Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohta 16 v ja raskaana

Heelp
02.03.2017 |

Kävi sitten niin että päädyin yhen jätkän kanssa sänkyyn ja menkat oli 3 pv myöhässä.Tein testin ja se oli sit positiivinen. Oon siis raskaana.Miten mä kerron tän mun vanhemmille? :( En oo valmis pitää lasta koska mulla on vielä koulutkin kesken

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot rohkeesti äidilles, se kyllä tietää mitä tehdä. Tsemppiä.

Vierailija
2/10 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu ensin vanhempiesi kanssa, jospa saisit heiltä apua. Mitä aikasemmin sen parempi. Mietitte yhdessä miten sitten edetään. Ei elämä tuohon kaadu, pahempaakin voi sattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisääntyminen on ihana asia ja taivaan lahja sinulle. Oliko jätkällä merkittävä peenis, huusitko kivusta ja nautinnosta kun meisseli tunkeutui pyhyyteesi?

Hyppää kaivoon!

Vierailija
4/10 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot vain ihan rohkeasti :) itse olin 17 kun sain tietää olevani raskaana, jätin lukion kesken kun jäin äitiyslomalle ja en tekisi mitään toisin jos saisin valita uudestaan. Vanhempani ovat tukeneet minua lapsen hoidossa ja auttaneet paljon. :) Kun lapsi oli vuoden vanha, soitin lukioon ja kysyin voisinko jatkaa opintojani ja kyllähän se passasi oikein hyvin. Lapsi pääsi päiväkotiin ja minä jatkamaan opintojani. Eikä päivähoitomaksujakaan kertynyt yhtään koska opiskelijalla ei niitä tuloja ole sellaisia :) Hyvin on pärjätty ja nyt laps jo 3 vuotta :)

Vierailija
5/10 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot vain ihan rohkeasti :) itse olin 17 kun sain tietää olevani raskaana, jätin lukion kesken kun jäin äitiyslomalle ja en tekisi mitään toisin jos saisin valita uudestaan. Vanhempani ovat tukeneet minua lapsen hoidossa ja auttaneet paljon. :) Kun lapsi oli vuoden vanha, soitin lukioon ja kysyin voisinko jatkaa opintojani ja kyllähän se passasi oikein hyvin. Lapsi pääsi päiväkotiin ja minä jatkamaan opintojani. Eikä päivähoitomaksujakaan kertynyt yhtään koska opiskelijalla ei niitä tuloja ole sellaisia :) Hyvin on pärjätty ja nyt laps jo 3 vuotta :)

Eikä ku olin 16 kun odotin ja 17 kun sain lapsen? o.0

No kumminkin

Vierailija
6/10 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-luokkalainen?

Vierailija
7/10 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kaveri oli 15-vuotiaana raskaana. Piti lapsen ja pyysi vielä tyttöäni kummitädiksi. Suoritti ysin loppuun kunniallisesti ja meni lukioon vuotta nuorempien kanssa. Tyttö oli aina ollut hieman kypsemmäl tasolla muihin verrattuna. Ensimmäinen nuori kenen kanssa puhuin politiikasta oikein kunnolla. Ollaan vieläkin tekemisissä perheen kanssa.

Vierailija
8/10 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu :(

Vierailija
9/10 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9-luokkalainen?

Juu :(

Vierailija
10/10 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan. Jos tuntuu helpommalta kertoa ensin jollekin vieraammalle, niin mene juttelemaan esim. terkkarille tai koulukuraattorille. Kun saat jutella jonkun kanssa, niin se tuulettaa omia ajatuksiakin tilanteesta. Jos oikein ahdistaa, niin voit pyytää terkkaria toimimaan viestinviejänä vanhemmillesi. Toimi nyt kuitenkin nopeasti, pitkittämällä kertomista teet tilanteesta vain koko ajan vaikeamman.