Annatko poskisuudelmia?
Kommentit (16)
Yök en. Tautinen ja liian tungetteleva tapa. Kättely on riittävä tervehtimistapa. Ei Suomeen kiitos.
Vierailija kirjoitti:
1. Eikö sua pelota pöpöt?
Ei pelota. Ja vaikka pelottaisikin, en voisi siitä kieltäytyä, tai minua pidettäisiin hyvin epäkohteliaana. Maassa maan tavalla, eikö se niin ole?
Eiiiiii. Liikaa läheisyyttä. Kättely tai tilanteesta riippuen nopea halaus ovat riittäviä tervehtimistapoja.
Mua suoraansanottuna vituttaa ihmiset jotka antaa Suomessa poskipusuja. Kaverin ranskalainen ex-poikaystävä oli hyvä esimerkki. Aina pakko tervehtiä väkisin runsailla poskupusuilla. Öh, maassa maan tavalla!
1. Kuinka teidän maassa poskisuudelmia käytännössä annetaan? Yksi vai useampi ja kummalle poskelle ensin vai onko sillä väliä?
Vierailija kirjoitti:
Voisin mä sulle antaa.
Niinkö? Vaikka haisen röökille?
Tietenkin annan, päivittäin, en asu Suomessa. Oikealle ja vasemmalle poskelle.
Pöpökammousille: paremmin ne pöpöp tarttuvat kätellessä, kun ihmiset pärskivät käsiinsä, koskevat likaisiin ovenkahvoihin, kaiteisiin jne. Huulet eivät poskisuudelmassa milloinkaan kosketa ihoa, ei se poski nyt yleensä likainen ole.
Koputan puuta, mutta en edes muista milloin olisin ollut kipeä.
Iäkkäälle äidilleni ja isälleni erotessa, muita läheisiä rutistan. Vähemmän läheisille riittääpi suulliset jäähyväiset. Tavatessa läheisiä halaan, vieraampia morjenstan.
Miehelleni annan, se on söpöä mielestäni. Mutta en muille, se ois ällöä :P
Ulkomailla/ulkomaisten kanssa kyllä jos se on siellä/heillä tapana.
En missään nimessä, enkä mielelläni edes kättele.
Joka aamu ja iltapäivä monta monta kertaa. Asun maassa, jossa se on yleinen tapa töihin tullessa ja sieltä lähtiessä.