Israelissa käyneitä?
Oletko käynyt Israelissa omatoimimatkalla viime tai tämän vuoden puolella? Mikä tilanne on Tel Avivissa ja Jerusalemissa? Onko turvallista liikkua pimeään aikaan kävellen tai busseilla? Millainen on Kuolleen meren ympäristö, onko siellä edullisia majoitusvaihtoehtoja?
Kommentit (17)
En ole käynyt enkä aio ikinä matkustaakaan.
Minä olin juuri saanut miehen suostuteltua matkustamaan sinne, kun siellä tapahtui pommi-isku :( Mutta turvallisin se varmaan tämänlaisista maista on.
Ulkoasianministeriön turvallisuustiedotteessa sanotaan, että massatapahtumia ja pimeään aikaan liikkumista tulisi välttää. Miten mahtaa olla kokemusten perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Minä olin juuri saanut miehen suostuteltua matkustamaan sinne, kun siellä tapahtui pommi-isku :( Mutta turvallisin se varmaan tämänlaisista maista on.
Ihan yhtä turvallista kuin euroopassakin.
En uskaltaisi mennä pimeän aikaan Ruotsalaiseen mahanmuuttajalähiöön.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoasianministeriön turvallisuustiedotteessa sanotaan, että massatapahtumia ja pimeään aikaan liikkumista tulisi välttää. Miten mahtaa olla kokemusten perusteella?
Samanlainlaiset ohjeet sopii myös Suomeen.
Missä te matkustelette? Ruotsin laivoilla vai?
Maailman rasistisin valtio.Pysykää poissa tukemassa sen häiriintynyttä politiikkas
Olen ollut 80- luvulla muutamaan otteeseen Kibbutsi matkoilla ja matkustelin omaan laskuun milloin Eilattiin, Tel Aviviin, Tiberiakseen. Kävin Egyptin puolella Mubarakin aikaan Israelista käsin ja ei mitään oo sattunut. Tel Avivissa Dizzenkofilla on parhaimmat falafelit. Mielenkiintoinen maa. Lähden varmaan ens vuonna omatoimimatkalle. Riippuen siellä olevasta tilanteesta. Palestiinalaisalueille en mene kuten Gazaan, Hebroniin jne.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 80- luvulla muutamaan otteeseen Kibbutsi matkoilla ja matkustelin omaan laskuun milloin Eilattiin, Tel Aviviin, Tiberiakseen. Kävin Egyptin puolella Mubarakin aikaan Israelista käsin ja ei mitään oo sattunut. Tel Avivissa Dizzenkofilla on parhaimmat falafelit. Mielenkiintoinen maa. Lähden varmaan ens vuonna omatoimimatkalle. Riippuen siellä olevasta tilanteesta. Palestiinalaisalueille en mene kuten Gazaan, Hebroniin jne.
kaikkien kristittyjen tie vie Jerusalemiin. Ykköskohde. Tiberiaksessa on Kapernaum ja oon kiertänyt fillarilla genetsaretin järven n puoleen väliin, toisen kerran toisen puolen jonku kanssa . Siellä on joku kastepaikka mutta itse en kastautunut. Kuollutmeri on mielenkiintoinen. Ei saa olla haavoja kun kastautuu koska kirvelee on niin suolaista. Siellä on ulkosuihkut. Kevät on hyvää aikaa mennä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuosta muutama kymmenen vuotta. :) Kaikki muu saattaa olla muuttunut, paitsi falafelit. Joista en erityisemmin pidä. Kummallista, että äyriäiset ovat harvinaista ruokaa siellä, lukemani perusteella.
Tietääkö kukaan hyvää ulkomaista forumia, jossa keskusteltaisiin Israelissa matkustelemisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaikkien kristittyjen tie vie Jerusalemiin. Ykköskohde. Tiberiaksessa on Kapernaum ja oon kiertänyt fillarilla genetsaretin järven n puoleen väliin, toisen kerran toisen puolen jonku kanssa . Siellä on joku kastepaikka mutta itse en kastautunut. Kuollutmeri on mielenkiintoinen. Ei saa olla haavoja kun kastautuu koska kirvelee on niin suolaista. Siellä on ulkosuihkut. Kevät on hyvää aikaa mennä sinne.
Minä vuonna kävit?
Oltiin Israeliassa neljä vuotta sitten Eilatissa.Mukava paikka, käytiin myös kuolleella merellä ja Jerusalemissa omatoimisesti vuokra-autollA.Ei mitään ongelmaa.Jerusalemissa liikuttiin valoisaan aikaan , ihan turvallista siellä oli.OLlaan menossa kuukauden päästä uudelleen, nyt omatoimimatkaille, lentoliput hankittu..Tarkoitus kiertää maata autolla ja käydä uudelleen kuolleella merellä kellumassa.Tarkempia suunnitelmia ei vielä ole missä muualla käydään, fiilispohjalla sitten mennään.
Nykyään ei taida päästä Egyptiin, jos passissa on Israelin leima. Eikä pääse Israeliin, jos passissa on Jordanian leima.
Ihan turvallista siellä on. Paljon poliiseja ja paljon sotilaita jotka huolehtivat turvallisuudesta.
Tel Aviv on suosikikaupunkien top viidessä (muut NY, Reykjavik, Tokio ja Berliini) mulla. Hyvää ruokaa, mukavia ihmisiä jne. Jerusalem on myös jees. Kesällä liian kuuma.
Kuolleen meren seutu on aika rumaa. Tosin maailman kauneimmat maisemat näin matkalla TA:sta Kuolleelle merelle.
Hyvää reissua, kateeksi käy.
Hintataso? Hotellit vaikuttavat olevan vähintään sata euroa yö, kallista. Aibnb 25 euroa, mutta ei pysty.:)
Edes pakettimatkoilla? Tai menossa Israeliin?