Miten olet toiminut passiivis-aggressiivisen henkilön kanssa?
Otsikossa. Eli kuinka olet pärjännyt ko. ominaisuuden omaavan ihmisen kanssa? Tässä tarkoitan esimerkiksi mykkäkoulun pitämistä. On todella turhauttavaa kun toinen ei vastaa puheluihin tai viesteihin, ja myöhemmin puhuu kun vasta sitten kun hänelle sopii.
Vallankäyttöähän tämä on todellakin. Haluaisin kuulla kokemuksia siitä kuinka olette suhtautuneet tällaiseen ihmiseen. Välit poikki vai yritys korjata tilannetta?
Itse valaisin tälle henkilölle että hän käyttäytyy todella moukkamaisesti, selitin että kyseessä on tietynlainen vallankäyttö, enkä suostu tähän kohtaloon. En siis aio laittaa viestiä perään tai kysellä miksi ei vastaa, koska tiedän että se vain ruokkii tuota käytöstä. Tilanne on myös kohteelle hyvin nöyryyttävä ja alentava.
Itse asiassa tällainen tilanne on juuri nyt päällä, ja päätin että enää en ole myöntyväinen puhumaan sitten kun hänelle sattuu sopimaan. Olen tosiaan tuonut tämän "diagnoosin" käytöksestään hänelle esiin, ja sanoi ymmärtävänsä, joten mielestäni aikuisen ihmisen tulisi oppia näinkin yksinkertainen asia. En laskisi tätä kuitenkaan mihinkään persoonallisuushäiriö-kategoriaan josta on vaikeampi päästä eroon.
Vertaistukea, kokemuksia, mielipiteitä?
up