Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyynärsauvojen käyttäjät: mikä auttaa käsien lihaskipuun?

Vierailija
27.02.2017 |

Kävely sauvoilla sujuu ongelmitta sisätiloissa ja lyhyillä matkoilla, mutta pidempien kävelysessioiden jälkeen käsivarren lihakset on kipeinä ja heikkoina, venyttelyistä riippumatta. Sain sauvoista myös mustelman kävelylenkillä :D Kävelytahtini on erittäin hidasta, joten en kulje liian nopeaa. Tiellä on jäätä, jonka päällä lumipinta. Sauvoissa on jääpiikit. Kävely ulkona talvisella tiellä on huomattavasti raskaampaa kuin tasaisella kuivalla tiellä tai sisätiloissa.

Onko mitään niksiä mikä auttaa käsien lihaskipuun? Onko vain tottumiskysymys ja pitäisikö kävellä enemmän pitkiä matkoja, jotta käsien lihakset vahvistuu? Tai treenata käsiä käsipainoilla? Mustelmiin auttanee jonkinlaiset pehmusteet.

T. N27, jolla jalka kipsissä vielä 3 viikkoa.

Kommentit (4)

1/4 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa venyttelyt, Voltaren ja keppien oikea pituus. Jos vähänkään nousee olkapäät kepeillä kävellessä, mulla menee hartiat jumiin. Vaikuttanee myös muihinkin lihaksiin.

Mulla ei siis muuten kädet kipeydy kuin olkapäiden kohdalta. Käsivarsissa ei tunnu rasitusta.

Vierailija
2/4 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ja lihasten vahvistuminen. Kuljin kepeillä 4 kk ja alussa oli työlästä. Loppupuolella esim. sauvoilla baarista leirintäalueelle Norjassa vuorta ylämäkeen muutaman kilometrin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepo.

Vierailija
4/4 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venyttelyn lisäksi suosittelen putkirullausta myös mutta varmaan noin, kuten 2 sanoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi