Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on väärin toivoa naapureiden olevan akateemista väestöä?

Vierailija
27.02.2017 |

Oon huomannut, että tämä toivomus on jotenkin "kielletty" ja aiheuttaa närää ihmisissä. Miksi ihminen ei saa haluta tietynlaista asuinaluetta ja asettaa vaikka millaisia toiveita. Eihän se ole keneltäkään pois? Hauskinta on, että suuttujat ovat yleensä niitä, joille yhteiskunta kustantaa asumisen vähintäänkin osittain. Minä maksan asumiseni kokonaan itse. En ymmärrä

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Tietenkin saat toivoa mitä tahansa mutta mitä ihmeen väliä sillä on, mikä naapureiden koulutustaso on :D? Akateemisuus ei ole tae rauhallisista naapureista, korkeasta tulotasosta tai mistään muustakaan asumistasoa parantavasta seikasta.

T. akateeminen

Juuri näin. AP, kyllä se elämä vielä opettaa. T:Raksaduunari

Vierailija
22/31 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä löydät noita akateemisia naapureita? Kierrätkö asuntonäytöissä naapurustot läpi kyselemällä ihmisten koulutukset ja ammatit?

Kauniaisista.

Ei välttämättä. Lähihoitajakaverini asuu Kauniaisissa autonasentajamiehensä kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo toive sinällään väärin ole, mutta onhan tuo todella omituinen toive. Ihan kuin koulutus kertoisi jotain ihmisestä kokonaisuutena.  t. merkonomi, joka on ihan itse ostanut asuntonsa ja jolla on tohtorin koulutuksen saanut setä, joka elää toimeentulotuella kaupungin vuokra-asunnossa

Vierailija
24/31 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut, että tämä toivomus on jotenkin "kielletty" ja aiheuttaa närää ihmisissä. Miksi ihminen ei saa haluta tietynlaista asuinaluetta ja asettaa vaikka millaisia toiveita. Eihän se ole keneltäkään pois? Hauskinta on, että suuttujat ovat yleensä niitä, joille yhteiskunta kustantaa asumisen vähintäänkin osittain. Minä maksan asumiseni kokonaan itse. En ymmärrä

Jos sinulla on varaa asua Ullanlinnassa tai Kaivopuistossa, toiveesi toteutuu ihan varmasti. Jos rahasi eivät riitä noille asuinalueille, kannattaa asua omakotitalossa ilman naapurustoa heh

Kummini asuu Ullanlinnassa eikä ole akateemista nähnytkään. Koulutuksena pelkkä kansakoulu. Sattui vaan naimaan rikkaan miehen, jonka asunto jäi kummille tämän kuoltua. Eli ei se "hieno" alue takaa koulutettuja naapureita.

No poikkeus aina vahvistaa säännön. Oletusarvoisesti kuitenkin noilla alueilla on varmempaa löytää akateemiset naapurit kuin esim. Kontulassa tai Myllypurossa?

Vierailija
25/31 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä toivoa, vaikka kuuta taivaalta. Eri asia sitten onko tuollaisissa toiveissa mitään järkeä.

Vierailija
26/31 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta rahvaan sekaan niin saat kunnioitusta yms

Akateemisessa porukassa hukut massaan eikä sua huomata...

Rahvas ei jaksa pikkumaisia valittajia joita on paljon akateemisissa. Parempi väki myös epäilee alempiaan varkaiksi ja epärehellisiksi. Siksi on mukavampaa asua kaltaisessaan seurassa, akateeminen voi olla naapuruston epäsuosituin jos luonne on mätä.

Vierailija
27/31 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on varaa asua Ullanlinnassa tai Kaivopuistossa, toiveesi toteutuu ihan varmasti. Jos rahasi eivät riitä noille asuinalueille, kannattaa asua omakotitalossa ilman naapurustoa heh

Kummini asuu Ullanlinnassa eikä ole akateemista nähnytkään. Koulutuksena pelkkä kansakoulu. Sattui vaan naimaan rikkaan miehen, jonka asunto jäi kummille tämän kuoltua. Eli ei se "hieno" alue takaa koulutettuja naapureita.

No poikkeus aina vahvistaa säännön. Oletusarvoisesti kuitenkin noilla alueilla on varmempaa löytää akateemiset naapurit kuin esim. Kontulassa tai Myllypurossa?

Saattaa löytää tai sitten ei. On takuulla muitakin kuin kummini, jotka ovat hankkineet asuntonsa muuten kuin koulutuksen tuomalla vauraudella. Varsinkaan kun akateeminen koulutus ei todellakaan takaa vaurautta. Esimerkiksi tutkimusapurahoilla elelevä tutkijatohtori todennäköisemmin asuu Kontulassa kuin Ullanlinnassa, koska hänellä ei ole Ullanlinnaan varaa muuttaa.

Vierailija
28/31 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saathan sä toivoa vaikka juustoraastinta perseeseesi, sitä ei voi kukaan kieltää. Mutta kaupunkisuunnittelussa pyritään välttämään gettoutumista, mikä vastaavasti edellyttää myös sitä, ettei alueita varata yksinomaan hyväosaisille. Yhteiskunnat, joissa eri tulotasojen edustajat sekoittuvat, on rauhallisinta ja turvallisinta.

Vierailija
29/31 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplle yks kyssäri: monesko provo tämä oli tälle päivälle?

Vierailija
30/31 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina saa toivoa ihan mitä tahansa, aina se ei kuitenkaan käytännössä toteudu  joten sitten on vaan tyydyttävä siihen mitä saa ; )

Mutta miksi suhtautua nihkeästi? En minäkään suhtaudu nihkeästi, jos joku haluaa naapureihinsa vain ammattikoululaisia tai poliisikoulun käyneitä. Aina ei tietenkään saa mitä haluaa, mutta mahdollisuuksiaan voi parantaa

Vierailija
31/31 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo toive sinällään väärin ole, mutta onhan tuo todella omituinen toive. Ihan kuin koulutus kertoisi jotain ihmisestä kokonaisuutena.  t. merkonomi, joka on ihan itse ostanut asuntonsa ja jolla on tohtorin koulutuksen saanut setä, joka elää toimeentulotuella kaupungin vuokra-asunnossa

Niinhän se kertookin. Ei tietenkään kattavasti, mutta suuntaa-antavasti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi