En tule varmaan koskaan työllistymään
En jaksa enää hakea töitä. Olen lähettänyt kymmeniä hakemuksia ja käynyt useissa haastatteluissa. En työllisty, minua ei haluta palkata. Ainut vaihtoehto on hirttoköysi tai sossupummiksi jääminen.
Kommentit (12)
Näillä tiedoilla vaikea sanoa, mistä kiikastaa. Monet lähettää kymmeniä hakemuksia; olet kuitenkin päässyt haastatteluun. Miten siellä meni?
Samoin, paitsi etten pääse edes haastatteluun.
Minäkin olen laittanut kymmeniä, ehkä jopa yli sata (ei voi kaikkia muistaa, ne on kyllä ylhäällä...) hakemusta ja ollut haastatteluissakin. Monesti on tuntunut siltä että nyt tärppää, koska paikka on ollut juuri nappiin osaamiseni ja kokemukseni suhteen. Mutta ei! :(
Tulevaisuudesta ei tosiaan tiedä, mutta kyllä tämä jatkuva hedelmätön hakeminen alkaa pikkuhiljaa käymään vanhaksi vitsiksi. Uudelleenkoulutuskaan ei nyt oikein tunnu hyvältä idealta, ensinnäkin siksi että noita kouluja on tähän ikään (40v) mennessä tullut jo jonkun verran käytyä, ja siksi toisekseen että osaamiseni ei ole mitenkään vaillinaista. Ei mulla muuta, sainpas purkaa tähän ketjuun.
Kuinka kauan olet ollut työttömänä?
Pyydä TE-toimistosta työhönvalmentajan apua työnhakuun.
Opiskele lähäriksi, bussi- tai taksikuskiksi.
Suomessa on sellaisiakin jotka ovat vuosikymmeniä työttöminä.
maanantaina ois yks työhaastattelu mut en usko siitäkään tulevan. Eikä opiskelukaan aina kannata. ärsyttää hakeaa aina uudestaan kun ei ensimmäiselläkään kerralla tullut valituksi.
Vierailija kirjoitti:
maanantaina ois yks työhaastattelu mut en usko siitäkään tulevan. Eikä opiskelukaan aina kannata. ärsyttää hakeaa aina uudestaan kun ei ensimmäiselläkään kerralla tullut valituksi.
Ei kannata olla Aasi Ihaa. Sillä lailla et ainakaan työllisty.
Aina voi onnistua! Kuulin juuri 5 vuotta työttömänä olleen tuttavani saaneen oman alansa työpaikan!
Onko osaaminen ajantasalla vai kaipaako päivitystä. Pääsisitkö jonkun koulutuksen kautta työpaikkaan kiinni.
Aikalailla masentavaa hakea toistuvasti ja jäädä jatkuvasti työpaikkaa vaille 😔.. .😶. ,😞
Tsemppiä ja toivottavasti onnistut :)
Perusta firma ja työllistä itsesi. Problem solved.