Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varasin itselleni tänään hammaslääkäriajan

Vierailija
27.02.2017 |

sanoin vielä että viisuri on vaivannut minua, vaikka ei se nyt vielä öisin hereillä pidä. Sain ajan 3 kuukauden päähän.

No ei tämä tietty ole mitään siihen verrattuna miten ajan sain viimeksi, kun jono oli 6 kuukautta.... Ilmeisesti pitää vaan ootella että menee pahemmaksi ja sitten ruuhkauttamaan päivystystä. Kauan eläköön kunnalliset palvelut.... !

Kommentit (15)

1/15 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät muuten edes välttämättä poista sitä viisaudenhammasta.

Vierailija
2/15 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odottelin tulehtuneen visurin kanssa kolme kuukautta. Kävin päivystyksessä, mutta kuulemma päivystyksellisesti ei ole mitään tehtävissä vaikka ientaskusta valui märkää. Muutaman viikon painelin märkää pois, pistin itse puudutetta siihen ja yritin puhdistaa, mutta kipu ja tulehdus vaan paheni. Takaisin päivystykseen ja sain antibioottikuurin. Varasin yksityiselle ajan jonka sain samalle päivälle. Samalla viikolla leikkaus jossa kaikki viisaudenhampaat poistettiin. Hintaa tuli noin 2000 € mutta maksaisin uudelleen oikein mielelläni. Luovutin julkisen suhteen kokonaan ja jatkossa käyn aina yksityisellä, julkiselta on muutenkin huonoja kokemuksia. Mm. puolikkaaksi haljennutta etuhammasta ei haluttu paikata koska vaiva on vain kosmeettinen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa on niin huono tilanne että ei saa soittohetkellä aikaa ollenkaan. Vaan aika lähetetään joskus puolen vuoden kuluttua ja itse aika on siitä sitten 1-3kk:n kuluttua.

Lapsille onneksi järjestävät ajat nopeammin, mutta 3kk joutui lapsikin odottelemaan. Sanoivat kyllä että jos hammas rupeaa kovasti vaivaamaan, niin soitto vain ja järkkäävät ajan samalle päivälle.

Vierailija
4/15 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä odottelin tulehtuneen visurin kanssa kolme kuukautta. Kävin päivystyksessä, mutta kuulemma päivystyksellisesti ei ole mitään tehtävissä vaikka ientaskusta valui märkää. Muutaman viikon painelin märkää pois, pistin itse puudutetta siihen ja yritin puhdistaa, mutta kipu ja tulehdus vaan paheni. Takaisin päivystykseen ja sain antibioottikuurin. Varasin yksityiselle ajan jonka sain samalle päivälle. Samalla viikolla leikkaus jossa kaikki viisaudenhampaat poistettiin. Hintaa tuli noin 2000 € mutta maksaisin uudelleen oikein mielelläni. Luovutin julkisen suhteen kokonaan ja jatkossa käyn aina yksityisellä, julkiselta on muutenkin huonoja kokemuksia. Mm. puolikkaaksi haljennutta etuhammasta ei haluttu paikata koska vaiva on vain kosmeettinen...

Apua millaista "palvelua" :O

Mä en kyllä lähde sieltä ennenkuin saan poistoajan! Tietenkään ne ei ekalla kerralla tee mitään, se on aina joku "tarkistus" ja sitten saat uuden ajan 2 kuukauden päähän... :/ tehokasta. Tarvittaessa aion liioitella hampaan kipua reilusti. 

Onneksi tämän kanssa vielä pärjää, kävin hakemassa apteekista jotain purskuteltavaa desinfiointiainetta, jos se vähän hillitsis mahdollista tulehdusta eikä pahenis .. :(

Vierailija
5/15 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvä porvareiden on huudella !!!!!!

Vierailija
6/15 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä viestissä on nyt kaikki outoa. Mistä sinä jotain puudutetta olit saanut, ja mitä puudutetta? Etkö tiennyt, ettei tulehtunut kudos puudu kovinkaan helposti, sillä sen pH on liian alhainen. Lisäksi edes vaativaan viisaudenhampaan leikkaukselliseen poistoon ei saa tuhrattua viittäsataa euroa per hammas. Myös katkenneet/lohjenneet hampaat korjataan useimmiten erillisissä lohkeamapäivystyksissä, koska kyseessä ei ole "vain kosmeettinen vaiva".

Vierailija
7/15 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Oman kokemuksen mukaan särkyaikoja on kyllä runsaasti, et sinä mitään päivystystä ruuhkauttaisi.

Vierailija
8/15 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa saisit 3 kk päähän ajan hammashoitajalle ja siitä 2-3 vuoden kuluttua hammaslääkärille.

Vierailija
9/15 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä viestissä on nyt kaikki outoa. Mistä sinä jotain puudutetta olit saanut, ja mitä puudutetta? Etkö tiennyt, ettei tulehtunut kudos puudu kovinkaan helposti, sillä sen pH on liian alhainen. Lisäksi edes vaativaan viisaudenhampaan leikkaukselliseen poistoon ei saa tuhrattua viittäsataa euroa per hammas. Myös katkenneet/lohjenneet hampaat korjataan useimmiten erillisissä lohkeamapäivystyksissä, koska kyseessä ei ole "vain kosmeettinen vaiva".

Lidokaiinilla. Puoliso on lääkäri ja minä opsikelemassa joten kaikki vermeet löytyi kotoa ja resepti oli helppo saada. Kyllä se pahimman kivun vei puhdistuksen ajaksi, ilman ei olisi pystynyt puhdistamaan kunnolla. Poisto tehtiin sedaatiossa joten siihenkin kului rahaa. Myös röntgenkuviin ja vastaanottoon.

Vierailija
10/15 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidokaiinilla. Puoliso on lääkäri ja minä opsikelemassa joten kaikki vermeet löytyi kotoa ja resepti oli helppo saada. Kyllä se pahimman kivun vei puhdistuksen ajaksi, ilman ei olisi pystynyt puhdistamaan kunnolla. Poisto tehtiin sedaatiossa joten siihenkin kului rahaa. Myös röntgenkuviin ja vastaanottoon.

Niin, haljenneesta hampaasta vielä: eihän tuo mennyt ollenkaan oikein. Kuitenkin lääkärin mielipide oli tämä ja en jäänyt vänkäämään. Lohkeamapäivystystä ei silloisella paikkakunnalla ollut, vaan vastaanotolle sai melko nopeasti ajan. Hammaslääkäreitä koko kunnassa oli kaksi ja päivystykseen olisi pitänyt lähteä monen sadan kilometrin päähän.

Vierailija
11/15 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju kiteyttää syyn, miksi käyn yksityisellä... Ajan saa nopeasti vaikkei olisikaan sietämätöntä särkyä.

Vierailija
12/15 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kunnalliseen ajan samalle päivälle kun valitin särkyä... mulle olisi  riittänyt aika vaikka seuraavalle viikolle, ei se niin paha ollut. Poisti saman tien (ylä). Lähetti kuvattavaksi ja 2 viikon päähän aika toisen viisurin poistoon (ala). Sieltä sain mukaani tarkastuasajan 1kk päähän, josta hygienistille parin vko päähän ja uudelleen lääkärille pari kk. Sitten päättävät jatkosta,  varmaan sitä hygienistiaikaa kerran tai 2 vuodessa.

Ei valittamista palvelussa tai jonossa, nyt 2016-17.

Joskus 10v sitten nauroivat ajanvarauksessa kun yritin saada tarkastusajan ja komensivat yksityiselle. Silloin ei saanut aikaa edes äitiysneuvolan kautta kun menin sanomaan, että olin toista vuotta aiemmin käynyt hammaslääkärissä :)

Vierailija
13/15 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalista, viime vuonna mulla oli sama tilanne. Asun Helsingissä. Soittelin yleiseen ajanvaraukseen ja kerroin että viisauden hammas on kipuillut mutta tilanne on ok (pystyy nukkumaan, syömään normaalisti nje). Sain noin viikon päähän pikaisen tarkastusajan (ihan vaan lähetettä varten, arvioidaan kuka poistaa). Sanoin että edellisen poisti suukirurgi ja en halua että tavan hammaslääkäri lähtee yrittämään repimään sitä pois. Sain sitten viikon päähän siitä ajan yliopistolliseen hammassairaalaan jossa viisuri poistetiin (kirurgin toimesta, mutta tosin silti vaan repimällä. Lähti kivuttomasti ja siististi, helppo toipuminen). Loistavaa palvelua kunnalliselta hammashoidolta Helsingissä, olen erittäin tyytyväinen.

Vierailija
14/15 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha luin vahingossa ostikosta

Varastin itselleni tänään hammaslääkäriajan

Vierailija
15/15 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummalista, viime vuonna mulla oli sama tilanne. Asun Helsingissä. Soittelin yleiseen ajanvaraukseen ja kerroin että viisauden hammas on kipuillut mutta tilanne on ok (pystyy nukkumaan, syömään normaalisti nje). Sain noin viikon päähän pikaisen tarkastusajan (ihan vaan lähetettä varten, arvioidaan kuka poistaa). Sanoin että edellisen poisti suukirurgi ja en halua että tavan hammaslääkäri lähtee yrittämään repimään sitä pois. Sain sitten viikon päähän siitä ajan yliopistolliseen hammassairaalaan jossa viisuri poistetiin (kirurgin toimesta, mutta tosin silti vaan repimällä. Lähti kivuttomasti ja siististi, helppo toipuminen). Loistavaa palvelua kunnalliselta hammashoidolta Helsingissä, olen erittäin tyytyväinen.

No ajattelin myös että lähiviikoille ainakin sais, kun sanoin että se viisaudenhammas vaivaa jonkunverran... eri asia tietysti jos mikään ei vaivaa, kyllähän sitä silloin voi odotella. Mutta vastaaja alkoi puhelimen toisessa päässä vaan selittämään että hän käy tässä viikko viikolta läpi jos olis vaikka joku peruutusaika... ja viikkoja meni.. ja meni... ja lopulta totes että toukokuun viimeisenä päivänä on eka aika, otanko sen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi