Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen käyttänyt elämästäni melkein 3000 tuntia lapsen nukuttamiseen yöunille.

Vierailija
18.03.2006 |

Laskeskelin tuollaisen lukeman äsken kun kyllästyin ihan totaalisesti siihen etten päässyt vessaan vaikka olin ihan kupla otsassa, koska tenava alkoi huutaa saman tien kun yritin lähteä huoneesta.

Perkele niin huomisesta lähtien se on miehen hommaa. Ollaan tehty typerästi kun on vastasyntyneestä asti " nukutettu" lasta vieressä tai sylissä, mutta kun se oli niin ihanaa silloin pikkuvauvana. Molempien kohdalla... Nyt en jaksa enää.

Kokonaisen yönkin nukuin viimeksi joskus vuonna 1997.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voimia sinulle taistelussa miestä vastaan.

Vierailija
2/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräsin siihen myös.

Sitten syntyikin toinen lapsi, joka ei nyt 1,5-vuotiaana vieläkään nuku heräämättä, vaan herää 5+ kertaa yössä, ja vaatii nukuttamista joka kerta. Minulla ei vain virta riitä yövalvomisen ja aikaisten aamuheräämisten lisäksi vielä unikoulutukseen. Miehestä ei ole mihinkään kyllä, sillä ei riitä hermot.

Joskus on kyllä sellainen olo, että teen PALJON PALJON pahaa lapsille ja sen jälkeen lähden pimeään metsään hakkaamaan päätäni puuhun kunnes kuolen. Onneksi näitä huonoja päiviä ja iltoja on harvoin. Tänään on taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti en kyllä neuvoa ainakaan osaa. Minun lapset nukkuu suht hyvin. 1,5 v herää aamusta 5.30-6 mutta jatkaa unia jos annan maito/vellipullon... eihän sekään hyvä tapa ole, mutta en minä jaksa puuroakaan alkaa silloin keittämään. 3,5 vuotiaskin nukkuu melkein aina kokonaiset yöt. jos herää tulee kovin omatoimisesti minun viereen.

Vierailija
4/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla on taas töitäkin 13 tuntia päivässä niin ei mitään toivoa että jaksaisin alkaa perehtyä mihinkään tassuhoitoon. Todennäköisesti istun tässä taas ensi lauantaina marisemassa ihan samaa asiaa, eikä mies ole kertaakaan edes yrittänyt hoitaa iltanukutuksia.

Vierailija
5/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaisko siksi kun ei näe sinua koskaan.

Yks vaihtoehtohan on perhepeti... siinä olet kokoajan vauvaa nukuttamassa.

Vierailija
6/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Huutaisko siksi kun ei näe sinua koskaan.

Yks vaihtoehtohan on perhepeti... siinä olet kokoajan vauvaa nukuttamassa.

Joo perhepedissä nukutaan. Ja näkee kyllä minua koko ajan, teen töitä kotona ja hoidan lapset siinä samalla.

Vierailija
7/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivää. Kuoleeko se lapsi siihen huutoon?

Vierailija
8/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, järkkäile niitä hommia. Tuollaiset työpäivät eivät ole mistään kotoisin kun sulla on noin pienet lapset, ja valvottavat vielä öisin. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Sulla pettää fysiikka tai psyyke ihan kohta, jos et jostain päin helpota.

Vierailija
9/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos istuin liikaa esim. tietokoneella muka läsnä, ei se riittänyt, vaan oli sitten erityisen kiukkuinen, kunnes taas sai sen tarvitsemansa määrän äidin syliä ja hellimistä. Päiväunet olivat erityisen tärkeät. Jos oli liian lyhyet, heräsi yöllä huutamaan. Sen takia piti mummolamatkatkin ajoittaa aina aamupäivään, että sai nukkua ennen päiväunet sängyssä ja tarpeeksi. Autossa ei mun lapset ikinä nuku kunnolla. Tai sitten mentiin päiväunien jälkeen. Ne yölliset huutokohtaukset on aika kauheita.

Esikoinen ei ollut onneksi noin herkkä. Hänellä taas yöheräämisiä aiheutti ilmeisesti liian " kevyt" ruokavalio, kun yks kaks alkoi herätä hyvin nukuttujen öiden jälkeen. Neuvolassa neuvoivat lisäämään liha-annosta ja tein työtä käskettyä. Sitten taas nukuttiin ja hyvin.

Kannattaa ihan tosissaan kuluttaa aikaa ja aivoja siihen oman lapsen tarkkailemiseen. Me toiset voidaan antaa vinkkejä, mutta monesti voi olla hyvinkin pienestä ja omituisesta asiasta kyse, miksi asiat lapsen kanssa toimii niin huonosti. Jaksamista.

Vierailija
10/15 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki 3 on nukahtanut yksin yö ja päiväunille. En edes osaisi nukuttaa, eikä mun hermo kestäis mitään.... Enkä itsekään kaipaa " nukuttajaa" /kyhnääjää/pusuja. Nukahdan mieluummin omassa rauhassa, kun kaikki muut nukkuu.

Vierailija
11/15 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksaisi / suostuisi valvomaan öitäni noin. Meillä lapsi on aina nukahtanut tosi hyvin itse ja jo 2kk nukkui kokonaiset yöt.

Pakkohan tuon on nyt loppua! Ottakaa perhepeti pois ja omiin sänkyihin nukkumaan! Uhraa tuohon opetteluun 1 viikko, niin jo pitäisi sujua paremmin!

Joko se 1viikko tai jatkuvaa valvomista seuraavatkin vuodet!

Vierailija
12/15 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä syystä olem siirtänyt jokaikisen lapsemme eri uoneeseen uin minä jo tosi varhain (1kk), etten osaa nukkua siinä vieressä, kun toinen tuhisee ja ähisee, vaikkei mikään ole vialla.

Vierailija
13/15 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä en ymmärrä koko nukuttamistaa-

kaikki 3 on nukahtanut yksin yö ja päiväunille. En edes osaisi nukuttaa, eikä mun hermo kestäis mitään.... Enkä itsekään kaipaa " nukuttajaa" /kyhnääjää/pusuja. Nukahdan mieluummin omassa rauhassa, kun kaikki muut nukkuu.

Vierailija:

Itse en jaksaisi / suostuisi valvomaan öitäni noin. Meillä lapsi on aina nukahtanut tosi hyvin itse ja jo 2kk nukkui kokonaiset yöt.

Pakkohan tuon on nyt loppua! Ottakaa perhepeti pois ja omiin sänkyihin nukkumaan! Uhraa tuohon opetteluun 1 viikko, niin jo pitäisi sujua paremmin!

Joko se 1viikko tai jatkuvaa valvomista seuraavatkin vuodet!

Saattaisittepa jopa ymmärtää jos teillä olisi ollut vastaavia ongelmia joskus elämässä.. Se on niiiin kovin vaikea joillekin ymmärtää jotain sellaista mitä itse ei ole kokenut..

Vierailija
14/15 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nukutin sateenvarjorattaisiin, joissa oli napakat vyöt. Lapsi ei päässyt siitä häipymään mihinkään. Aluksi (ja tarvittaessa myöhemminkin) heiluttelin uneen, sittemmin nukahti yleensä joko ihan itsekseen katsellen kuistin oven läpi katuvaloja ulkona tai sitten välillä oli sellaisia kausia että tartti vellipulloa käteen tai sitä heiluttajaa vähäksi aikaa.

Jos lapsi ei ole tottunut nukahtamaan rattaisiin, niin voithan kouluttaa hänet niin että istut pimeässä huoneessa tietsikalla ja heiluttelet samalla toisella kädellä rattaita eestaas. Saat itse samalla tehtyä jotain eikä mene aika hukkaan. Jos lapsi juo vielä tuttipullosta, niin lämmin univelli voi auttaa kummasti. Hampaat ei siitä mene yhtään miksikään, jos muuten ei koko ajan mussuteta makeaa.

Vierailija
15/15 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nostin taaperon sitten siitä omaan sänkyynsä kun oli nukahtanut tarpeeksi syvään uneen. Yöheräämisiin annoin lämpimän vesipullon, joka sekin tepsi.

Ihan pienenä, kun vielä nukkui vaunuissa hän nukkui niissä koko yön ja kaikki unet, koska hän ei koskaan nukkunut puolta tuntia pidempään ja piti aina heti päästä liekuttamaan kun huuto alkoi...