On nautinnollista ylittää tie oikein hitaasti kun autoilija antaa tietä minulle!
Jostain syystä nykyään kun huomaan että auto hidastaa ja antaa tietä minulle että ylittäisin tien (suojatie), niin kävelen oikein todella letkeän rauhallisesti tien yli ylimielinen virne naamallani!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ap, vaikka sinulle annetaan tietä, jos on kaksi kaistaa samaan suuntaan, voi olla että toinen auto ei pysähdy vaan ajaa ohitse. Onko tieliikennesäännöt hallussa. Suojatiellä et ole turvassa,koska ratin takana voi olla autoilija joka haluaa olla antamatta tietä, siinähän kohtaatte. Autoilijaa suojaa pelti, sinulla ei suojaa ole. Oletko koskaan ajanut autoa, epäilen suuresti.
Onko sulla tieliikennelaki hallussa? Jos auto pysähtyy suojatien eteen, ei sitä saa ohittaa pysähtymättä. Eli sen toisenkin auton on silloin annettava jalankulkijan mennä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, vaikka sinulle annetaan tietä, jos on kaksi kaistaa samaan suuntaan, voi olla että toinen auto ei pysähdy vaan ajaa ohitse. Onko tieliikennesäännöt hallussa. Suojatiellä et ole turvassa,koska ratin takana voi olla autoilija joka haluaa olla antamatta tietä, siinähän kohtaatte. Autoilijaa suojaa pelti, sinulla ei suojaa ole. Oletko koskaan ajanut autoa, epäilen suuresti.
Onko sulla tieliikennelaki hallussa? Jos auto pysähtyy suojatien eteen, ei sitä saa ohittaa pysähtymättä. Eli sen toisenkin auton on silloin annettava jalankulkijan mennä ensin.
Tuotahan tapahtuu, että viereistä kaistaa ajetaan ohi pysähtymässä, siksi monet eivät pysähdy. Ap, jatka samaan malliin,tuskin kannattaa edes haaveilla autoilusta, ei onnistu.
Hyvä! Itse annan tietä usein varsinkin jos huomaan, että viereisellä kaistalla tai vastaan tuleva ei välitä kävelijöistä. Oikein toivon, että sattuisi poliisit siihen ja ottaisi kortin pois, kun eivät kuitenkaan pysähdy suojantien eteen, vaikka huomaavat minun antavan tietä. Tai jos takana on joku hätähousu, joka ajaa aivan puskurissa kiinni, rauhoitetaan vähän kiirettä. Että askel pitenee vaan, siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä nykyään kun huomaan että auto hidastaa ja antaa tietä minulle että ylittäisin tien (suojatie), niin kävelen oikein todella letkeän rauhallisesti tien yli ylimielinen virne naamallani!
Stimuloit ihmisten kohteliaisuus hermoa, että silleen.
Omapahan se on polvesi, joka kipeytyy.
Käytäthän trikoo-housuja kun hitaasti menet ;)
Karma huolehtii aloittajasta, jne, voi mennä henki moisella ylimielisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin kun kävelen, tykkään kävellä suojatien reunalle kohtisuoraan ja määrätietoisesti, kun huomaan ettei autoilija aio tai enää edes ehtisi pysähtyä. Pysähdyn ihan reunalle tai jopa toinen jalka suojatiellä. Hauskoja ne säikähtäneiden kuljettajien ilmeet. :D
Tätä tee itse myös! Ihania ne tönkkijarrutukset ja odottaa että se auto pysähtyy, sitten kipittää hymyillen yli! :)
Voi hyvänen aika. Minä en ota sekuntikellolla aikaa, kun olen pysähtyneenä suojatien eteen. Ihan rauhassa saa ylittää, vaikka kontaten. Ja paniikkijarrutuksia minulta on turha odottaa, vaikka kuinka haluaisi tehdä kiusaa. Minulle ei myöskään tarvitse heiluttaa kättä, jos ei muuten olla tuttuja :)
Ei mulla ole niin kiire autoilijana että ärsyyntyisin jos joudun viisi ylimääräistä sekuntia odottelemaan. Tuskin edes huomaan hidasteluasi.