Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikaista apua!? Espoon Kirkkojärvi, millainen alue?

Mimmi
25.02.2017 |

Odotamme ensimmäistä lastamme ja meillä on muutto pk-seudulle edessä, ja mahdollisuus saada asunto Espoon kirkkojärven koulun vierestä. Asunto itsessään on todella siisti ja yksityisen omistama, mutta miten tuo Kirkkojärvi alueena nykyään?
Netistä löysin vain jotain lähes 10 vuoden takaisia keskusteluja, joissa on puhuttu rauhattomuudesta, ja muutamia tuoreempia juttuja,siitä että alue olisi jotenkin kohentunut, ja että rauhattomuus esiintyisi enemmänkin Suvelan puolella rataa.
Pikaisia ja asiallisia kommentteja otetaan mielellään vastaan asiasta jotain tietäviltä, esim. Jos rauhattomuutta on, onko ne jotkut tietyt talot/alueet, ja onko rauhattomuus sellaista että saa oikeasti pelätä että joku ryöstää tai käy kimppuun tai hajottaa auton parkkipaikalle vai onko enemmän kysymys tälläisestä ns. Ulkonäkörauhattomuudesta ja enemmänkin huonosta maineesta, eli voi olla laitapuolen kulkijan näköistä sakkia mutta itse saa kuitenkin rauhassa elellä?
Tosiaan itse en aluetta tunnne, ja vuokrasopimus tulee voimaan 1 vuoden määräaikaisena, jolloin sopimuksen voi purkaa vain sopimussakolla, joten olisihan se kiva tietää jotain alueesta johon muuttaa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkkojärvi on ihan Espoon keskuksen kupeessa. Siinä rautatieasemalla on melko rauhatonta. http://www.lansivayla.fi/artikkeli/485025-aivan-hirvea-paikka-hsln-kons…

Laittaisitko linkin myös siihen juttuun, jossa viikkoa myöhemmin ihmetellään konsulttien näkemystä asiasta. 

Itse alueella asuvana allekirjoita kaiken jutussa olevan. Ei se varmasti narkomaanista pahalta tunnu, mutta normaalille ihmiselle liian levoton paikka.

Vierailija
22/37 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täynnä anaalihomoja ja mamuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä muuttaisi tuonne. Huono sijainti ja levoton alue. Ei mitään positiivista (paitsi narkkien hiv-neulat)

Vierailija
24/37 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkkojärvi on ihan Espoon keskuksen kupeessa. Siinä rautatieasemalla on melko rauhatonta. http://www.lansivayla.fi/artikkeli/485025-aivan-hirvea-paikka-hsln-kons…

Laittaisitko linkin myös siihen juttuun, jossa viikkoa myöhemmin ihmetellään konsulttien näkemystä asiasta. 

En ole nähnytkään sitä, laittaisitko sinä linkin, kun nähtävästi tiedät mitä etsiä? Liikun itse päivittäin alueella, ja onhan siellä rauhatonta.

Vierailija
25/37 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat Kirkkojärven yläkoulussa ja itse olen asunut paikasta viiden kilometrin päässä neljäkymmentä vuotta. Kirkkojärvi on ihan normaali mukava paikka, jonka läheisyydestä löytyy kaikki ja josta on hyvä kulkea ihan minne vain. Ikinä en ole itse pelännyt täällä ikinä ja tuo ihme linkitetty juttu oli ihan pelkkää potaskaa.

Liikun työni takia alueella paljon ja niin myös lapseni ovat koulumatkallaan aina liikkuneet, eikä koskaan ole ongelmia ollut. Tottakai joku vanha spurgu saattaa tulla elämäntarinaansa kertomaan ja joskus sellaisen näkee jopa kaljatölkki kädessä kävelevän, mutta missäpä sellaisia ei olisi? :D Ihan taatusti pienimmässä kyläpahasessakin näitä riittää.

Joten kyllä, muuttaisin Kirkkojärvelle ihan mielelläni. Ja siihen maahanmuuttajien määrään: lasteni luokilla ei ole yhden yhtä maahanmuuttajaa. Vanhimman tyttäreni luokalla toisella yläkoululla on mutta he ovat todella mukavia tyttöjä, kohteliaita ja iloisia. Oma asenne se on tässäkin joka ratkaisee.

Vierailija
26/37 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni ovat Kirkkojärven yläkoulussa ja itse olen asunut paikasta viiden kilometrin päässä neljäkymmentä vuotta. Kirkkojärvi on ihan normaali mukava paikka, jonka läheisyydestä löytyy kaikki ja josta on hyvä kulkea ihan minne vain. Ikinä en ole itse pelännyt täällä ikinä ja tuo ihme linkitetty juttu oli ihan pelkkää potaskaa.

Liikun työni takia alueella paljon ja niin myös lapseni ovat koulumatkallaan aina liikkuneet, eikä koskaan ole ongelmia ollut. Tottakai joku vanha spurgu saattaa tulla elämäntarinaansa kertomaan ja joskus sellaisen näkee jopa kaljatölkki kädessä kävelevän, mutta missäpä sellaisia ei olisi? :D Ihan taatusti pienimmässä kyläpahasessakin näitä riittää.

Joten kyllä, muuttaisin Kirkkojärvelle ihan mielelläni. Ja siihen maahanmuuttajien määrään: lasteni luokilla ei ole yhden yhtä maahanmuuttajaa. Vanhimman tyttäreni luokalla toisella yläkoululla on mutta he ovat todella mukavia tyttöjä, kohteliaita ja iloisia. Oma asenne se on tässäkin joka ratkaisee.

Anna kun arvaan: lapsesi käyvät Lagstadia?

Vierailija
27/37 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnytkään sitä, laittaisitko sinä linkin, kun nähtävästi tiedät mitä etsiä? Liikun itse päivittäin alueella, ja onhan siellä rauhatonta.

Luin seuraavan keskiviikon paperisesta Länsiväylästä. Oli lehden etusivulla pikkuotsikko ja sisäsivuilla juttu. 

Vierailija
28/37 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sattumaa, että alueella on edullisia asuntoja. Jos alueella muuttaa, on oma auto pakollinen jolla kaikki matkat tehdään. Väkivallan kohteeksi joutuminen on todellinen uhka.

Voi tsiisus mikä urpo! Juu ap tällaisia urpoja voi seudulla todellakin olla, mutta niin kuin kirjoituksesta (ja muutamasta muustakin) huomaat, niin he ovat aika harmittomia. Väkivaltaa ei Espoossa ole enempää kuin muuallakaan. Jos joku juttu tänne tulee, niin sellaista sattuu, tosin se olisi voinut sattua missä päin muuallakin Suomessa, vaikka Seinäjoella tai Ilomantsissa.

Vierailija
29/37 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi käy vielä kesään saakka, sitten oma koulu pitäisi olla kunnossa. :) Teini on jo Kirkkojärvellä toinen painotteisessa yläkoulussa muualla. Mistäs arvasit?

Vierailija
30/37 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sattumaa, että alueella on edullisia asuntoja. Jos alueella muuttaa, on oma auto pakollinen jolla kaikki matkat tehdään. Väkivallan kohteeksi joutuminen on todellinen uhka.

Kirkkojärven asunnot on edullisia, koska ne on sen verran vanhoja, että isot remontit on tulossa. 200 metrin päässä kulovalkeassa kämpät on + 100 000 euroa, koska ne on uusia, ei siksi että se alue olisi kovasti eliitimpi.

Espoossa tarvitsee omaa autoa joka paikassa. En tajua tätä espoolaisuutta, että palvelut löytyy sellosta tai omenasta, ei mistään muualta. Meidän alueelle piti tulla pikkuinen lähikauppa, mutta asukkaat vastustu sitä, koska alepa voi tuoda levottomuuksia :D :D vain espoossa.

Väkivallan uhkaa ei ole tavallisella asuinalueella. Espoon keskuksen asema on joo vähän raffi, mutta niin on esim. päärautatieasemakin, eikä kukaan silti sen takiajätä muuttamatta vaikka kamppiin.

Vierailija
31/37 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkkojärven asunnot on edullisia, koska ne on sen verran vanhoja, että isot remontit on tulossa. 200 metrin päässä kulovalkeassa kämpät on + 100 000 euroa, koska ne on uusia, ei siksi että se alue olisi kovasti eliitimpi.

Espoossa tarvitsee omaa autoa joka paikassa. En tajua tätä espoolaisuutta, että palvelut löytyy sellosta tai omenasta, ei mistään muualta. Meidän alueelle piti tulla pikkuinen lähikauppa, mutta asukkaat vastustu sitä, koska alepa voi tuoda levottomuuksia :D :D vain espoossa.

Väkivallan uhkaa ei ole tavallisella asuinalueella. Espoon keskuksen asema on joo vähän raffi, mutta niin on esim. päärautatieasemakin, eikä kukaan silti sen takiajätä muuttamatta vaikka kamppiin.

Miten niin Espoossa tarvitsee omaa autoa? Minulla on ollut auto käytössä vasta alle kymmenen vuotta ja sitä ennen kuljin sujuvasti julkisilla ihan minne vain ja lasten kanssa. Tottakai jos ei jaksa kymmenen minuutin matkaa kävellä, niin sitten ehkä auto on välttämätön mutta eipä oikein muuten.

Vierailija
32/37 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi käy vielä kesään saakka, sitten oma koulu pitäisi olla kunnossa. :) Teini on jo Kirkkojärvellä toinen painotteisessa yläkoulussa muualla. Mistäs arvasit?

Niin, onko yllättävää, että ruotsinkielisessä koulussa on vähemmän mamuja?

Vierailija
33/37 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok aluetta. Kyllä siellä saa iltasella rauhassa kulkea. Toki jos on kovin pelokas tyyppi jota jo pelkkä juoppojen satunnainen katukuvassa vilahtelu ahistaa niin sitten huono paikka. 

Asuin itse opiskelujeni alkuaikoina Kirkkojärvellä, joskin toisella puolella rataa - käytännössä siis vain nimellisesti kirkkojärvellä, moni mielsi asuinpaikkani jo Suvelaksi.

Ihan rauhassa sain olla, usein kävin öisinkin kävelyllä pieniä koiriani ulkoiluttamassa sun muuta. Ikinä en kokenut uhkaavia tai ahistavia tilanteita.

Asuin myös Tuomarilassa lapsena 11 vuotiaaksi, ja kävin viikottain Kirkkojärvellä pianotunneilla. Ei siellä lapsenakaan ahistanut kulkea, vaikka olikin sitä ihanaa 90-lukua kun seutu kuulemma oli levottomampaa.

Ihan mukavaa aluetta se on. 

Vierailija
34/37 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi, kyllä melko ristiriitaisia kommentteja, no olihan se jo tiedossa että näin voi käydä :D ehkä meidän on vain itse katsastettava tuo alue, ainahan sieltä toki pois pääsee, jos tuntuu jotenkin liian levottomalta.... ja uutta asuntoa on helpompi sitten etsiäkin kun asuu jo valmiiksi lähempänä... voihan toki olla niinkin että viihdytäänkin oikein hyvin.... mene ja tiedä.

Ap

35/37 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/uutiset/3-8494270

Tuossa

m a m u -tilanne Kirkkojärven koulun osalta.

"Kirkkojärven koulu, Espoo

164 (29,7 %) vieraskielistä, 553 oppilasta yhteensä.

Koulun postinumeroalueen 02770 asukkaat

ALUE 02770

TYÖT­TÖMIÄ 8,3 %

PIENI­TULOISIA 20 %

KOULU­TETTUJA 24,1 %

koko maan verrokkiluvut

10,7 %

20 %

19,3 %"

Onko ne vieraskieliset keskitetty tuohon kouluun vai asuuko alueella runsaasti eri kansalaisuuksia?

Vierailija
36/37 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan onko Kirkkojärven päiväkodissa ollut koronaa sairastavia lapsia?siellä on paljon maahanmuuuttaja taustaisia lapsia ja heidän keskuudessaan onnollut runsaasti koronainfektioita pelottaa kun lspsi kuuluu riskiryhmään,samoin isoveli ja lapsen isä.Espossa todettu 16 koronainfektiota 2 viikon aikana.Lapsilla korona oli lisääntynyt kuudella eilisestä.Espoossahan on tidettu 2 päiväkodissa koronatartuntoja,mutta päiväkotien nimiä ei annettu julkisuuteen.Toisessa päiväkodissa toiminta vielä jatkuu.

Vierailija
37/37 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun reilun 5 kilometrin päässä Kirkkojärvestä parempaan suuntaan (eli en Suvelassa tms.). Paljon tulee tehtyä ohikulkumatkoja Kirkkojärven läpi ja ei ole koskaan "pelottanut" yksinkään illalla kulkea.

En silti ikinä muuttaisi sinne, jos muita vaihtoehtoja on. Jos juopot, romanit ja ulkomaalaiset ja kiroilevat teinit ei häiritse, niin siitä vaan.

Aika sekava tuotos. Suvela on Kirkkojärvestä noin kilsan päässä, joten kun asut reilun 5 kilometrin päässä, on ihan selvää, että sulla olis kolmen kilsan hajurako Suvelaankin, vaikka asuisit silläkin suunnalla. Tosin viiden kilsan päässä asuisit Puolarmetsässä eikä sillä ole mitään tekoa Suvelan kanssa sen enempää kuin Latokaskella.  Ja mikä ihme muutenkin on parempaan suuntaan?? 

Kauniainen? Mutta en tiedä, miksi hän kävisi kävelyillä Kirkkojärvellä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän