Voiko 3.v katsoa muumeja?
Elikkäs huomenna olisi taas siskon poika tulossa meille ja hän pitää kovasti muumeista. Tässä pohdin että hän haluaisi katsoa sen majakka jakson, ja en tiedä voiko sitä näyttää? Sain itse kuusi vuotiaana traumat kyseisestä jaksosta ja mietin että onko se liian pelottava näytettäväksi?
Kommentit (16)
Olen 3 veen kans tällä viikolla katsellut ensikertaa muumeja ja pelkää kyllä niitä jaksoja. Aika hurjia ainakin nuo ekan kauden jaksot. Loppu päässä on muistaakseni enemmän pienille sopivia kukkaisjaksoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ehkä muuta kannata välttää kuin Mörön sisältäviä jaksoja, jos traumoja pelkäät hänen saavan. Onko kyse muuten niistä uusista dubbauksista?
No siis, en ole itse saanut traumoja siitä möröstä, vaan nimen omaan siitä majakka jaksossa olevaa aavelaivaa ja niitä jalkoja jne. Ja ei ole kyse uudelleen dubbauksista vaan ihan niistä alkuperäisitä jotka löytyy meillä dvd'nä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 3 veen kans tällä viikolla katsellut ensikertaa muumeja ja pelkää kyllä niitä jaksoja. Aika hurjia ainakin nuo ekan kauden jaksot. Loppu päässä on muistaakseni enemmän pienille sopivia kukkaisjaksoja.
Osaatko kertoa mitkä jaksot häntä pelottaa? Niin tiedän sitten mitä en siskon pojalle näytä. :)
Näytä sille Candy Candyja. Netistä löytyy. Paaaaljon parempaa settiä kuin muumit ja ei tule teaumoja.
Ei. Muumit eivät heijasta juurikaan ympäröivää todellisuutta ja antavat väärän kuvan henkilöiden välisestä vuorovaikutuksesta.
Toisin sanoen muumit ovat haitallisia lapsesi kehitykselle.
Pelottavat kohdat voi katsoa yhdessä.
Kun lapset oli pieniä ja katselivat muumeja niin minä yl. tein kotihommia. Mutta jos tuli pelottava kohta niin lapset huuteli minut myös katsomaan. Äitiiiii äkkiä tänne mörkö tulee ;)
Vierailija kirjoitti:
Pelottavat kohdat voi katsoa yhdessä.
Kun lapset oli pieniä ja katselivat muumeja niin minä yl. tein kotihommia. Mutta jos tuli pelottava kohta niin lapset huuteli minut myös katsomaan. Äitiiiii äkkiä tänne mörkö tulee ;)
Joo näin ajattelin, että yhdessä katsotaan, ja jos tuntuu silti liian pelottavalta niin katsotaan jotain muuta. :)
Jos itse olet pelännut muumeja (tätä samaista) 6-vuotiaana, niin varmaan osannet arvata, että se saattaa olla 3-vuotiaalle vieläkin pelottavampi.
Itse en tiedä, mistä muumitarinasta puhut, mutta yleisesti muumitarinat ovat kyllä suhteellisen jänniä.
Mä sain pienenä möröstä semmoiset traumat, että vielä nykyäänkin nään painajaisia, että mörkö jahtaa. :DD Eli mörköjaksot kehotan ainakin jättämään välistä. Aavelaiva ei pelottanut koskaan mutta toisia se on pelottanut enemmän kuin mörkö.
Oman harkinnan mukaan siis. Älä ainakaan jätä katsomaan yksin. :)
Ystäväni poika (pian 4v) rakastaa muumeja. Oppi jo 1-vuotiaana laittamaan DVD:n soittimeen ja käynnistämään tarvittavat vempeleet. Mörkö-jaksot ovat suuria suosikkeja mutta poika onkin hieman hurjaluontoisempi tapaus :D
Itse en lapsena pelännyt mörköä vaan ensimmäisen jakson "kummituseläintä" joksi Muumipeikko muuttui ryömittyään taikurin hattuun. En muista pelänneeni myöskään aavelaivaa vaikka tuo onkin mielestäni (suomessa julkaistujen) muumien pelottavin kohtaus.
Jos epäilyttää että lapsi saattaisi säikähtää jaksoa niin älä näytä. Tulee vaan ylimääräistä harmia sitten.
Minulla menee vieläkin kylmät väreet majakka jaksosta, itse en näyttäisi noin pienelle. Olen nyt 22v ja pienenä myös pelkäsin ihan hirveästi Mörköä.
Ei nyt ehkä muuta kannata välttää kuin Mörön sisältäviä jaksoja, jos traumoja pelkäät hänen saavan. Onko kyse muuten niistä uusista dubbauksista?