Ihastuminen parisuhteen ulkopuolella
Olen ihastunut kaveriini!
Kaverini kanssa meillä oli sutinaa n. viisi vuotta sitten sen verran, että päädyttiin samaan sänkyyn yöksi pari kertaa. Tämän jälkeen ollaan juteltu whatsappissa epäsäännöllisen säännöllisesti eikä ole mitään sutinaa ollut, KUNNES n. kuukausi sitten törmäsimme yöelämässä kun kaveri laittoi viestiä että ehtisinkö nähdä. Oli sairaan kivaa, ja ajattelin yhä kaiken olevan jokseenkin platonista, kunnes kaveri ehdotti että jatkaisimme samaan osoitteeseen yöksi. (Ei ollut kännissä joten siitä ei ole kyse.) Kieltäydyin ja lähdin hotelliin, mutta olen ollut ihan päästäni sekaisin tämän kuukauden. Taustasta sen verran, että aikoinaan olin tosi ihastunut tähän tyyppiin mutta hän antoi pakit. Tämän yöllisen episodin jälkeen ollaan viestitelty ihan normaalisti, ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
Puolisoni kanssa olen seurustellut yli neljä vuotta, ja tämä tuli nyt tosi huonoon saumaan koska olen alkanut kyllästyä parisuhteeseeni. Mieheni on ihana, itseni lisäksi kaikki ystäväni ja sukulaiseni pitävät hänestä älyttömästi, mutta olen vain umpitylsistynyt. En keksi mitään millä piristää suhdettani, ja ajatukseni pyörivät vain siinä kuinka hauska ja fiksu ja hyvännäköinen tämä kaverini on. Niin on miehenikin, mutta aivan eri tavalla... Näen ihastuksessani vain ne puolet, mitä puolisossani kaipaan!
Vertaistukea, apua, kommentteja, jotain?! En tahdo tuhota parisuhdettani tällä lapsellisella jännämieskuviolla, mutta en tunnu pääsevän tästä yli. Enkä tosiaan edes tiedä, oliko tämä kaverini puolelta ihan vain puoliläppä yritys saada seksiä.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kaverisi on tyypillinen pelurityyppi ja haluaa vain testata viehätysvoimaansa. Ei hänestä ole parisuhteeseen vaan vain korkeintaan yön tai parin hauskanpitoon. Kannattaa siis miettiä, mitä elämältäsi haluat: sen vakaan ja luotettavan parisuhteen, jossa kipinän eteen pitää tehdä välillä töitäkin (kaikissa parisuhteissa on näin!), vain sinkkuelämää, jossa haikailet epävarmuudessa jatkuvasti tuollaisen yksipuolisen ihastuksen perään.
Kaverini on siis myös seurustellut tässä välillä reilun pari vuotta, erosi tyttöystävästään muutama kuukausi sitten. Ymmärrän kyllä pointin.
ap
Niin, pointtinihan olis siis se, että tuo tyyppi ei tule seurustelemaan sinun kanssasi. Jos hän olisi sinusta aidosti kiinnostunut, niin te olisitte jo parisuhteessa. Varmaan hän pitää sinusta persoonana ja kelpaat myös seksipartneriksi, mutta ei tosiaankaan kannata uskotella itsellesi, että mies olisi jotenkin "kypsynyt" tms. näkemään miten upea nainen olet ja sen takia haluaisi nyt jotain vakavampaa kanssasi. Ei halua.
Jäin miettimään tätä lisää, ja tuntuu että tässä asiat tosiaan loksahtavat kohdilleen. Tämän kaverini tyttöystävät ovat aina olleet aivan erilaisia kuin minä, joten voi olla että hän vain hakee parisuhteeseen erilaista naista - kuten minäkin olen päätynyt yhteen aivan erilaisen miehen kanssa. Ehkä hän on jopa järkevämpi kuin minä ja on aina ymmärtänyt ettei meistä tulisi mitään :)
Kiitos kaikille!! On jo vähän helpompi olo.
Sinulla ilmeisesti ei tuonut, mutta yritän kaikkeni että lomamatka ei olisi kuppainen! Ensimmäinen pitkä parisuhteeni, joten tämä työnteko parisuhteen eteen pitänee tosiaan kokeilla itse ennen kuin sen taian tajuaa.
ap