Oon luisumassa masennukseen
Teen osa-aikatöitä ja mikään ei enää kiinnosta kun väsyttää vaan. Mikä avuksi? Mitään ei saa aikaiseksi.
Kommentit (12)
Samanlaisessa tilanteessa aloin syömään mäkikuismatabletteja (saa joistakin apteekeista, pitää selvittää sopivuus, jos syö muita lääkkeitä) ja pakottauduin kaksi kertaa viikossa urheiluharrastukseen, josta tykkään. Auttoi, sekä masennuksen tunteeseen että saamattomuuteen.
Tervetuloa joukkoon. Kannattas varmaan aikaa lääkärile varata ja lääkityksellä tuo ongelma korjaantuu. Toisaalta omega3-kapselit ja liikunta piristää myös
Joo itsekin mietin elämän tarkoitusta. Käydä nyt vaan töissä ja olla ihan helvetin väsynyt kaikki päivät töiden jälkeen.. Stressiä pukkaa ja paniikkihäiriö nostaa taas päätään.
harrastus tuntuu olevan se mikä nostaa sängystä, itsellä on tietokoneet
Moi. Kamppailun itse jatkuvasti masennuksen kanssa. Kovalla työllä masennus pysyy poissa.
Ihan ensimmäiseksi nuku! Olet tod näk väsynyt. Sen jälkeen mene ulos harrastamaan jotain hikiliikuntaa. Sun pitää pakottaa itsesi siihen, tiedän!! Mutta mene. Hikiliikunta auttaa varmasti masennukseen, varsinkin tuollaiseen alkavaan. Siitä on paljon tutkimustietoa. Sen jälkeen kun olet nukkunut ja liikkunut: käy suihkussa, lakkaa kyntesi, laita hiukset nätisti, laita kauniit vaatteet ja tee jotain mukavaa. Mene vaikka kaupungille kahville tms. Käy kirjastossa hakemassa hyviä kirjoja. Kannattaa myös harkita saikkulomaa ja ottaa aikaa itselle. Sitä saa kyllä kun olet masentunut.
Muista, että sinulla on oikeus nauttia elämästä ja olla onnellinen! Ei ole väärin olla hyvässä kunnossa ja pitää itsestään huolta. Sinun ei tarvitse uskotella kenellekään mitään. Sinä tiedät itse parhaiten.
Olen varma, että ohjeitani noudattamalla tulet parempaan kuntoon.
Sitten bonus-tehtävä: ala kirjoittamaan päiväkirjaa ja mieti, mitä elämältä haluat.
Tervetuloa! Meitä on täällä Masennuksessa paljon: joka päivä tänne luisuu lisää porukkaa ja joka päivä täältä joku kapuaa pois. Minä olen "viihtynyt" täällä jo n. 9kk. Olen kuitenkin jo lähellä poistumisputken suuaukkoa - kaukana pimeimmästä nurkasta, jossa aluksi vietin muutaman kuukauden. Olen käynyt täällä aiemminkin ja aina päättänyt että en enää palaa, ja kuitenkin palannut. Enää en päätä mitään, mutta teen kaikkeni että tämä olisi viimeinen kerta.
Ylös, ulos, ja lenkille! :) Hymyä vain huuleen ja paljon unta niin masennus lähtee!
Minä myös, ahdistaa ja masentaa koska nainen antoi äsken pakit.
Mun sosiaalinen elämä oli täysin tuon naisen varassa ja nyt mun elämässä ei ole enää mitään.
Nukkuminen, liikunta ja itsensä hemmottelu! Just noi vinkit että lakkaa kynnet ja laita tukka! Meikkaamisella piristyy kummasti! Kahvi jeesaa! Mä testasin kotona joogaa katsomalla youtubesta videoita, ja vaikka luulin että se olis ihan tyhmää ja naurettavaa niin tuli yllättävän rauhallinen olo kun piti niin kovasti keskittyä niihin liikkeisiin ja hengittämiseen. Kun mielen saa rauhotettua tollasella aktiviteetilla niin sillä on jo iso vaikutus, edes siihen hetkeen.
Muista että olet ihana ja arvokas ihminen eikä mitään maailmanloppua ole toistaiseksi tullut joten kaikki paranee vielä! Voi paremmin! <3
Älä ainakaan hae mielialalääkitystä.
ota kilppariarvot (tsh ,t4 v ja t3v ja rautavarastot eli ferritiini)
Ota käyttöön b12-vitamiini (suussa imeytyvä)
L-tyrosiini ja laadukas omega3 -öljy.
1500-2000mg /vrk.
Kun väsyttää ,pakota itsesi edes 30min lenkille. Lähtö on vaikeaa ,mutta mieli ja olo yleensä parempi lenkin jälkeen.
Satsaa uneen ,määrään ja laatuun. 8- 8,5 h.
Ota illalla magnesiumsitraatti 400mg ja tarvittaessa melatoniini , klo 21-22.
Syö sännöllisesti ravitsevaa ruokaa ja esim.saksanpähkinöitä , ne auttavat myös aivoja.
Ryhdistäydy.