Onko niin ettei kynähame sovi spoon/päärynävartaloiselle?
Luin suomalaisesta tyyoikirjasta ettei päärynävartaloiset tai edes tiimalasi voi käyttää kynähametta? Mitä mieltä? Pitääkö paikkansa? Siinä sanottiin että kynähame on suoravartaloisen hame.
Kommentit (9)
Nimenomaan kynähame ei sovi suoravartaloiselle. Ainakaan mun mielestä. Harvalle suomalaiselle sopii kynähame, koska suomalaisilla on yleensä aika iso yläkroppa verrattuna lantioon. Mutta poikkeuksiakin löytyy.
Hyvin istuva kynähame näyttää todella hyvältä niin päärynällä kuin tiimalasilla. Tumma alaosa, vaaleampi yläosa on usein paras yhdistelmä.
Olen enemmän päärynä/spoon, ja todennäköisesti minulle sopisi korkeavyötäröinen kynähame. Ongelmana on oikeanlaisen löytäminen, koska vyötäröni on niin paljon kapeampi kuin lantio/perseosasto, että jos kynähame on takapuolen kohdalta sopiva niin vyötäröllä on 10cm väljää... kynähameet on ilmeisesti tehty suorempivartaloisille. Tietysti joku napakka joustavasta materiaalista tehty voisi toimia, mutta joustamattomat kynähameet on itselläni poissuljettuja vyötärö-lantiosuhteen epäsuhdasta johtuen. Ellei sitten teetä mittojen mukaan...
Kuulostaa oudolta, ettei muka sopisi edes tiimalasille. Päärynävartaloa kynähame kenties saattaa korostaa, mutta kai se on makuasia onko se niin paha juttu.
Kynähame sopii kaikille, mutta päärynällä, tiimalasilla ja suoravartaloisella tai omenalla se vaatii erilasen yläosan. Päärynän ja tiimalasin kannattaa suosia vyötäröä esiin tuovia yläosia, peplumeja tai hameen vyotärön alle meneviä paitapuseroita tms. Suoravartaloisen kannattaa yhdistää siihen suora laatikkojakku tai jackie o- jakku tai villatakki tai twinset. Omenavartaloisen kannattaa köyttää tunikaa, mutta olla tarkkana siitä, mihin tunika loppuu.
Sanoisin että riippuu yläosasta. Päärynällähän on kapeat hartiat, eli väärin valittu yläosa voi tehdä lantiosta pallomaisen. Sellainen yläosa joka tuo vähän rakennetta ylökropalle sopisi varmasti hyvin, tulisi mieleen puhvihiainen paita tai jakku jossa on selkeälinjaiset toppaukset hartioilla. Ihon myötäinen toppi tekisi luultavasti kokonaisuudesta epätasapainoisen.
Minusta kynähame on hyvä valinta kun halutaan korostaa kurveja ja sopii hyvin sekä päärynälle että tiimalasille. Noissa ohjeissa pyritään tasapainottamaan vartalon linjoja, minusta tuntuu että ne pyrkivät lähinnä häivyttämään kurvit, ei niinkään korostamaan niitä.
Kynähame ei sovi juuri kenellekään suomalaiselle. Niin kuin eivät pillifarkutkaan.
Käyttäkää niitä jos tykkäätte, mutta todella harvalle ne sopivat. Silloin, kun ne eivät olleet muodissa, se uskallettiin tunnustaakin.
Mulla päärynävartalo ja kynähame näyttää äärimmäisen huvittavalta. Mulla vyötärö 63 cm ja lantio 117 cm
Kynähame näyttää hyvältä muotojen kanssa, suoravartaloisella ei korosta vyötäröä..