Miksi kukaan haluaa nykypäivänä mennä elokuvateatteriin?
Kotiin kun hankkii netflixin tai vastaavan ja 65-tuumaisen telkkarin ja kunnon kaiuttimet, niin on ihan toisenlainen nautinto kun siellä finnkinon teinihelvetissä katsomassa pakkomainoksia ja haistelemassa popcornin käryä.
Kommentit (27)
Netflix on ihan hanurista, valikoima surkea.
Parempi on kun lataa torrentteina laittomasti niin saa kaikki leffat ulottuviinsa, paitsi uusimmat. Uusimpien leffojen takia mennään leffateatteriin koska niistä ei löydy vielä hyvälaatuista kopiota torrenttina.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se onkin se elämys, että pääsee kotoa pois 😁
No jos ensin katsoo elokuvan kotona ja menee sitten baariin?
Joo, en ymmärrä. Meillä on kotona erillinen elokuvateatteri valkokankaineen ja projektoroineen.
Kökötän kotona ihan tarpeeksi muutenkin. Paljon hauskempaa lähteä ulos ja katsoa filmi leffateatterissa isolta kankaalta. En käy finnkinon teinihelveteissä popcorninkäryssä, sellaiset leffat ei mua kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Netflix on ihan hanurista, valikoima surkea.
Parempi on kun lataa torrentteina laittomasti niin saa kaikki leffat ulottuviinsa, paitsi uusimmat. Uusimpien leffojen takia mennään leffateatteriin koska niistä ei löydy vielä hyvälaatuista kopiota torrenttina.
Saat pian Hedman Partnersin leffaseuraksesi...
Elokuvateattereissa on tunnelmaa. Ne punaiset penkit, popcornin haju, trailerit ja hiljalleen hämärtyvä sali on osa elämystä.
Vierailija kirjoitti:
Kökötän kotona ihan tarpeeksi muutenkin. Paljon hauskempaa lähteä ulos ja katsoa filmi leffateatterissa isolta kankaalta. En käy finnkinon teinihelveteissä popcorninkäryssä, sellaiset leffat ei mua kiinnosta.
Eihän esim. Helsingissä ole muita vaihtoehtoja.
Monopoli on markkinatalouden helmi.
Niin no, samaan viittasin tuossa toisessa ketjussa. Minä en tosin ymmärrä noita hemmetin isoja telkkareita/kajareitakaan, omani on 7-tuumainen.
Enkä kyllä oikein löydä tuolta netflixin valikoimastakaan mitään mistä olisin valmis maksamaan.
Siellä ekt:ssa ei voi pierskelläkään, tai no voi mut.. joo. Ei voi laittaa pausellakaan jos on hätä.
Meen kattoon semmoset elokuvat teatteriin, joiden päätymistä dvd:lle tai suoratoistopalveluun en jaksa odottaa tyyliin puolta vuotta. Ja muutenkaan ei yksi palvelu tarjoa kaikkea minua kiinnostavaa sisältöä, pitäs hankkia netflix, hbo jne.. Ja onhan se leffateatteri elämys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei asu Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika monessa muussakin kaupungissa vaihtoehdot ovat Finnkino.
Helsingissä sentään voi valita, että meneekö Finnkino-Tennispalatsiin vai Finnkino-Kinopalatsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika monessa muussakin kaupungissa vaihtoehdot ovat Finnkino.
Helsingissä sentään voi valita, että meneekö Finnkino-Tennispalatsiin vai Finnkino-Kinopalatsiin.
Kaikki ei asu Suomessa. Onneksi.
Haluisin käydä useammin leffateatterissa, mutta se on niin v*tun kallista nykyään. Saakelin Finnkinon monopoli. :( Jos leffa menee vain Scape-salissa, pitää maksaa vielä lisää että saa istua vähän isommassa penkissä... Näin ainakin Helsingissä.
Miksi kukaan menee baariin kun voi juoda kotona ja näpytellä Tinderiä?
Leffaliput on liian kalliita. Mun jatkuva rahapula vaikuttaa asiaan. Istun himassa.
En vieläkään ymmärrä, miksi kilpailuvirasto salli aikoinaan Kilopalatsin myynnin Finnkinolle. Kaupan myötä se sai käytännössä monopoliaseman Helsingissä.
Helsingissä mä käyn itse leffafestareilla tai Orionissa, joissa ne leffat on sellaisia, joita ei tv:ssä näytetä eikä mistään Netflixistä löydy. Harvemmin käyn muuten katsomassa sellaisia perusviihdeleffoja Finnkinon teattereissa, joissa porukka popsii popcornia ja puhuu kännykkäänsä kesken leffan.
Helsingissä on näitä vanhoja viehättäviä pikkuleffateattereita, joihin on kiva lähteä miljöön ja tunnelman takia, kuten tuo Orion ja sitten on WHS-teatteri. Kalliossa on myös joku pikkuleffateatteri, jossa en ole vielä käynyt.:)
Meille on mies laitattanut seinän kokoisen valkokankaan (onneksi se sentäs nappia painamalla rullautuu piiloon silloin kun sitä ei tarvita) ja 7.1 äänijärjestelmän, mutta kyllä elokuvissakin on kiva välillä käydä. Kuten jo sanottua siellä on ihan oma tunnelmansa, punaiset samettipenkit ja ihana paksu popcornin tuoksu. Ja tietenkin jättimäinen valkokangas, ja onhan ne äänet kuitenkin syvemmät kuin meidän hifistelykamppeillakaan. Ja onhan leffateatterin popparit paljon parempia kuin kotona poksautellut. Pääsee kotoakin tuulettumaan. Elokuvista voi sitten mennä vaikka jonkun kivan ravintolan kautta kotiin.
Mutta kun se onkin se elämys, että pääsee kotoa pois 😁