Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kierukka kohtutulehduksen sairastaneelle

mirenakierukka83
02.03.2017 |

Kertokaapa kokemuksia onko yleistä että kierukka asennetaan kerran kohtutulehduksen sairastaneelle. Itselle asennettiin eilen Mirena hormonikierukka. Lääkäri kysyi onko ollu kohtutulehduksia ja sanoin että on reilu 3v sitten synnytyksen jälkeen, jolloin olin viikon tiputuksessa sairaalassa. Totesi että se liittyi synnytykseen, että yleisesti mulla ei kohtutulehdusriskiä ole. No kun tulin kotiin niin potilasohjeessa luki että Mirena kierukkaa ei saisi asentaa jos synnytyksen jälkeen ollu kohtutulehdus! Onko muille asennettu kierukkaa jos on sairastanu kohtutulehduksen? Onko kierukka sopinut?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mirenakierukka83 kirjoitti:

Kertokaapa kokemuksia onko yleistä että kierukka asennetaan kerran kohtutulehduksen sairastaneelle. Itselle asennettiin eilen Mirena hormonikierukka. Lääkäri kysyi onko ollu kohtutulehduksia ja sanoin että on reilu 3v sitten synnytyksen jälkeen, jolloin olin viikon tiputuksessa sairaalassa. Totesi että se liittyi synnytykseen, että yleisesti mulla ei kohtutulehdusriskiä ole. No kun tulin kotiin niin potilasohjeessa luki että Mirena kierukkaa ei saisi asentaa jos synnytyksen jälkeen ollu kohtutulehdus! Onko muille asennettu kierukkaa jos on sairastanu kohtutulehduksen? Onko kierukka sopinut?

Mulla oli viime syksynä kohtutulehdus,tosin viime synnytyksestä jo 7v.eli ei johtunut siitä. Mirena poistettiin, tosin oli muutenkin ollut jo yli 6v. Nyt 2kk sitten laitettiin uusi Mirena, ei mitään mainintaa, ettei saisi laittaa, vaikka lääkäri varmaan näki, että on ollu ko.tulehdus. Nyt siis 2kk uuden Mirenan laitosta ja koko tän ajan ollu vuotoa, joskus vähemmän, joskus enemmän. Olenkin miettinyt, onkohan tämä normaalia vai pitäisikö käydä lääkärissä.

Vierailija
2/6 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minullakin on jo toinen mirena menossa ja oli kohtutulehdus synnytyksen jälkeen. Kohtuun oli jäänyt istukkaa.

Kukaan ei sanonut mitään aikoinaan etteikö kierukkaa saisi ottaa ja hyvin on mennyt. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas Mirena aiheutti kohtutulehduksen. Synnytyksestä oli silloin yli 8kk, joten tuskin johtui enää siitä.

Ei rauhoittunut edes ekoilla antibiooteilla, sitten määrättiin vahvempi antibiootti ja e-pillerit päälle. Tulehdus loppui, vuoto ei - tässä vaiheessa siis vuotanut lähemmäs 10kk lähes yhtä soittoa...

Poistatin sitten koko kapistuksen. Vuodot loppuivat siihen. Ei siis sopinut alkuunkaan.

Vierailija
4/6 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kohtutulehdus kyseessä jos kohtu ensin todetaan taaksepäin kallistuneeksi ja muutaman kuukauden kuluttua se onkin jo "oikoryhdissä"? Emätin umpeutui muutamaksi vuodeksi ja vei seksuaalisuuden kokonaan. Onko jollain vastaavaa kokemusta? Mirena kai jäi elimistöön tulehduksia aiheuttamaan. Mistä löytää apu?

Vierailija
5/6 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin hormonikierukka aiheuttaa tulehduksia.

Eräs lääkäri kertoi, että kierukka voi joskus ajautua vatsaonteloon ja sen seurauksena voi tulla vatsakalvontulehdus. 

Vierailija
6/6 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni vanha kierukka lisää tulehduksen riskiä. Eli kai kandee pitää huoli siitä, ettäpoistattaa kierukan, eikä jätä sitä 12 vuodeksi, kuten minä.