Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pääse mihinkään töihin

Vierailija
25.02.2017 |

Olen tuhoontuomittu epäonnistuja jota kukaan ei halua palkata.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Saat kotona makaamalla rahaa yhtä paljon kuin ns. paskaduunista. Oma netto 1800e/kk, ei varmaan taloudellisessa mielessä kannattaisi käydä kokopäivätöissä.

Vierailija
2/29 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Saat kotona makaamalla rahaa yhtä paljon kuin ns. paskaduunista. Oma netto 1800e/kk, ei varmaan taloudellisessa mielessä kannattaisi käydä kokopäivätöissä.

Onhan tuo melkein 1000e enemmän mitä minulle työttömyyskorvauksista jää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kotonamakoilussa vaan ei hirveästi ole tulevaisuutta.

Mutta älä ap sure, kyllä sinullekin vielä paikka löytyy. Työmarkkinat on valitettavasti mitä on, mutta pitää vaan jaksaa pettymyksistä huolimatta yrittää.

Voisit ehkä myös miettiä enemmän ajatuksella, että mitkä ovat vahvuutesi ja miten niitä voisi kehittää?

Vierailija
4/29 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.talouselama.fi/uutiset/tunnelma-pilalla-ja-paha-mieli-mutta-…

Metsäteollisuus haluaa neuvotella Paperiliiton kanssa oman ja uudenlaisen sopimuksen alkusyksystä. Työmarkkinoilla pelätään, että metsäteollisuus ostaa paperimiehiltä joustoja maksamalla useiden prosenttien palkankorotukset. Se loisi syksyn neuvotteluihin ylimitoitettuja odotuksia.

Vierailija
5/29 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä kotonamakoilussa vaan ei hirveästi ole tulevaisuutta.

Mutta älä ap sure, kyllä sinullekin vielä paikka löytyy. Työmarkkinat on valitettavasti mitä on, mutta pitää vaan jaksaa pettymyksistä huolimatta yrittää.

Voisit ehkä myös miettiä enemmän ajatuksella, että mitkä ovat vahvuutesi ja miten niitä voisi kehittää?

Olen samaa mieltä kuin hän. Kaikki alkaa siitä, että et nyt luovuta. Nyt kirjoitat ylös vahvuuksiasi ja mietit mihin susta olisi. Mieti myös asiaa siltä kannalta, että mistä tykkäät ja mikä liippaa läheltä. Itse opiskelin kokiksi ja urkeni täysin tuntematon, jännittävä ura. Sama on mulla monessa harrastuksessa. Älä tee elämästäsi liian helppoa. Ole vähän hullu ja kuitenkin vastuullinen. Rajoja saa rikkoa ja joskus saa asioista suoraankin sanoa.

Vierailija
6/29 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/verot-2015/2015110220600402_da.shtml

SAK:n Lauri Lylyn ansiot jäivät pienemmiksi kuin muiden AY-pomojen. Lyly ansaitsi viime vuonna yhteensä 190 874 euroa

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/ihalainen palkka-10924

Työministeri Lauri Ihalainen kertoo Ilta-Sanomissa, mistä hänen 244 980 euron ansiotulonsa vuoden 2012 verotuksessa muodostuvat. Ihalaisen yli 20000 euron kuukausitulot olivat yli 5000 euroa suuremmat kuin esimerkiksi pääministerillä. Ihalainen on ensimmäisen kauden kansanedustaja. Työministeri kertoo saavansa eläkettä SAK:lta, jossa hän oli töissä noin 40 vuotta.

http://www.taloussanomat.fi/verotiedot/2011/kategoria/21/

Rinne Antti 220821 €

Vierailija
7/29 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämssä on valintoja

Vierailija
8/29 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut Mol.fi ja Oikotie.fi?

Vierailija
9/29 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. taidat luulla tuista liikoja. Mulla satasen enemmän netto, työttömänä saisin  kai noin1200 brutto eikä työttömyys statuksena oikeuta kaikenmaailman tukiin. Olin työttömänä aikaan jolloin puolison tulot vaikutti vastavalmistuneena, enkä saanut mitään. Silti saamiani tukia, eli nollaa, kadehdittiin. 

Vierailija
10/29 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ongelmia työhönpääsemisen kanssa. En saa hakemuksia tehtyä ennenkuin on ihan pakko hakuajan päättyessä vaikka tiedän että yleensä silloin on jo valittu henkilö.

Esim. yksi nettihaku minkä aloitin helmikuun alussa ja sitten en jaksanut vastata kysymykseen että "kerro vapaamuotoisesti osaamisestasi". Joskus parin viikon päästä siitä kävin ottamassa ruutukaappauksen että "voin miettiä valmiiksi ennen tekemistä". Tämän ruutukaappaustiedoston päivämäärä on 16.2.

Haku päättyy 12.3. ja hakemuksen viimein tein ja lähetin toissa päivänä keskellä yötä. Olisiko mennyt puolisen tuntia maksimissaan kun sain sen tehtyä. Mutta lykkäsin sitä yli kuukaudella koska en vaan saanut aikaiseksi.

Joskus olen myös miettinyt näkeeköhän työnantajat että sama henkilö on aloittanut hakemuksen tekemisen vaikka 5 kertaa kuukauden aikana ennenkuin on viimein saanut sen valmiiksi tai että hakemuslomake on ollut auki 6 tuntia "työstettävänä" ennen lähettämistä ja raakkaa sitten nämä pois. 

Uskon että monella muullakin saattaa olla samanlainen ongelma. Työkkärin pitäisi järjestää jotain ohjattuja tapahtumia missä olisi henkilökohtainen avustaja jonka kanssa työhakemus tehtäisiin kerralla valmiiksi ja lähetettäisiin.

Vierailija
11/29 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa minäkään töitä. Korkeakoulutus, 15 v työkokemus, ikää yli 40v... olen päässyt moneen haastatteluun ja aina jään rannalle ruikuttamaan. Paikkoja hakenut lähes 50 viimeisen puolen vuoden aikana. Alan olla henkisesti ihan romuna.... en halua nähdä ihmisiä, en jaksa tehdä asioita. Tsemppiä kaikille samaa suota tarpoville!

Vierailija
12/29 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsisin, mutten halua tällä hetkelä. Elämässä on muutakin!

Vierailija
13/29 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun telakat, Rauman Rolls-Royce ja Mersun tehtaat?

Vierailija
14/29 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muutu katsomalla miksikään se tosiasia, että lähes jokaiseen noilla ja kaikilla muillakin sivuilla ilmoitettaviin paikkoihin on kymmeniä hakijoita. Poikkeuksena puhelinmyyjät, (piilo) yrittäjät ja erikoisosaamista vaativat paikat.

Katsominen ei paljon siihen auta, että hakijoita on paljon enemmän kuin haettavia paikkoja.

En ole ap, mutta samassa tilanteessa. Minun ainoa lohtuni on se, että ei ole enää eläkeikään edes kymmentä vuotta. Eniten harmittaa niiden työkykyisten ja työhaluisten nuorten puolesta, jotka eivät saa edes ensimmäistä työpaikkaansa.

Vierailija
15/29 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse minäkään enää, et ole yksin ap.

Niin masentunut, lannistunut ja luuseriolo. Ei kannata lukea näitä av- sivuja, täällä lannistetaan ja haukutaan ihan lyttyyn kaikki työttömät. Olo vain pahenee.

Vierailija
16/29 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just haastattelussa jonne hakijoita oli 200. En tullut valituksi.

Vierailija
17/29 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohtua vähän tuo että ympärillä on moni työtön saanut töitä.... toisaalta myös masentaa kahta enemmän kun mietin että miksi itse en saa vaikka haen ja haen. Eilen tuli taas kieltävä vastaus, niinkuin aina perjantaisin tuppaa tulemaan. Aikamoisen monta viikonloppua on mennyt mustaakin mustemmissa tunnelmissa.... aina kun haastatteluun pääsee, nousee toivo ja sitten se ammutaan taas alas. Melkoinen ihmisraunio olen nykyisin, elämäni on monista hyvistä asioista huolimatta varsin ilotonta. 😢

Vierailija
18/29 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää se työttömänä ollessa ärsytti eniten, kun porukka lateli itsestäänselvyyksiä. Luettelin takaisin vielä uranus.fi, kaikki vuokrafirmat, useiden firmojen nettisivut ja niin pitkän listan, että lopettivat neuvomasta. Itse en tarvinnut mitään neuvoja, sillä ainoa ongelmani oli se, että olin työtön. Kun lopulta  sain töitä, niin alkoi työtarjouksia tulla pyytämättä. Nyt olen tällaisessa työssä ollut muutaman vuoden, mihin pyydettiin. Eikä kyse ole mistään että olisin muita kummempi, mulla vain sattui helkkarinmoinen tuuri ja olin sattumalta oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Lottovoittoon verrattava tilanne. 

Aika moni työttömiä halveksuva ei ole työntekijänä itsekään mitenkään kummoinen. Joskus vain sai ihmetellä, että miten tuo on töissä ja minä en. Sitten kun näitä jää työttömäksi, ihmettelevät, miten se työn saanti on niin vaikeaa, itseään kun yli-ihmisenä ovat pitäneet. Vaikka eivät ole kuin keskinkertaisuuksia. Yksi itseään työnantajalleen taivaanlahjana pitänyt sukulainen kuoli yllättäen ja hänen kuolemaansa seuraavana vuonna firma teki historiansa parhaan tuloksen. 

Vierailija
19/29 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, vaikeaa on. Vuoden aikana olen hakenut niin toimistotöitä (on koulutusta ja kokemusta), kaupan kassalle (on kokemusta tästäkin), siivous-/kodinhoitotyötä. Minnekään en ole päässyt, hakemuksia kuitenkin laitan jatkuvasti. Harvakseltaan haastatteluihin asti. Juuri jokin aika sitten tuli yhdestä paikasta sähköposti: "Kiitos hakemuksestasi, paikkaa haki 279 työnhakijaa,valitettavasti et tullut valituksi".

Vierailija
20/29 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimiin työpaikkoihin valituista vain noin 25% on työttömiä työnhakijoita. Tämä on fakta, joka on hyvä pitää mielessä. Turha vaipua epätoivoon vain koska työnantajat ovat m***kuja. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä