Päivystävän sosiaalityöntekijän irrationaaliset ohjeet
Soitin perjantaina häkeen, koska melkein aikuinen tyttäreni ja hänen poikaystävänsä tappeli. Oli totaalinen virhe soittaa sinne. Meillä on 3 muutakin alaikäistä lasta, joista nyt ilmeisesti tehdään ilmoitus kaiken lisäksi. Poliisit ja sosiaalipäivystäjä tulivat meille seuraavana iltana. Olimme kaikki kotona kun ovikello soi. Kerroimme edellisen illan tilanteen, tyttärelläni oli kovaäänistä riitaa poikaystävän kanssa ja pyysin poikaystävää poistumaan ja koska hän ei suostunut soitin poliisit (jotka eivät sitten tulleet). Lapset ja mies olivat jo nukkumassa, eikä kukaan siihen meteliin onneksi herännyt.
Asiaan siis. Tyttäreni kertoi että heillä on ollut parisuhteessa viime aikoina ongelmia, minä olin samaa mieltä. sosiaalipäivystäjä kertoi tyttärelleni ettei aggressiivinen käytös ole normaalia ja että minun tulisi äitinä turvata perheeni turvallisuus. Ensinnäkin, kukaan ei riitele passiivisesti toisekseen puutuin juuri siksi tilanteeseen, koska yritin turvata perheeni ja soitin häkeen. Yritin kertoa, että heidän tilanteensa ei ole normaali, siellä on kriisi. Miten minun olisi tullut toimia?
Kommentit (33)
Soitit häkeen kun lapset tappelee.
Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko idiootti? Nyt saitte sitten sen lastensuojelun niskaanne. Mitään apua ei heistä tod ole.
Niin taidan olla. Luulin että poliisi auttaa. Sainkin viisastelevan sosiaalityöntekijän kotiini. ap
Minä olisin käskenyt sen pojan pois ja soittanut vanhemmat hakemaan jos ei muuten olisi onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Soitit häkeen kun lapset tappelee.
Selvä.
sinun tyttäresi ja poikasi seurustelee? veikkaan , että olet turusta :P
lue ap:n aloitus
Siis miksi soitit poliisille, oliko riita menossa fyysiseksi? Sulleko on kuitenkin ok, että tytär seukkaa kyseisen henkilön kanssa? Minkälaista ratkaisua tilanteeseen odotit, kun soitit häkeen?
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin käskenyt sen pojan pois ja soittanut vanhemmat hakemaan jos ei muuten olisi onnistunut.
"poika" On jo täysi-ikäinen, kuten kohta tyttärenikin. En saanut häntä ulos ja siksi soitin poliisit. Ei olisi pitänyt. Koko episodi kesti alle 10 min. ap
ap on itse osa noista kommentoijista. Lokakuun liike asialla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"poika" On jo täysi-ikäinen, kuten kohta tyttärenikin. En saanut häntä ulos ja siksi soitin poliisit. Ei olisi pitänyt. Koko episodi kesti alle 10 min. ap
No takaisin ei ole sitten ikinä tulemista.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi soitit poliisille, oliko riita menossa fyysiseksi? Sulleko on kuitenkin ok, että tytär seukkaa kyseisen henkilön kanssa? Minkälaista ratkaisua tilanteeseen odotit, kun soitit häkeen?
Tilanne oli aggressiivinen, huutoa eikä kukaan kuunnellut toisiaan. Mitään fyysistä ei ollut, mutten halunnut ottaa riskiä. En myöskään halunnut toisten lasten heräävän. En tiedä mitä odotin, mutten ainakaan tätä. ap
Soitit poliisille? Miksi et sherättänyt miestäsi?
Ja miten muka kukaan ei herännyt jos huutoriideltiin?
Noh, poikaystävä ei enää tule teille se nyt.on selvä. Sossu tuskin aikoo isompaa järjestää kun näkevät että koti on kunnossa. Ihmiset tappelee joskus ja huutavat toisilleen.
Olis kyllä kiva kuunnella se häkekeskustelu. Ja jos tilanne meni itsekseen ohi ennen poliisien saapumista, niin miksi et soittanut häkeen takaisin ja peruuttanut tilannetta?
Minä olisin äitinä heittänyt pojan ulos. Jos ei olisi onnistunut, olisin herättänyt miehen ja kaksistaan olisimme varmasti saaneet kossin ulos. Ja tyttärelleni olisin tehnyt selväksi, että a) jättää jätkän ja b) kotona ei tuollaisia kohtauksia järjestetä toisten kiusaksi. Häkeen soitto oli ylireagointia. Sossun tulo taas ei, koska selvästi jotain perheessänne on vialla: alaikäisellä väkivaltainen suhde ja alaikäiset sisarukset uhassa kärsiä siitä.
Musa tuntuu että on ihan hyvä, että lasu kiinnostuu ap:n perheestä.
Kyllä te nyt yhden kollin ulos olisitte saanut. Mitä pelleilyä tuo nyt oli ja poliisit ei tulleet ja nyt sossut ja kaikki.
Jotenkin ei yllätä nämä kommentit tämän palstan tuntien. Silti näin ensimmäistä kertaa elämässäni ihmisen joka valehtelee että riidat hoidetaan rauhallisesti ja passiivisesti. Huolettaa että hän sattui olemaan sosiaalityöntekijä. Hän vihjaili että näitä riitoja on jatkuvasti ja että tyttäreni poikaystävä on väkivaltainen. Puistattaa tuollainen ns.ammattitaito. ap
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ei yllätä nämä kommentit tämän palstan tuntien. Silti näin ensimmäistä kertaa elämässäni ihmisen joka valehtelee että riidat hoidetaan rauhallisesti ja passiivisesti. Huolettaa että hän sattui olemaan sosiaalityöntekijä. Hän vihjaili että näitä riitoja on jatkuvasti ja että tyttäreni poikaystävä on väkivaltainen. Puistattaa tuollainen ns.ammattitaito. ap
Täällä on kyllä moneen kertaan ollut ketjuja,joissa on kerrottu sossujen ammattitaidon taso. Olisi kannattalut lukea.
Teinit huusi, ketään ei ollut sattunut. Ap halusi paikalle partion poliiseja ja sosiaalityöntekijöitä. Ei saanut, vaan tavanomaisen kiireettömän tilannetarkistuksen. Ja hän on järkyttynyt, kovin järkyttynyt.
No onpa Ap saanut typeriä kommentteja. Ap teki täysin oikein kun soitti häkeen. Ei siinä voi enää muuta tehdä jos uhkaavasti käyttäytyvä henkilö ei suostu lähtemään toisen kodista. Sossu ei näköjään ole yhtään kartalla tapahtuneesta. Meitä on moneen junaan valitettavasti 😕
Oletko idiootti? Nyt saitte sitten sen lastensuojelun niskaanne. Mitään apua ei heistä tod ole.