Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat rypälelajit? Eli mitä valkoviiniä tai punaviiniä ostatte yleensä?

Vierailija
24.02.2017 |

En siis viineistä ymmärrä mitään, mutta kun juon valkkaria niin ostan Rieslingiä tai Chardonnayta. Inhokkirypäleeni on Sauvignon Blanc... siitä tehty valkkari on niin pahaa että en voi juoda 😕

Punaviini on Cabernet Sauvignonia tai Merlot'a... täyteläiset viinit on makuuni.

Kuten huomaatte mitään en viineistä ymmärrä 😂 Kunhan tässä mietin mistä viineistä/rypäleistä tykkäätte... itselläni lasissa juuri Kunfgu girliä, todella hyvää rieslingiä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri maissa erilaisilla alueilla (ilmasto) kasvaneista rypäleistä valmistetut saman lajikkeen viinit voivat olla hyvin eri makuisia. Esim. yksi chileläinen sauvignon blanc oli erittäin hyvää, voitti kai jonkun vuoden viini -pystinkin.

Vierailija
2/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kommentoija 1/1 ei myöskään tiedä viineistä mitään, mutta tiedän, että esim. kaikki merlot-viinit eivät maistu samalta kuin se 6 euron merlot jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kossua sä siellä vedät.

Vierailija
4/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Late harvest Muscat

Vierailija
5/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baroloviinit. Mutta nebbiolot ovat hyviä, kun ei aina hennota baroloita ostaa.

Vierailija
6/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan valkoviiniä, siitä ylähyllyltä. Punaviineistä saan päänsäryn, ja ne maistuu kammottavalle.

Vierailija
7/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niitä viininjuojia, jotka valitsevat pullonsa lähinnä etiketin perusteella, mutta aika usein pidän punaviineistä, jotka on tehty tempranillosta.

Vierailija
8/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkuissa tykkään Shiraz -viineistä, erityisesti australialaisista. Mutta tässä on kyllä ns. lukkarinrakkautta, koska olen asunut Australiassa viinialueella. Kaveriperhe, joka taa on asunut Côtes du Rhône -alueella Ranskassa vannoo täysin niiden nimeen, muu on melkein loukkaus :)

Valkkareissa tykkään myös Chardonnay -viineistä, kun on kuivaa, kylmää ja sellaista keveää niin käy mulle. 

En ole minäkään todellakaan mikään viiniasiantuntija, lähinnä juuri omaan kokemukseen ja fiilikseen perustuu mun viinimakuni.

On kyllä ollut hienoa välillä ollut oikein asiantuntijan viininmaistajaisissa. Kuinka tietynlaisen viinin makuun vaikuttaa kovasti se, mitä syö sen kanssa. Toi sun inhokkikin varmasti maistuu aivan erilaiselta jonkun tietyn syömisen kanssa. 

Vierailija
9/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauvignon Blancin maku on selvästi liian hienostunut sinulle, ap

Vierailija
10/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kaikista rypäleistä. Jokaiselle viinille on juuri sille viinille sopiva käyttötarkoitus. Sauvignon blancia kannattaa kokeilla esim. savustetun lohen kanssa.

Vierailija
11/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corvina veronese, rondinella ja cabernet sauvignon.

Samassa pullossa mielellään, siis amarone-viinit. No hätätapauksessa ripassot.

Vierailija
12/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole mitään kovin yleispätevää rypälekohtaista makua. Chardonnaysta saa raikkaan hapokkaita viinejä tai lähes voisen täyteläisiä. Syrah ja Shiraz ovat keskenään ihan erilaisia ja uuden maailman bulkki Sauvignon Blancilla ei ole mitään tekemistä Sancerresta tulevan Sauvignonin kanssa. Jos pitää jotain sanoa, niin saksalainen Riesling ja ranskalainen Pinot Noir minulle, kiitos.

Vierailija
13/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta punkut yli 10 euron. Kaikki jes. Valkoisissa kannattaa katsoa sokereipitoisuutta.

Vierailija
14/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauvignon Blancin maku on selvästi liian hienostunut sinulle, ap

Juu, näin varmasti onkin. Kahdesti olen saanut vähän fiinimmissä paikoissa juuri tuota sauvignon blancia ja molemmilla kerroilla on jäänyt kesken lasilliset. Omaan makuun se on liian herukanlehtimäisen makuista ( juu, termit kohdallaan 😂) ap

Vierailija
15/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykkyviinirypäleitä välttelen

Vierailija
16/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinot grigio on ihanan raikas rypäle valkoviiniin

Vierailija
17/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valdemar, Doris ja helmeilevä, siinä sulle

Vierailija
18/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valpolicella Ripasso sekä Chianti.

Vierailija
19/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin parhaat Chardonnay, Pinot Noir ja Merlot.

Vierailija
20/40 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merlot ja syrah on liian helppoja kaltaiselleni vaikealle ihmiselle. Tempranillossa on sopivasti luonnetta makuuni.

Valkkarit olen lähes tyystin hylännyt, kun en ole mieluista enää Alkosta löytänyt. Chenin blancit nyt on ainakin hirveitä, limuviinamaisia, päärynäisiä. En pidä liian trooppisista kesäviineistä. Jos joku tietää hienon, moniulotteisen valkoviinin, hienostuneen mutta viettelevän, niin vinkatkoon. Kipukynnys menee 50 eurossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän