Mitä kesätyötä kolmannen vuoden yliopisto-opiskelija voi hakea?
Missä olitte itse tuossa vaiheessa opintoja? Kandi valmistuu vasta syksyksi.
Kommentit (18)
Siivousta myöskin. Mutta mitä opiskelet?
Täällä olis toinen opiskelija, sukupuolentutkimus pääaineena ja viides vuosi menossa
Miksi mammoilla on käsitys että edes siivoojana voi olla ilman alan koulutusta?
Vierailija kirjoitti:
Täällä olis toinen opiskelija, sukupuolentutkimus pääaineena ja viides vuosi menossa
Mun sukupuoli kaipaa tutkimista.
Olin oman alan harjoitteluissa. Kannattaa tosissaan panostaa noiden harkkapaikkojen hakuun, on tärkeää saada hyvää kokemusta mahdollisimman aikaisin että pääsee sitten seuraavaksi parempiin ja parempiin töihin, ja lopulta eka työpaikkakin järjestyy helposti.
Tosi moni menee tekeen jotain paskaduuneja, että pääsee sitten festareille rellestämään. Kannattaa ajatella vähän kokonaisvaltaisemmin.
Entä jos sattuu olemaan polvivamma jonka takia kävelee kepillä? Siivous on minun tapauksessa poissuljettua.
Vierailija kirjoitti:
Olin oman alan harjoitteluissa. Kannattaa tosissaan panostaa noiden harkkapaikkojen hakuun, on tärkeää saada hyvää kokemusta mahdollisimman aikaisin että pääsee sitten seuraavaksi parempiin ja parempiin töihin, ja lopulta eka työpaikkakin järjestyy helposti.
Tosi moni menee tekeen jotain paskaduuneja, että pääsee sitten festareille rellestämään. Kannattaa ajatella vähän kokonaisvaltaisemmin.
Toisia meistä ei kiinnosta harjoittelu vaan palkkatyö.
Itse opiskelin alaa, josta ei ollut työnhaussa mitään hyötyä, ennen kuin oli paperit kourassa. Olin opiskeluaikana töissä mm. hautausmaalla, sisäleikkipuistossa, liikuntavammaisten asumispalveluyksikössä ja postissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mammoilla on käsitys että edes siivoojana voi olla ilman alan koulutusta?
Koska voi. Sitä hommaa tekee/on tehnyt moni lukiolainen sekä lukion jälkeen välivuotta pitävä
Oon kas kolmatta vuotta ja korvauskäsittelijänä vakuutusyhtiössä
Vierailija kirjoitti:
Mihin johtopäätöksiin olet tullut oman sukupuolesi kanssa?
Hybridi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin johtopäätöksiin olet tullut oman sukupuolesi kanssa?
Ote sukupuolentutkimuksen sivulta:
Ohjelmasta valmistuvat työllistyvät tehtäviin, joissa tarvitaan kykyä
eritellä sukupuolen kulttuuris-yhteiskunnallisia merkityksiä ja
vaikutuksia. Valmistuneiden työnantajia ovat olleet esimerkiksi
julkishallinto, kulttuurilaitokset ja media. Maisteriohjelma tuottaa
myös jatko-opintokelpoisuuden ja valmiudet tutkijanuralle. Oppiaineen
tutkimuksellisia vahvuuksia ovat feministinen teoria, feministinen
poliittinen teoria, queer-tutkimus sekä feministinen kulttuurintutkimus.
Jotain mihin koulutus/suhteet avaa ovia, jossei avaa niin vuokrafirman kautta hanttihommia. Ihan turha lähteä muista haaveilemaan.
Ei tule saamaan mitään. Jos asenne tuossa vaiheessa opintoja on jo tuollainen, et tulee koskaan saamaan sitä "unelmien" työpaikkaa tai mitään mahdollisuutta verkostoitua. Mihin tahansa firmaan sinä pääset töihin, niin sinun tulee saada yhtiön luottamus. Älä edes kysy tuollaista, jokainen meistä olis varmaan töissä. Sinulle on kaikki mahdollisuudet auki. Haet kaikkia töitä ja varmasti tulet töitä saamaan. Osoita hakemuksessa työmoraalisi, osoita vahvuuteesi, ole hyökkäävä myös. Ketään ei kiinnosta sun opinnot, mutta sun pitää olla hyvä tyyppi. Laita se hakemuksessa jotenki esille, kyllä tuut saamaan sen paikan. Olet ulos päin suuntautunut, tulet päääsemaan vielä pitkälle!
Siis mikä ihmeen kysymys tämä edes on? Kolmannen vuoden opiskelijan kesätöiden tulisi liittyä jo omaan alaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi moni menee tekeen jotain paskaduuneja, että pääsee sitten festareille rellestämään. Kannattaa ajatella vähän kokonaisvaltaisemmin.Toisia meistä ei kiinnosta harjoittelu vaan palkkatyö.
Meidän alalla 3. vuoden opiskelijan harjoittelijapalkka on reilu 2000 €. Minkälaista palkkatyötä olit ajatellut? Mä kyllä panostaisin tuohon oman alan harjoitteluun, vaikka palkka olisikin huono.
Hyviä ja huonoja ideoita tulee mutta hyviä on silti turhan vähän.
Enkä ole aikeissa tehdä ruumiillista työtä joten ne ehdotukset voi sitten jättää lähettämättä.
Siivoustyötä.