Voiko miehelle jättää jtn. kertomatta?
Olen tavannut ihanan miehen ja tapailemme tällä hetkellä. Tapailu on kovaa vauhtia yltymässä parisuhteeksi.
Mulla on tosin luurankoja kaapissa, jotka ei vaikuta millään meidän suhteeseen. En vain haluaisi kaikesta puhua.
Onko ok olla kertomatta ihan kaikkea itsestään? Onko kertomatta jättäminen valehtelua?
Ehkä vielä jonain päivänä kerron kaikki salaisuuteni, mutta en usko olevani valmis siihen vielä pitkään aikaan.
Kommentit (32)
Voi jos jättäisitkin joskus jotain kertomatta.
Vinkki: ensimmäisen kahden viikon jälkeen se mies ei enää juuri kuuntele sun juttujasi, sitten on helpompi kertoa.
Ei kaikkea tarvitse heti rynniä kertomaan. Ajan kanssa ehtii, sitten kun tuntuu sopivalta.
Mutta siinä voit olla väärässä, että vanhat asiat eivät vaikuta nykyiseen suhteeseen. Itse sitä vaan luulee, etteivaikuta, kun samaan aikaan muut ympärillä ihmettelevät, että mitähän luurankoja tuolla on menneisyydessä,kun se käyttäytyy noin.
Se todellakin vähän riippuu mistä on kyse:
Käännä se asia niin että jos mies olisi tehnyt jotain aiemmin ja jättäisi sen kertomatta sinulle mitä sinä ajattelisit asiasta ?
Lähtökohtaisesti on helpompaa elää ja olla kun ei ole mitään salattavaa tai tarvetta pelätä että joku paljastaa jotain arkaluontoista sinusta.
Varsinkin suhteen alussa , jos lähtee liikkeelle valhein ja asioita ja tekoja salaillen tulee vaikeuksia joita voi olla myöhemmin enää vaikeaa oikaista tai tehdä helposti ymmärrettäviksi.
Kaikilla on menneisyys toisilla vähän puhtaampi ja nuhteettomampi kuin toisilla mutta vain tulevaisuuteen voi vaikuttaa , historiaan ei.
Todellinen rakkaus kyllä kestää ja ymmärtää jos niin on tarkoitettu..
Vaan liian monet liitot alkavat valhein,petoksin jne ja siksi ne eivät kestä.
Ainakaan heti alkuun kannata kaikkea kertoa. Ehkä voit jotain kevyttä kertoa.
Mun mielestä hyvän parisuhteen perusta on luottamus ja että osaa jakaa kurjatkin jutut. Sä olet taustojesi takia sellainen kuin olet nyt, se on muokannut sua. Kullakin on historiansa, joko toinen hyväksyy tai sitten ei. Sillähän siitä sitten pääsee kuin vääryllä pitäisi kiikissä.
Lupaan, että jossain vaiheessa se historia tulee esille tavalla tai toisella.
Kyse ei ole mun historiasta vaan jostain joka on osa mun jokapäiväistä elämää. Se on iso taakka mulle kannettavaksi. Vain kolme ystävääni tietää siitä, mutta en haluaisi antaa tätä taakkaa myös miehen kannettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole mun historiasta vaan jostain joka on osa mun jokapäiväistä elämää. Se on iso taakka mulle kannettavaksi. Vain kolme ystävääni tietää siitä, mutta en haluaisi antaa tätä taakkaa myös miehen kannettavaksi.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko kertoa. Mitä hyötyä olisi kaivella kaikki vanhat traumat ja pahat asiat esiin? Miksi ihmisten pitäisi tietää toisistaan kaikki mahdollinen? Mun mielestä on vain hyvä, että olet voinut jättää menneen taaksesi ja elää tätä päivää. On ihan turhaa katsella taakseen, saati availla ikivanhoja ovia ja kaivella vanhoja haavoja, ja varsinkin sellaisen ihmisen kanssa, jolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Paitsi että kun mies jostain saa tietää että AP on hänelle valehdellut niin se on ero
Jos se heijastuu käytökseesi niin että vaikuttaa teidän suhteeseen niin jotenkinhan sitä täytyisi voida tehdä toiselle ymmärrettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos se taakka käy liian raskaaksi ja romahdat täysin? Eikö se olis hyvä, että mies tietää syyn romahdukselle? Jaettu taakka on helpompi kantaa.
Kun kerran kirjoitat täällä anonyyminä niin voit aivan hyvin kertoa mikä se asia on mikä on noin kamalaa.
Vaikea neuvoa kun ei tiedä mistä on kyse. Jotkut asiat on hyvä pitää omana tietonaan, jotkut on syytä kertoa.
Olet hiv tai c-hepatiitti potilas ,,, mitä se miehelle kuuluu ? Niin ei mitenkään !
Ei ole pakko kertoa. Mitä hyötyä olisi kaivella kaikki vanhat traumat ja pahat asiat esiin? Miksi ihmisten pitäisi tietää toisistaan kaikki mahdollinen? Mun mielestä on vain hyvä, että olet voinut jättää menneen taaksesi ja elää tätä päivää. On ihan turhaa katsella taakseen, saati availla ikivanhoja ovia ja kaivella vanhoja haavoja, ja varsinkin sellaisen ihmisen kanssa, jolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.