Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

polvet raskauden jäljiltä aivan paskana

Vierailija
25.02.2017 |

Paino nousi raskaudessa kaikenkaikkiaan 15kiloa melko lyhyessä ajassa, ja nyt 4kk synnytyksestä ja jalat on edelleen ihan hajalla. Parhaillaankin toista polvea särkee ja kipu säteilee koko polvesta polvitaipeeseen ja polven sisäsyrjälle ja siitä vielä koko pohkeeseen. Ihan älytön kipu! Toinen polvi on myös kipeä, mutta ei läheskään yhtä kipeä kun toinen. Jos erehdyn menemään kyykkyyn tai lattialle istumaan, on työn ja tuskan takana päästä ylös. Aikaisemmin kipua tuntui vain just noustessa, mut nyt särkee oikeastaan kokoajan. Painellessa kipua tuntuu just kans vaan toisessa polvessa. Tuntuu melkein kun tulehtuneelta ja aralta, että joku olis kunnolla vialla?

Onko kenelläkään kokemusta samankaltaisesta? Oiskohan pian jo lääkärin paikka?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös, rutisee ihan järkyttävästi vaikka nousee tavallisia portaita. Lihashuolto kunnossa mutta silti polvet ei meinaa kestää, kipuilee .

Kävin näyttämässä mutta päällisin puolin kaikki Ok ja kunnallisella et pääse kuvattavaksi. Ikää yli 30 joten olisiko siinä syy?

Vierailija
2/9 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös, rutisee ihan järkyttävästi vaikka nousee tavallisia portaita. Lihashuolto kunnossa mutta silti polvet ei meinaa kestää, kipuilee .

Kävin näyttämässä mutta päällisin puolin kaikki Ok ja kunnallisella et pääse kuvattavaksi. Ikää yli 30 joten olisiko siinä syy?

Itse oon 25 eikä oo aikaisemmin ollut minkäänmoista ongelmaa kropan kanssa, nyt pelkään olevani kohta liikuntakyvytön kun tosissaan sattuu niin kovasti. Jo pelkästään polvitaiveen ihoakin kevyesti koskettaessa tuntuu kipua, siis päällisin puolinkin.. Ei kuitenkaan punoita tai mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo just synnyttänyt, mutta oli limapussintulehdus ja se vissiin jo parantunut, mutta se polvi ei oo silti tullut kuntoon. On jäänyt paljon ylipainoa raskauksista ja ikää jo 40. Hankala tilanne.

Vierailija
4/9 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin mennä ortopedille seuraavaksi, kuitenkin maraton buukattu syksylle niin olisi kiva jos polvet kestäisi yli 12km lenkin 🙄

T 2

Vierailija
5/9 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaushormonit löysyttää niveliä ja polvet kärsivät. Yleensä kyllä helpottaa kun saa kiloja pois, syö vitamiineja ja kun lopettaa imettämisen. Imetys jostain syystä lisää kolotusta joka puolelle, olisiko hormonit taas syypäänä.

Vierailija
6/9 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli raskausaikana todella kipeet polvet, ei meinannut päästä kyykystä ylös millään.

Ja painoa ei kertynyt mitenkään hurjasti.

Mulle jäi raskaudesta naksahtelevat polvet kävellessä ja kauhee rutina ja pauke kun nousee portaita. Enää niihin ei kylläkään satu.

Vierailija
7/9 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, ihan kuin kipu olis nyt tavallaan lähtenyt leviämään polvesta ylös- ja alaspäin? Tuolla jalan sisäsyrjällä etenkin, ja on kosketusarka? :o Kipua on ollut pelkässä polvessa jo jonkun aikaa, mutta ei näissä määrin ja tää levinnyt kipu alkaa olemaan jo kummallista?

Vierailija
8/9 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja edelliseen lisäten tuota samaa jalkaa vihloo sieltä sun täältä välillä, muualtakin kuin kipeistä kohdista? 

ap

Vierailija
9/9 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan