Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marimekko on unohtanut vanhat asiakkaansa

Vierailija
25.02.2017 |

Ainakin uusimpieni naisten vaatemallistojen perusteella. Uskon edustavani tällaista vanhaa kanta-asiakasta: akateeminen työssäkäyvä keski-ikäinen nainen, pikkuisen puolukka, joka on käyttänyt Marimekkoa niin arjessa kuin juhlassakin, pukenut myös lapsensa Marimekkoon, samoin kodin tekstiilit mieluusti Marimekkoa. Ensin lopettivat poikien mallistot, enää saa perusraitaa ja Jokapoikaa perusväreissä. Nyt naisten mallisto on täysin MAHDOTON lyhyelle punkerolle. Että kiitos vain, toivottavasti vienti vetää. Olen siirtynyt työvaatteissa Nanson asiakkaaksi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok ja tervemenoa

Vierailija
2/9 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa Marimekon nykyisistäkin mallistoista on täynnä toinen toistaan säkkimäisempiä huituloita. Itse en ainakaan haluaisi pukeutua pelkkiin yöpaidalta näyttäviin vaatekappaleisiin, joten Marimekon vaatteet jäävät kyllä ostamatta. Tosin sama ongelma on monilla muillakin kotimaisilla merkeillä: koko xs harvoin ja jos onkin, niin se vastaa muiden merkkien m-kokoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä alaosia käytät?

Vierailija
4/9 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Marimekon nykyiset vaatemallistot pyrkivät flirttailemaan liikaa retrolla eivätkä leikkaukset ja mittasuhteet imartele edes niitä parikymppisiä pitkiä ja kauniita mallityttöjä, jotka tuotteita esim. firman nettikaupassa esittelevät. Ilmeisesti firma yrittää uudistaa brändiään ja kosiskella uusia kohderyhmiä (en ole kyllä ihan varma ketä he sitten ovat), mutta olen samaa mieltä AP:n kanssa, että Marimekko tuntuu unohtaneen vakituiset asiakkaansa, joilla olisi varaa maksaa heidän tuotteistaan. Ns. sisäpiirin tietona olen myös kuullut, että Marimekko on supistanut rajusti myös Japanin markkinoille suunnattujen (eli paikallisille markkinoille ja ko. kuluttajille kustomoitujen) tuotteiden tuotantoa. Tämäkin tuntuu kaupallisessa mielessä omituiselta, sillä Japani on perinteisesti ollut Marimekon merkittävä markkina, ja nyt tätä kivijalkaa on ilmeisesti alettu tietoisesti näivettämään. Mistäköhän firma kuvittelee saavansa myyntiä? En jaksa uskoa, että nykyisellä linjalla pystyttäisiin uskottavasti haastamaan esim. Keski-Euroopan muotibrändit.  

Vierailija
5/9 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin uusimpieni naisten vaatemallistojen perusteella. Uskon edustavani tällaista vanhaa kanta-asiakasta: akateeminen työssäkäyvä keski-ikäinen nainen, pikkuisen puolukka, joka on käyttänyt Marimekkoa niin arjessa kuin juhlassakin, pukenut myös lapsensa Marimekkoon, samoin kodin tekstiilit mieluusti Marimekkoa. Ensin lopettivat poikien mallistot, enää saa perusraitaa ja Jokapoikaa perusväreissä. Nyt naisten mallisto on täysin MAHDOTON lyhyelle punkerolle. Että kiitos vain, toivottavasti vienti vetää. Olen siirtynyt työvaatteissa Nanson asiakkaaksi.

Ja väriyhdistelmät on niin kummallisia, että ei sovi tavalliselle aikuiselle suomalaisnaiselle eli minulle. Parissa vuodessa tapahtunut tämä muutos.

Vierailija
6/9 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukka?

Vierailija
7/9 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri katsoin valikoimaa nettikaupasta, eikä siellä ole laukkuja lukuunottamatta MITÄÄN, mitä voisin ajatella ostavani. En pidä kuoseista enkä väreistä, ja mallit ovat todellakin säkkimäisiä. 

Harmi, sillä olen tykännyt käyttää Marimekkoa. No, onneksi on kaapissa useita takavuosien sinänsä ajattomia ja yhä käyttökelpoisia Marimekkoja. 

Vierailija
8/9 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Se on Suomen myynnin itsemurha, jos Marimekko ei enää valmista riittävän monipuolista "äidinkielenopettajan" -mallistoa - riittävän telttoja suomalaiselle kropalle mutta kuitenkin laadukkaita ja omalla tavallaan tyylikkäitä työvaatteita huom! Myös muissa materiaaleissa kuin trikoissa (jonka laatu on sekin Marimekolla romahtanut...)

Vierailija
9/9 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin Marimekon oston, kun tuotanto siirtyi ulkomaille. T. Nelikymppinen ostovoimainen toimistotantta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä