. Ostin jouluna sukat 20 eurolla.
Minä rakastan kutomista, ja teen sukkia, lapasia ja pipoja lähes jatkuvasti. Siksi niitä kertyykin hirveät kasat nurkkiin. Joskus olen niitä kirpparilla myynyt, jotain 8-12e pari yleensä hintana, lasten sukat 5-8e. Sukat teen seitsemästä veljeksestä, pipoja ja lapasia myös muista, ja vauvan sukkia esim merinovillasta. Langat eivät ole ilmaisia mutta eipä niistä kukaan tunnu haluavan tuon enempää maksaa, liekö liikaa tarjontaa vai mikä. Teen itse värikkäitä ja myös kuvioneuleita ym. eli ihan nättejä ne ovat.
En ole hän mutta silti vastaan. Mulle on helppoa. Osaan neuloa.
Jos jollekin 20 on liikaa varattomuuden takia niin voin neuloa sukat ja antaa ne lahjaksi.