Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli tonnin lasku, kun oltiin laitettu talouspaperia vessanpönttöön. Tuli tukos ja päivystävä putkiliike paikalla

Vierailija
27.02.2017 |

Ihan vain nenän niistämiseen ja pikku pyyhkimiseen ollaan laitettu käytettyä talouspaperia.

Mutta varoituksen sana kaikille. Nyt ollaan viisaampia ja olisihan se pitänyt tajuta, että talouspaperi on tukkeuttavaa imukykynsä ansioista toisin kuin veskipaperi.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on vanha talo ja viemäriputkien läpimitta enemmän kuin 2 cm.

Vierailija
2/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina kahvioiden ja ravintoloiden wc-tiloissa, joissa kielletään käsipyyhkeiden laittaminen wc-pönttöön. Olen aina pitänyt ohjeita liioitteluna, koska eihän kukaan ole niin typerä, että laittaa vessaan mitään noin älytöntä.

Olin näköjään väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvasiko kotivakuutus?

Vierailija
4/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aina kahvioiden ja ravintoloiden wc-tiloissa, joissa kielletään käsipyyhkeiden laittaminen wc-pönttöön. Olen aina pitänyt ohjeita liioitteluna, koska eihän kukaan ole niin typerä, että laittaa vessaan mitään noin älytöntä.

Olin näköjään väärässä.

En minäkään käsipyyhettä laittaisi, mutta talouspaperia ollaan laitettu. Ihan pienissä määrin siis, mutta teki tehtävänäsä. Lasku noin suuri, kun joutuivat tulemaan eilien sunnuntailisän kanssa. 

ap

Vierailija
5/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pönttöön kuuluu: eritteet, vessapaperi

Pönttöön ei kuulu: mikään muu, varsinkaan karva, hygieniatuotteet tai ruoantähteet

Vierailija
6/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvasiko kotivakuutus?

Putkiliikkeen vierailu siis eilen sunnuntaina. Joten en ole saanut vielä laskua erittelyineen enkä varsinkaan ottanut selvää vakuutuksen osuudesta. 

Lähtiessään vain sanoivat, että tonnin keikka. 

Vierailija
7/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullut, että vessapaperin kuidut on erilaisia, siis lyhyitä, ja menevät helpommin mössöksi ja kulkevat putkistoissa vaivatta. Siksi vessapaperiin on ikävä niistää. Kun taas talouspaperissa ja nenäliinoissa ne kuidut on pitkiä ja vahvempia, eli ei ihme, että aiheuttavat tukoksia jos viemärijärjestelmään joutuvat. Nyt ap on viisaampi, mutta kurjaa että vahingon piti sattua sitä ennen :(

Vierailija
8/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tukkeutumisriski siitä imukyvystä tule, vaan siitä, että talouspaperi ei hajoa sellaiseksi putuksi mitä wc-paperi tekee. Talouspaperi on tarkoituksella sitkeää, muuten sitä ei voisi kastuttuaan käyttää mihinkään. Siteillä sama homma, niitähän ei saa rikki mitenkään. Siksi niitäkään ei saa laittaa pönttöön.

Vierailija
9/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kuulu, eikä ole mistään imukyvystä kiinni, vaan rakenteesta, vessapaperi liukenee veteen, kun taas talouspaperi ei.

Ei wc pänttö mikään roskis ole, miksette laita roskiin, niin kuin muutkin?? 

Vierailija
10/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vissiin lopettaa kissankakkalaatikon tyhjennys wc-pönttöön.

Vierailija
11/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol mä oon monesti pyyhkinyt perseeni talouspaperiin kun vessapaperi on loppu yllättäen eikä oo tukkeutunut. Toivottavasti ei jatkossakaan

Vierailija
12/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pönttöön ei kuulu: mikään muu, varsinkaan karva, hygieniatuotteet tai ruoantähteet

Mihin nestemäinen pilaantunut pitäisi laittaa?

Vierailija
13/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tiennyt tuon vuosikausia jo...

12: imeytä johonkin ja laita biojätteeseen?

Vierailija
14/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin nestemäinen pilaantunut pitäisi laittaa?

Biojätteisiin.

Vierailija
15/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvasiko kotivakuutus?

Putkiliikkeen vierailu siis eilen sunnuntaina. Joten en ole saanut vielä laskua erittelyineen enkä varsinkaan ottanut selvää vakuutuksen osuudesta. 

Jos teillä on vastuuvakuutus, niin maksatte omavastuun verran.

Meillä poika juuttui hissiin. Kaksi tuntia odoteltiin huoltoa, ja sitten alkoi poika mennä paniikkiin. Mies rikkoi oven (väänti väkisin auki, sillai sivuittain liukuva).

Lasku hissiyhtiöltä 2500e. Soitto vakuutusyhtiöön, kysyivät laskun tiedot ja me maksoimme 150e ja vakuutusyhtiö loput, Kiitos If.

Vierailija
16/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus siivilän läpi kaatanut keiton jämät, jolloin neste menee tiskialtaaseen ja kiinteämpi aines biojätteisiin.

Vierailija
17/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvasiko kotivakuutus?

Jos teillä on vastuuvakuutus, niin maksatte omavastuun verran.

Meillä poika juuttui hissiin. Kaksi tuntia odoteltiin huoltoa, ja sitten alkoi poika mennä paniikkiin. Mies rikkoi oven (väänti väkisin auki, sillai sivuittain liukuva).

Lasku hissiyhtiöltä 2500e. Soitto vakuutusyhtiöön, kysyivät laskun tiedot ja me maksoimme 150e ja vakuutusyhtiö loput, Kiitos If.

Joo.. katotaan nyt. Lähinnä halusin levittää ilosanomaa, jotta jokunen olisi ennalta viisaampi. 

Ei tämä nyt meidän taloutta kaada. Mutta ei mitään rikkaitakaan olla eli lomabudjetista pois tyhmyys. Katson tietysti kotivakuutuksen mahdollisuuden. Meillä on kyllä tosi korkea omavastuu, olisiko peräti 300 euroa. 

Kunhan nyt lasku tulee, niin siitä lähtee pähkäilemään. 

Vierailija
18/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi sama homma viime viikolla. Mies oli siivonnut jonkun sotkun talouspaperilla ja sitä oli mennyt ihan reilusti pönttöön. Soitin päivystysaikaan huoltoon, mutta sanoin vaan, että pönttö tukossa. Kävivät avaamassa ja varmaan aattelivat, että onpa tullu paljon kakkia pienestä naisesta. Laskua ei tullut. Mistä ne tiesi, että se on siitä vessapaperista mennyt tukkoon? Meillä ainakin se vaan työnsi jonkun kärsän sinne pönttöön ja pumppasi vettä, ei siitä mitenkään käynyt ilmi, että oli talouspaperista tukossa.

Vierailija
19/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ajattelukyvyttömyys, tyhmyys nuorilla nykyisin potentiaalisesti lisääntyvä ominaisuus?

Eikö äiti/isä/ koulu kertonut mitään jätteiden kierrätyksestä, voisitte myös googlailla?  

Vierailija
20/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy vissiin lopettaa kissankakkalaatikon tyhjennys wc-pönttöön.

Me opetettiin kissa käymään pöntöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä