Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko maksaisit itse kudotuista sukista jne.?

Vierailija
02.03.2017 |

Minä olen hyvä käsitöissä. Olen myös köyhä. Ajattelin siis alkaa myymään tuotteitani, esim. torilla. Tiedän, että näistä pitää maksaa jotain veroja, otan siitä selvää myöhemmin.

Haluaisin nyt kysyä paljonko sinä olisit valmis maksamaan hyvästä langasta tehdyistä kirjoneulesukista, saapassukista, tumpuista, neulepuseroista, hartijanlämmitimistä tai muista tällaisistä? Jotta suunnilleen osaan hinnoitella oikein.

Olen tehnyt näitä paljon lahjaksi ja kutonut yli 30 vuotta. Teen myös ystäville tilauksesta. Pystyn kutomaan ihan mitä vain.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 € + langat.

Vierailija
2/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 € + langat.

Kuulostaa kohtuulliselta. Muita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin älyyttömiä hintoja pyydetään toreilla, mummot kutoo noita huvikseen ja sukkaparista pitäs maksaa 20 e

siis täh?

jostain kirppikseltä löytää 2 eurolla joskus

Vierailija
4/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10€ + langat

Vierailija
5/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

anusaagim kirjoitti:

jotenkin älyyttömiä hintoja pyydetään toreilla, mummot kutoo noita huvikseen ja sukkaparista pitäs maksaa 20 e

siis täh?

Se että joku osaa jotain yleensä maksaa. Ainahan voi kutoa itse. Toki maksat silloin langat, puikot ja näät vaivan. Ehkä sitten huomaat ettei ollutkaan ihan niin helppoa?

Vierailija
6/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

anusaagim kirjoitti:

siis täh?

Meinaatko, että langat ovat näille mummoille ilmaisia?

Vierailija
7/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon 10-20 euroa väliin asettuisi itselläni. Käsin tehtyjä on vaan vaikea löytää. Olen kaivannut kunnon villasukkia koko talven.

Vierailija
8/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt ja saanut naisten pitsisukista 30-40 € + langat, tästä jokunen vuosi aikaa, en ehdi enää tehdä. Tein siis tutuille tilauksesta, malli/väri/pituus/lanka toiveiden mukaan ja nopea toimitus.

Enemmänkin olisi kai voinut pyytää.

Vierailija
9/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi kutoo 7 veljeksestä ja myy niitä 10 € kavereilleen. Hirveä tuotto😀. Mutta sillä ei oo raha pääasia, vaan kutoo niitä telkkaa katsellessaan.

Vierailija
10/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini myy sukkia noin 50-60 hintaan. Hyvin käyvät kaupaksi.

Vierailija
11/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään villasukista. Jos olisi niin, että en osaisi itsekin kutoa, maksaisin kyllä parikymppiä sukkaparista. Voisin maksaa mielelläni enemmänkin, jos olisin rikkaampi. 

Vierailija
12/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

anusaagim kirjoitti:

siis täh?

Kirppikseltä saa mitä sattuu olemaan. Jos neulottaisin sukat, saisin juuri sellaiset kuin haluaisin. En sitä paitsi ikinä laittaisi jalkaani tuntemattoman ihmisen käyttämiä sukkia vaikka pesin ne monta kertaa.

Vierailija
13/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ehdottomasti jotain muuta kuin aivan tavallisia villasukkia! Meidän perheelle on neulottu sukkia niin paljon, että olen kirpparipöytäämme joutunut niitä viemään joskus jopa käyttämättöminä, eikä mene kolmella eurolla kaupaksi. Tarjontaa on siis pilvin pimein. Mutta jos teet jotain vähän erilaista, vaikka pidempiä sukkia, erikoisemman näköisiä lapasia tms. voisin kuvitella kaupan käyvän. Onnea matkaan!

Vierailija
14/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitäisin maksettavana 10 euroa perussukista, 15 euroa pidemmistä ja 20-40 euroa erikoisimmista (esim erittäin pitkät, useita värejä, kuvioneulottuja, palmikoituja jne..)

Mieluiten ostaisin ja eniten maksaisin seitsemää veljestä ohuemmasta langasta (esim. nallesta) kudotuista palmikko- tai kuviosukista.

Vierailija
15/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä että ostaisin erittäin mielelläni sormikkaita, kynsikkäitä (nimenomaan sormellisia, ei sellaisia pelkkiä tuubeja) ja kalastajanhanskoja koska noiden sormikohtien kutominen itse on ärsyttävää vaikka ei edes vaikeaa. Nämäkin siitä nallelangasta.

Vierailija
16/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myyjäisistä ostanut tavallisa seiskaveikka-sukkia 10-15€.

Tilauksesta olen toiminimi-yrittäjälle maksanut 35€ polvipituisista kirjoneule+kuvioneule sukista. Otin niitä kahdet samantien.

Isomman lapsen villaleggareille, villatakeille yms olisi tarvetta.

Vierailija
17/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10€ voi myydä vain tarjous 7-veljestä tai muusta tarjouslangasta neulotut sukat ja silloinkin jää palkkaa vähän. Kannattaa käydä kirjastossa katselemassa neuleohjekirjoja. Osa mallien suunnittelijoista kieltää mallien käytön kaupalliseen toimintaan, mutta niistä saa hyviä ideoita erilaisiin neuleisiin.

Vierailija
18/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee ehdottomasti jotain muuta kuin aivan tavallisia villasukkia! Meidän perheelle on neulottu sukkia niin paljon, että olen kirpparipöytäämme joutunut niitä viemään joskus jopa käyttämättöminä, eikä mene kolmella eurolla kaupaksi. Tarjontaa on siis pilvin pimein. Mutta jos teet jotain vähän erilaista, vaikka pidempiä sukkia, erikoisemman näköisiä lapasia tms. voisin kuvitella kaupan käyvän. Onnea matkaan!

Kiitos, otan neuvosi huomioon :)

ap

Vierailija
19/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä että ostaisin erittäin mielelläni sormikkaita, kynsikkäitä (nimenomaan sormellisia, ei sellaisia pelkkiä tuubeja) ja kalastajanhanskoja koska noiden sormikohtien kutominen itse on ärsyttävää vaikka ei edes vaikeaa. Nämäkin siitä nallelangasta.

Nallesta moni haluaa. Se on sopivan ohutta.

ap

Vierailija
20/31 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myyjäisistä ostanut tavallisa seiskaveikka-sukkia 10-15€.

Tilauksesta olen toiminimi-yrittäjälle maksanut 35€ polvipituisista kirjoneule+kuvioneule sukista. Otin niitä kahdet samantien.

Isomman lapsen villaleggareille, villatakeille yms olisi tarvetta.

Tarkoittaako isompi lapsi esim. 5-vuotiasta?

ap